نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9976 ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷

در نشست مطالبه‌گری بسیج دانشجویی با معاون استاندار اردبیل مطرح شد؛

طرح نهضت ملی مسکن نیازمند بازبینی است/ بزرگ‌راه‌های اردبیل نامطلوب است

دانشجویان مطالبه‌گر بسیجی در دیدار با معاون استاندار اردبیل به تشریح مشکلات عمرانی استان اردبیل پرداخته و با ارائه راهکارهایی خواستار گره‌گشایی از مشکلات مردم اردبیل شدند.

طرح نهضت ملی مسکن نیازمند بازبینی است/ بزرگ‌راه‌های اردبیل نامطلوب است

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز نشست مطالبه‌گری بسیج دانشجویی استان اردبیل با حضور کمال‌الدین میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل برگزار شد.

مرتضی فردی معاون گفتمان‌سازی بسیج دانشجویی استان اردبیل به تشریح اهداف راه‌اندازی گفتمان‌های مطالبه‌گری دانشجویی با مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل پرداخت و گفت: بیان مشکلات مردم به متولیان امر، جریان‌سازی دانشجویی، جهاد تبیین و امیدآفرینی کارهای انجام شده در راستای گره‌گشایی از مشکلات مردم در جامعه و استفاده از ظرفیت بدنه دانشجویی در پیشرفت و توسعه استان اردبیل از جمله اهداف گفتمان‌سازی مطالبه‌گری دانشجویی با مسئولین دستگاه‌های اجرایی است.

نجفی مسئول سیاست‌ورزی بسیج دانشجویی استان اردبیل در این نشست به بیان مطالبات دانشجویان پرداخت و گفت: نهضت ملی مسکن مهمترین دغدغه مردم است، این طرح که امیدی برای خانه‌دار شدن اقشار کم درآمد بود تا از اجاره‌نشینی خلاص شوند نه تنها راهگشا نبوده بلکه با درج شرایط ناممکن برای اقشار کم‌درآمد بر مشکلات این قشر نیز افزوده است.

وی از ودیعه 40 میلیون تومانی وام با بازپرداخت 18درصد و شرایط ضامن برای وام به عنوان مشکلات اقشار کم درآمد برای برخورداری از طرح نهضت ملی مسکن نام برد و گفت:  بهتر است وام‌ها مستقیما توسط بانک مرکزی به متقاضیان ارائه شود تا برخورد سلیقه‌ای بانک‌ها در ارائه تسهیلات وام مسکن به حداقل برسد.

طاهری یکی دیگر از دانشجویان خواهر حاضر در نشست مطالبه‌گری  به پروژ‌های  عمرانی پایاب سد خدا آفرین اشاره کرد و گفت: اگر این پایاب به بهره‌برداری برسد برای 20هزار نفر اشتغالزایی شده و اقتصاد منطقه نیز رونق خواهد گرفت.

وی به کشت و صنعت‌های کوچک اشاره کرد و گفت: با توجه به جنگ اب پیش‌رو  و برنامه‌ریزی‌های ترکیه  در این‌خصوص لازم است مسئولین کشوری و استانی در خصوص رودخانه ارس تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

این دانشجوی مطالبه‌گر به نماد میدان وحدت نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه فرسایشی مشکل‌آفرین شده و هزینه‌های صرف شده نیز رو به استهلاک است و مهمترین عامل ژولیدگی مبلمان شهری در منطقه 4 محسوب می‌شود.

وی به مسائل و مشکلات حاشیه شهر اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی به وضعیت این مناطق نیز مطالبه مردم است.

 علیرضا شادمان دانشجوی اردبیلی نیز در نشست مطالبه‌گری با معاون عمرانی استاندار اردبیل به بحث راه‌آهن اشاره کرد و گفت:  مردم اردبیل زخم خورده راه‌آهن هستند چراکه این طرح از سال 1384 اغاز شده  و در حالیکه وعده افتتاح در 1400 داده شده بود هنوز به سرانجام نرسیده است.

محرابیان مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اردبیل به بحث اجاره‌نشینی اشاره کرد و گفت: بحث تعاونی‌ها گره ساخت و ساز مسکن در اردبیل  است که نیازمند رسیدگی است.

وی به اعتبارات عمرانی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: هرچقدر طرح‌های عمرانی استان از ردیف بودجه ملی برخوردار شوند کارها سریعتر و با کیفیت تر پیش خواهند رفت.

 علیرضا پازاج یکی دیگر از دانشجویان مطالبه‌گر نیز به مشکلات پروژه پتروشیمی نمین اشاره کرد و گفت: ساماندهی مناطق گردشگری نیز از مطالبات مردمی است.

لطفی دانشجوی مطالبه‌گر بسیجی دانشجویی نیز به بیمارستان‌های در حال احداث اردبیل اشاره کرد و گفت: بیمارستان نجف‌زاده علی‌رغم تزریق 100 میلیارد تومان اعتبار هنوز از پیشرفت قابل لمس برخوردار نیست.

مهدی عالی  نیز به بزرگ‌راه‌های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: ساماندهی جاده مرگ مغان مهمترین مطالبه مردم مغان است چراکه روازنه شاهد وقوع تصادفات دردناک در این جاده هستیم.

وی به پروژه جاده سرچم نیز اشاره کرد و گفت: پروژه تونل حیران نیز از مطالبات بی‌پاسخ مردم است.

میرجعفریان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل نیز در این نشست از راه‌اندازی گفتمان مطالبه‌گری بسیج دانشجوی استقبال کرد و گفت: جهاد امیدافرینی رسالت همه مردم است که بسیج دانشجویی در این زمینه پیشگام شده و نوید روزهای خوب برای پیشرفت و ابادانی استان اردبیل است.

 وی به مشکلات استان اردبیل اشاره کرد و گفت: دانشجویان نقش مهمی در انتقال دغدغه‌های مردم به دستگاه‌های اجرایی و بازتاب کارهای انجام گرفته به مردم دارند چراکه در فضای غبارالود مجازی که دشمن به دنبال نشان دادن چهره تاریک از فضای شهرها است تبیین و روشنگری کارهای انجام گرفته توسط دانشجویان، امید افرینی در جامعه است.

 

انتهای پیام/ج