نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9980 ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۴

تجمع جامعه قرآنی اردبیل در محکومیت اهانت به قرآن

جامعه قرآنی اردبیل در تجمعی اعتراض‌آمیز اهانت به قرآن را محکوم کرده و حمایت خود از کلام‌الله مجید اعلام کرند.

تجمع جامعه قرآنی اردبیل در محکومیت اهانت به قرآن

به گزارش ابصارخبر، فعالان، اساتید، مربیان و مسئولین موسسات و خانه قرآنی به همراه مدیرکل تبلیغات اسلامی و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرحوزه علمیه خواهران و مشاور استاندار، معاون امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه و مدیرعامل و اعضای اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استان اردبیل پیش از ظهر امروز با حضور در جوار شهدای گمنام منطقه گردشگری شورابیل اردبیل با تلاوت کلام‌الله مجید، اهانت به قرآن را محکوم کردند.

 امیررجبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اردبیل در این اجتماع گفت: اقدام زشت و جنون آمیز که در راستای خوش خدمتی به سردمداران صهیونیسم بین الملل انجام گرفت، خود نشانه‌ای از پروژه اسلام هراسی استکبار جهانی است که نه تنها دستاوردی برای ایادی پست و بی‌مقدار این اقدام ندارد بلکه، نفرت و بیزاری مسلمانان و پیروان دیگر ادیان توحیدی جهان را نیز از عوامل استکبار جهانی برانگیخته است.

وی افزود: دشمنان اسلام باید بدانند که این اقدام غیرعاقلانه آنها، چهره واقعی پنهان در نقاب‌های تزویرشان را بر ملا کرده و سرآغازی برای موج جدید گرایش به اسلام و قرآن در سراسر دنیا خواهد بود.

 حجت‌الاسلام رسول خواسته مدیرحوزه علمیه خواهران اردبیل نیز در سخنانی به ویژگی‌های منحصر بفرد قرآن اشاره کرد و گفت: قرآن مجيد خصوصیاتی دارد که آن را از تمام كتاب‌ها متمايز و جدا مى سازد از جمله اینکه قرآن دارای طراوت و تازگی است و به فرموده امام صادق(ع) برای همیشه و برای همه مردم تا روز قيامت، جديد و با طراوت است بوده و اختصاص به قشر خاصی از مردم ندارد بلکه فراگیر و برای همه مردم است و هر کس به اندازه درک خود از آن استفاده می‌کند.

وی افزود: تجربه نشان داده که این اقدامات نه تنها منجر به کاهش گرایش به اسلام نمی‌شود، بلکه مردم را بیش از پیش به اسلام متمایل می‌سازد. مجله فرانسوی فیگارو بعد از اقدامات هتاکانه فرانسه نسبت به اسلام، در گزارشی با عنوان افزایش خرید قرآن در فرانسه، در دهه اخیر اعلام کرده بود فروش قرآن ترجمه شده به زبان فرانسوی به شکل قابل توجه در سایت آمازون بالا رفته است.

در این تجمع قاری بین‌المللی قرآن استاد محمد اسمعیلی به قرائت قرآن پرداخته و  بیانیه‌ای توسط نهضت حورزاده مسئول اتحادیه موسسات و مراکز قرآنی استانی اردبیل با مضمون محکومیت اهانت به قرآن قرائت شد.