نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 10100 ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع):

وجدان کاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به تشریح نگاه اسلام به کاگر و کارفرما پرداخت و گفت: امروز باید وجدان کاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه کار و کارگری نهادینه شود تا شاهد حل مسائل و مشکلات بوده و رونق اقتصادی محقق شود.

وجدان کاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

  به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «ابصارخبر» حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین علیی مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از کارگران و کارفرمایان با فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) به راهبرد پیامبر اکرم(ص) در تنظیم روابط بین کارگر و کارفرما پرداخت و گفت: پیامبر اکرم از همان ابتدا با بندگی  و به خدمت گرفتن تحت عناوینی چون کنیز و غلام مبارزه و ارتباط بین کارگر و کارفرما را به شیوه درست و اصولی و بر اساس حق و حقوق طرفین تعریف کرد.

وی به تشریح نگاه اسلام به کاگر و کارفرما پرداخت و گفت: بر اساس تعالم و راهبردهای اسلام تحقیر کارگر و یا تفاخر در کارفرما جایی ندارد و کارفرما موظف به پرداخت حق و حقوق کارگر بلافاصله بعد از انجام کار است.

حجت‌الاسلام علیی به لزوم فرهنگ‌سازی رابطه بین کارگر و کارفرما اشاره کرد و گفت: امروز فرهنگ‌سازی راهبردهای اسلام در مورد کارگر و کارما مهمتر از به زیرسوال بردن کارفرما است چراکه اگر این راهبردها به درستی در جامعه پیاده و اجرا شود بسیاری از مسائل به‌خودی‌خود حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه مسائل کارگران باید دغدغه مسئولان شود گفت: اگر حق و حقوق کارگران اعمال شود و فرهنگ کار طبق راهبردهای اسلام در جامعه جاری شود نتایج بهتری در جامعه رقم خواهد خورد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) به مقایسه راهبردهای غرب و اسلام در مورد کار و کارگر پرداخت و گفت: دیدگاه غرب در مورد کارگر دیدگاه استثمار و استعمار است و آنها درصد هستند با کارگران ارزان قیمت به مقصد برسند در حالیکه از نگاه اسلام احقاق حق کارگران مهمترین مسئله است. از این رو پیامبر اکرم از همان ابتدا با فرهنگ کنیزی و غلامی به مقابله پرداخت و با مسئله به بندگی گرفتن افراد مبارزه کرد.

وی در ادامه سخنان خود به اقتصاد نابسمان برهه فعلی اشاره کرد و گفت: اقتصاد نابسامان نتیجه فرهنگ نابسامان است تا فرهنگ اقتصادی در جامعه اصلاح نشود قوانین اقتصادی نیز راه به جایی نخواهند برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلین علیی به ارز، مسکوکات، خودرو و مسکن اشاره کرد و گفت: تا سوداگری در اقتصاد ما جولان می دهد  ما در اقتصاد به جایی نخواهیم رسید.

وی تصریح کرد: تا زمانیکه سرمایه در راستای تولید به کار گرفته نشود با شکست مواجهه خواهیم شد و اقتصاد زبح خواهد شد. چراکه بر ثروت سرمایه داران افزوده شده و فقرا فقیرتر خواهند شد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت عباس(ع) خواستار برچیده شدن سوداگری در کشور شد و گفت: امروز باید وجدان کاری به عنوان یک فرهنگ در جامعه کار و کارگری نهادینه شود تا شاهد حل مسائل و مشکلات بوده و رونق اقتصادی محقق شود.

 

انتهای خبر/ ج