نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: سیاسی کد خبر: 9580 ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۹

در خطبه های نماز جمعه شهرستان های استان اردبیل مطرح شد؛

کشور، به یک قلعه نفوذ ناپذیر تبدیل شود/ راه اندازی جهاد تبیین ، نیاز روز کشور است

ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل با بیان اینکه ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد، گفتند: اگر زیرساخت‌های داخلی محکم باشد کشور به یک قلعه نفوذ ناپذیر تبدیل می‌شود.

کشور، به یک قلعه نفوذ ناپذیر تبدیل شود/ راه اندازی جهاد تبیین ، نیاز روز کشور است

به گزارش ابصارخبر،  ائمه جمعه شهرستان های استان اردبیل در خطبه‌های نمازجمعه این هفته به مسائلی چون ازدواج آسان، قیام مردم آذربایجان در 29 بهمن و بیانات مقام معظم رهبری در جمع مردم آذربایجان اشاره کرده و خواستار توجه به مشکلات مناطق مختلف شدند.

امام جمعه اردبیل: مسئولی که آینده نگری ندارد، نباید پشت میز مدیریت بنشیند/سیاستگذاری‌های کشاورزی روی ریل نیست

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اردبیل با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر آمریکا در رابطه با ایران اظهار کرد: این روزها آمریکایی‌ها به طور مکرر اظهار می‌کنند که ما با تحریم ایران به اهداف خود نرسیدیم.

وی افزود: آنها شدیداً به ترامپ حمله می‌کنند که از برجام خارج شد و دست ایران را برای بالا بردن سطح غنی‌سازی و برای راه‌اندازی سانترفیوژهای پیشرفته باز گذاشت. اوباما گفت؛ اگر می‌توانستیم یک پیچ هسته‌ای ایران را نمی‌گذاشتم سر جایش باشد اما نمی‌توانیم. کلمه«نمی توانیم» بارها از طرف آنها تکرار شده و  ادبیات جدیدی است که فقط و فقط با مقاومت ملت ما حاصل شده است و حالا جز تعامل با ایران اسلامی چاره  دیگری ندارند و قرار است این روزها میلیاردها دلار ثروت بلوکه شده ایران در خارج را آزاد کنند.

تحریم‌ها دقیقا انتقام دشمن از ملت ایران است

امام جمعه اردبیل بیان کرد: این فضیلت منحصرا مربوط به مقاومت ملت و قبول شدیدترین محرومیت‌ها از طرف ملت است نه ناشی از استعداد مسؤولان.تحریم‌ها دقیقاً انتقام از ملت به عنوان عنصر اصلی مقاومت بود بنابراین شکر این نعمت به این است که در رفاه و آسایش و عزت ملت تلاش مضاعف شود.

مسئولی که آینده نگری ندارد، نباید پشت میز مدیریت بنشیند

وی تاکید کرد: جای غصّه هست که دولت‌مردان در تامین چند قلم اجناس ضروری مردم که با آن سفره آنها  آباد می‌شود آینده نگری و برنامه ریزی ندارند. مسؤولی که آینده نگری ندارد، نباید پشت میز مدیریت بنشیند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: روزمرگی بلای خانمان‌سوز مدیریت مخصوصا مدیریت کلان است. یک دقیقه مجلس یک میلیارد تومان برای این ملت هزینه دارد آنها باید حتی برای یک دقیقه خود برنامه‌ریزی داشته باشند. شان ملت ما این نیست که با داشتن ظرفیت‌ها و قابلیت‌های عظیم داخلی دلهره قیمت کالاهای اساسی و ضروری را داشته باشد. در  شان ملت ما نیست که در تامین یک سفره عادی برای خانواده‌اش دچار مشکل شود و روز به روز سفره‌اش کوچکتر و شان پدری شکسته شود.

