نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 10107 ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

در آستانه روز معلم انجام گرفت؛

زنگ سپاس معلم در مدارس پارس‌آباد

آیین های هفته گرامیداشت مقام معلم در شهرستان پارس آباد با نواخته شدن زنگ سپاس معلم صبح سه شنبه در مدارس آغاز شد.

زنگ سپاس معلم در مدارس پارس‌آباد

به گزارش زنگ سپاس از معلم با حضور جمعی از مسئولان  شهرستان پارس آباد در مدرسه  آیت الله خامنه ای به صورت نمادین و همزمان با سایر مدارس شهرستان  نواخته شد.

الله بخش نجفی مدیر آموزش و پرورش شهرستان پارس آباد  در این مراسم ضمن گرامی داشت هفته معلم اظهار کرد : شهید مطهری علامه بزرگ و اسلام شناس بزرگ بود.

وی ادامه داد :مقام معلم در نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ویژه‌ای دارد و انتقال آموزه‌های ارزشمند دینی را از رسالت‌های مهم معلمان برشمرد.

نجفی با تقدیر از مشارکت خیران برای ساخت مدارس، حمایت از آموزش و پرورش را لازم و ضروری برشمرد و افزود: شهادت این فرزانه بهانه‌ای است تا از خدمات معلمان تقدیر کنیم.

وی گفت : هر سال در سالروز شهادت استاد مطهری که به نام روز معلم نامگذاری شده، فرصت مناسبی است تا ضمن تشریح نقش و جایگاه این شهید بزرگ، جایگاه رفیع معلمان در راستای ارتقای تعلیم و تربیت نیز تبیین شود.

 

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری، هفته بزرگداشت مقام معلم را گرامی داشت و با اشاره به این که معلمان دلسوزانه و با نجابت در عرصه تعلیم و تربیت کار می کنند، گفت: جامعه ما بداند که مدیون زحمات معلمان است.

وی با بیان این که معلمان برای تعلیم و تربیت نسل آینده این مرز و بوم زحمت زیادی می‌کشند که قابل جبران با هیچ امر مادی نیست، افزود: نکوداشت مقام پرافتخار معلم، تکریم انسان‌هایی است که برای بالندگی نسل فردای جامعه خویش، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنند و غیور و استوار با تحمل ناملایمات، جان فرزندان این سرزمین را به گوهر علم و ادب و معرفت می‌آرایند.

باقری گفت : منزلت و جایگاه معلمی منحصر به فرد و رسالت معلم  بعنوان الگوی برجسته  و مربی تعلیم وتربیت جامعه خطیر است لذا همه وظیفه داریم جامعه بزرگ فرهنگیان را همواره گرامی و از زحمات این باغبانان صبور باغ زیبای دانش قدردانی نمائیم.  

وی با بیان اینکه امروز دشمن جوانان این کشور به خصوص قشر دانش آموز را نشانه رفته است، افزود: دشمن با انواع ترفندها به ویژه روش های نرم افزاری به دنبال مسخ کردن هویت دانش آموزان است که در این زمینه نقش معلمان در آگاه سازی و بصیرت افزایی دانش آموزان بسیار مهم است

گفتنی است : قرائت قرآن، اجرای سرود ملی، تجلیل از معلمان، دکلمه خوانی و اجرای گروه سرود در پاسداشت مقام شامخ معلم و سخنرانی از دیگران برنامه های جانبی مراسم زنگ سپاس معلم شهرستان پارس آباد  بود.