نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 9907 ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۱۲

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

مربیان تعلیم و تربیت، مرزداران کشور هستند/ نخبه پروری علمی و فرهنگی، رسالت بسیج دانش آموزی شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل از تعلیم و تربیت به عنوان سخت ترین هنرها نام برد و گفت: پرورش دانش آموزان آرمانی، نیازمند مربیان بصیر و حرکت در مسیر مقتضیات زمان است.

مربیان تعلیم و تربیت، مرزداران کشور هستند/ نخبه پروری علمی و فرهنگی، رسالت بسیج دانش آموزی شود

به گزارش ابصارخبر، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شب گذشته در دیدار با جمعی از اعضای بسیج دانش آموزی به ویژگی های نوجوان آرمانی اشاره کرد و گفت: بسیج دانش آموزی یکی از موفق ترین اقشار بسیج است چراکه با برنامه ریزی های خوب و مناسبت در مسیر تربیت نوجوان آرمانی  و ساخت ایران منسجم و قوی در حال حرکت است.

 فرزندان آرمانی مایه فخر والدین هستند

وی با بیان اینکه فرزندان آرمانی آرزوی همه والدین است گفت: فرزندان، تاج سر، عصای دست و نور چشم والدین هستند و فرزندان آرمانی مایه فخر والدین هستند.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه فرند آرمانی تربیت یافته در مکتب اسلام، جامعه و کشور را مدیون خود می کند، گفت: هنر مملکت داری و هنر تعلیم و تربیت از سخت ترین هنرها است.

وی با بیان اینکه در تربیت کودکان باید مقتضیات زمان مورد توجه قرار گیرد، گفت: کودکان باید برحسب نیازهای عصر خود تربیت شوند تا بتوانند با بصیرت افزایی و مهارت آموزی نقش خود را در آینده ایران قوی ایفا کنند.

مربیان تعلیم و تربیت، مرزداران کشور هستند

آیت الله عاملی از مربیان تعلیم و تربیت به عنوان مرزداران کشور نام برد و گفت: مرزدار با شناسایی منافذ راه نفوذ دشمن را می بندد بنابراین مربیان تعلیم و اربیت موظف هستند تا با مرزداری از عرصه های عقیدتی و فکری، منافذ ابلیس را کشف و مسدود کنند تا کودکان با پاکی و طهارت وجودی خود به سمت تکامل و رشد حرکت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مکان های تربیتی  کودکان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه خانه خوابگاه نیست، گفت: خانه ، کانون محبت و بهترین مدرسه ای است که در آن کودکان به رشد و بالندگی می رسند.

مهارت آموزی متناسب با رده های سنی مهمترین بخش پرورش نوجوان آرمانی است

این مبلغ اسلامی به آسیب شناسی دوران نوجوانی فرزندان پرداخت و گفت: کودکان و نوجوانان تا 18سالگی در اختیار والدین هستند و والدین تنها 18 سال فرصت دارند در کنار مراقبت از سلامت جسمانی و رشد فیزیکی فرزندان خود به سلامت روحی و رشد و بالندگی فکری  و عقلانی فرزندان خود همت کنند چراکه بعد از 18 سالگی نوجوانان آماده تسخیر ذهنی هستند و در این میان هر اندیشه ای که توانست در نوجوان غالب شود همان اندیشه نیز پیش برنده خواهد شد بنابراین لازم است خانواده ها از همان کودکی به دنبال رشد و پرورش آرمانی نوجوانان خود باشند.

وی در ادامه سخنان خود به نیازهای مقاطع سنی اشاره کرد و گفت: مهارت آموزی متناسب با رده های سنی مهمترین بخش پرورش نوجوان آرمانی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در پایان سخنان خود خواستار ورود نسل انقلابی به نظام تعلیم و تربیت شد و گفت: تنها درصورتی می توان باورهای نوجوانان و کودکان امروز و نسل های آینده را با باورهای انقلابیون، چرایی و فلسفه انقلاب  اسلامی آشنا کرد و انگیزه تداوم راه انقلابیون را به نسل های آینده منتقل کرد که نسل انقلابی پای کار آمده و همچون معلمی دلسوز در برابر دانش آموزانی که مورد تهاجم و بمباران فکری دشمنان قرار دارند، به تبیین واقعیت های کشور، تشریح دوران پیش از انقلاب و مقایسه با دوران فعلی، تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی برای کشور و ملت  بپردازد.

