نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10108 ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل:

120 عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی برگزار می‌شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردببیل از برگزاری 120 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در اردبیل خبر داد و گفت: سال گذشته 500 میلیارد تومان پروژه‌های عام المنفعهدر استان اردبیل انجام گرفت.

120 عنوان برنامه در هفته بسیج سازندگی برگزار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر» عباس نوظهور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل پیش از ظهر امروز به هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی با کمک خیرین و با مشارکت مردم کمک حال دولت در خدمت‌رسانی به مردم است.

نوظهور به برنامه‌های هفته بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: 120 عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در سراسر استان اردبیل برگزار میشود.

وی به برنامه‌های عمرانی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: افتتاح 25 واحد مسکونی مددجویی، 10 کیلومتر آسفالت جاده‌های مناطق محروم و روستایی، آبرسانی به 6 روستای هدف از جمله طرح‌هایی هستند که در هفته بسیج سازندگی به بهره‌برداری خواهند رسید.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به برنامه‌های فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: دیدار جهادگران با ائمه جمعه سراسر استان اردبیل، عطرافشانی مزار شهدای جهادگر، تجلیل از گروه‌های جهادی در سراسر استان، راه‌اندازی میزخدمت در مصلاها، راه‌اندازی نمایشگاه دستاوردهای بسیج سازندگی در حوزه‌های مختلف،  از جمله برنامه‌های فرهنگی به مناسبت هفته بسیج سازندگی است.

وی به برنامه‌های پزشکی اشاره کرد و گفت: اعزام گروه‌های پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی به مناطق هدف و محروم از جمله برنامه های آموزشی است.

نوظهور به دوره‌های آموزشی نیز اشاره کرد و گفت: دوره‌های توانمندسازی برای جهادگران در حوزه‌های مختلف پیش‌بینی شده که از هفته بسیج سازندگی آغاز خواهد شد.

وی به طرح‌های اقتصادی نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح صندوق‌های قرض‌الحسنه، راه‌اندازی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و برگزاری کارگاه‌های توانمندسازی و مهارت‌پروری در کنار راه‌اندازی تعاونی‌های اشتغالزایی و طرح‌های کارآفرینی دانش بنیان از جمله برنامه‌های اقتصادی بسیج سازندگی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به برنامه‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: توزیع 220 سری جهیزیه بین نوعروسان کم‌برخوردار در سطح استان اردبیل از جمله برنامه‌های اجتماعی بسیج سازندگی است. 

وی از افتتاح بزرگترین پل عشایری استان اردبیل در روستای تورنق مشگین‌شهر خبر داد و گفت:  این پل با اعتباری کمتر از 5 میلیارد تومان احداث و به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

نوظهور با بیان اینکه مناقصه این پل 7 الی 12 میلیارد تومان توسط پیمانکاران اعلام شده بود امام بسیج سازندگی با مشارکت خود مردم منطقه این پل را که در یکی از صعب‌العبورترین و خطرناک‌ترین مناطق استان اردبیل واقع شده بود به میزان کمتر از 5 میلیارد تومان به طول 27 متر ظرف مدت سه ماه به بهره‌بردای خواهد رسید.

وی به طرح‌های آبخیزداری نیز اشاره کرد و گفت: به منظور مقابله با خسارات ناشی از سیل طرح آبخیزداری تا جالیز با مشارکت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی عملیات اجرایی سیل بند در 4 نقطه استان اردبیل آغاز شده است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل به نوسازی مدارس نیز اشاره کرد و گفت: از 58 مدرسه منعقد شده در تفاهم‌نامه نوسازی مدارس، کار احداث 15 مدرسه کلنگ‌زنی شده و با همت گروه‌های جهادی در حال احداث است.

وی به عرصه‌های مختلف خدمت‌رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: 1750 روستای استان اردبیل عمدتا از مشکلات زیرساختی متعدد رنج می‌برد که در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و محرومیت‌زدایی از جامعه گروه‌های جهادی بسیج با مشارکت خود مردم در حال حل مشکلات هستند.

نوظهور با بیان اینکه حل مشکلات نیازمند اراده جمعی است گفت: طی سال گذشته 6 روستای استان اردبیل برای اولین بار از نعمت برق بهره‌مند شدند در حالیکه در 45 سال گذشته اقدامی برای این مسئله صورت نگرفته بود.

وی به برف‌روبی اشاره کرد و گفت: در برف سنگین سال گذشته 90 دستگاه تراکتور مردمی مشارکت داشتند در حالیکه سپاه در مجموع با 30 دستگله خودروی سنگین پیشگام خدمت‌رسانی به مردم در بازگشایی معابر بود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل در پایان سخنان خود از هزینه کرد  500 میلیارد تومانی بسیج سازندگی در پروژه های عام المنفعه طی سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته 135 مسکن مددجویی و 65 کیلومتر راه روستایی احداث و 236روستا از نعمت آب پایدار برخوردار شدند.

نوظهور به برنامه های سال پیش رو اشاره کرد و گفت: برای سال جاری 8 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که قرار است طی ان 70 کیلومتر جاده روستایی افالت، 15 واحد مدرسه  و یک هزار مسکن احداث شود.

وی افزود: قرار است در سالجاری 508روستا آبرسانی شده و در مناطف آبخیزداری سیل بند ایجاد شود

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان اردبیل از تخصیص 205 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در سال 1402 خبر داد و گفت: در سال گذشته 57درصد اعتبارات جذب شد.

وی به راه اندازی پنل های خورشیدی در منازل اشاره کرد و گفت: طی دو سال گذشته 234 پنل خورشیدی به بهره برداری رسیدکه امسالقرار است 3 هزار پنل خورشیدی خانگی نیز راه اندازی و به بهره برداری برسد.

نوظهور به خدمات دامپزشکی نیز اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته یک میلیون دوز واکسن دامپزشکی تهیه و  واکسیانسون دام و طیوردر مناطق محروم انجام گرفت و امسال نیز واکسیناسیون همین میزان دام و طیور مد نظر است.

 

 

انتهای خبر/ ج