وی افزود: تنها در اینصورت است که نقشه ها و برنامه های دشمنان نیز خنثی شده و راه انقلاب پرفروغ تر از گذشته ادامه خواهد یافت.

لزوم  گره گشایی ذهنی دانش آموزان در مورد انقلاب اسلامی

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه نفوذ کلام فرد انقلابی که در عرصه انقلاب بوده و مبارزه کرده بیشتر از هر نوع تصویر و نوشته ای است، گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود، امروز چیزی از ایران غارت شده توسط استکبار با قی نمانده بود و کشور نیز فاقد حاکمیت ملی بود.

وی به سرعت تحولات علمی نیز اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی در 40 سال گذشته ضمن جبران عقب مادگی های علمی در عصر انفجار علمی در حال فتح قله ای علمی  و فناوری های نوین است.

امام جمعه اردبیل از علم به عنوان مهمترین عامل اقتدار هر کشوری نام برد و از دانش اموزان بسیجی خواست تا با حرکت در مسیر علم و دانش، در فتح قله های علمی نقش آفرینی کنند.

آیت الله عاملی در ادامه سخنان خود به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با دانش آموزان اشاره کرد و گفت: حکام زمان بعد از حوادث 28 مرداد به فکر ایجاد زیرساخت های کشور بودند، ایران بزرگ آن زمان در محاصره دشمنان قرار نمی گرفت و بخش های از کشور نیز از دست نمی رفت.

وی کارکرد نفوذ کلامی انقلابیون در دانش آموزان فعلی و آینده را نقش مهم توصیف کرد و گفت: بصیرت زمانی ایجاد و نهادینه می شود که همه واقعیت ها با دلیل و سند و مدرک بیان شود چراکه بر اثر کار عملی، اعتقادات و باورها ساخته می شود.

بصیرت افزایی و مهارت افزایی، تنها راه تشخیص دستان چدنی گرگ های زمان

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه امروز دشمنان از راه داستان وارد ذهن نوجوانان ما شده است، گفت: دانش آموزان امروز تنها با بصیرت افزایی و مهارت افزایی می توانند در دنیار غبارآلود امرو دستان چدنی گرگ های زمان تشخیص داده و دام انها گرفتار نشده و دایه های مهربان تر از مادر را پس بزنند.

وی به قدرت علمی کشور در عرصه های مختلف اشاره کرد و گفت: فدرت موشکی ما، قدرت بازدارندگی برای کشور است چراکه در سایه توان موشکی است که دشمنان جرات حمله نظامی مجدد به ما را ندارد ، خلع موشکی که خواسته دشمنان است برابر با بمباران نقطه به نقطه کشور پهناور ما است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا خاورمیانه را به انبار اسلحه تبدیل کرده است، گفت: همین کشور امروز از ما می خواهد تا خلع موشکی شویم، آیا این عقلانی است؟

نخبه پروری علمی و فرهنگی، رسالت بسیج دانش آموزی شود

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ضمن توصیف نقاط قوت بسیج دانش آموزی به تشریح عیب های این قشر مهم پرداخت و با انتقاد از توان علمی دانش اموزان بسیجی گفت: امروز باید دانش اموزان بسیجی سرامد علمی، اخلاقی و فرهنگی سایر دانش آموزان شوند و با دستیابی به رتبه های برتر کنکور، عامل جذب سایر دانش اموزان به بسیج شوند.

وی از درخشش در کنکور به عنوان هویت جمعی نام برد و گفت: امروز بسیج دانش آموزی باید به سمت نخبه پروری علمی و فرهنگی گام بردارد تا با پرورش همه جانبه، دانش آموزان آرمانی به آینده کشور تقدیم کند.

امام جمعه اردبیل از تبدیل مصلی به مرکز تقویت علمی دانش آموزان خبرداد و گفت: در صدد هستیم تا با توزیع عدالت آموزشی در بین دانش آموزان  گام های مهمی در تقویت بنیه علمی نوجوانان برداشته و با ارائه خدمات علمی به دانش آموزان به سمت نخبه پروری عمومی در استان حرکت کنیم.

 

 

خبرنگار: نعمت گنجی

انتهای پیام/ج