مسئولان در جهت تامین نهاده‌های دامی اهتمام جدید داشته باشند

وی در ادامه خطبه به عنوان نمونه اظهار کرد: جای تاسف است که عشایر دامدار ما برای تهیه نهاده‌های دامی اعم از جو، سبوس، ذرت و ... با مشکلات حاد مواجه شده‌اند، آنچه با دفترچه عشایری داده می‌شود اصلاً کفاف نمی‌کند و دامداری توجیه اقتصادی را از دست می‌دهد، طبعاً حیوان را حتی حیوان‌های باردار را می‌فروشند بنابراین فردا و پس فردا قیمت گوشت اوج می‌گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در این خصوص کسانی که دام ندارند اما دفترچه گرفته‌اند و کسانی که احتکار یا دلالی می‌کنند بدانند که مدیون یک ملت می‌شوند و فردای قیامت هیچ بخشش و جبرانی برای آنها متصور نیست.

سیاستگذاری‌های کشاورزی روی ریل نیست

وی ادامه داد: وقتی کشاورزی ما در محصولات استراتژیک حتی در کنجاله محتاج خارج است این نشان می‌دهد که سیاست‌گذاری‌های کشاورزی روی ریل نیست در این میان نمایندگانی که با دخالت باطل در عزل و نصب‌ها ادعا می‌کنند که ما باید از حقوق مردم دفاع کنیم، معلوم نیست که چرا در معیشت مردم قدرت دفاع ندارند در اینجا اگر کسی سوءظن بکند جای ملامت نیست. اگر در کشور قرار بر بزرگداشت است اینبزرگداشت فقط حق ملت ما است.

عاملی افزود: باید برای ملت بزرگ بزرگداشت برگزار شود که توانست در کنار این سوء مدیریت‌ها، آمریکا را در اهداف تحریمی خود ناکام بگذارد. تحریمی که درباره آن اوباما گفت؛ در طول تاریخ چنین تحریمی برای هیچ ملتی وضع نشده است و بعد از او ترامپ بر شیپور دمید و فشار حداکثری را نیز اضافه کرد.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر عزت و اقتدار مردم ایران بیان کرد: ملت ما ملتی نیست که خودش در مقابل دشمن گردنش را دراز کند و دشمن را بر قتل خود متمکن بکند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما در برابر آمریکا تسلیم نخواهیم شد، گفت:زیرساخت‌های داخلی اعم از اقتصادی، فرهنگی ، دینی و اعتقادی و اخلاقی اگر محکم باشد کشور به یک قلعه نفوذ ناپذیر تبدیل می‌شود.اگر به همدیگر رحم نکنیم شکست می‌خوریم. اگر اضاعه حقوق کنیم شکست می‌خوریم. اگر عدالت مختل شود و هر چیز و هر کس به جای خود نباشد شکست می‌خوریم.

وی آمریکا را تجسم بی‌رحمی نامید و افزود: کافری که بر ما مسلط می‌شود، تجسم خلاف‌ها، بی‌عدالتی‌ها و بی‌رحمی‌هاست و لذا در روایت آمده «الکافر ذنب المومن».

 

 

امام جمعه شهرستان نیر: الگوهای عملی برای جهاد تبیین، عملیاتی شود/ بسط تفکر اسلام ناب در جهان با امکانات کم، شاهکار روحانیت متعهد است

حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه  به مذاکرات وین اشاره کرد و گفت: بازیگری و شیطنت کردن صهیونیست ها در این زمینه و برخی عملیات امنیتی و سایبری هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت، چراکه ایران، این بازی های نخ نما را بارها تجربه کرده است.

وی به نعمتهای الهی برای انسان اشاره کرد و گفت: بهترین موردی که انسان می تواند از دعا و راز و نیاز از درگاه الهی بخواهد، گرفتن صفات بد در وجود انسان است.

این مبلغ اسلامی گفت: انسان زمانیکه دعا می کند، از خداوند متعال می خواهد به وی نعمت و رزق و روزی بدهد در حالیکه ما بیشتر از خواستن هایمان به چیزهایی نیاز داریم که خداوند متعال از ما بگیرد چراکه تا خداوند آن چیزها و صفات ناپسند را از ما نگیرد هیچ چیز قابل دادن نیست.

وی گفت: شایسته است انسان ها از خدا بخواهند تا محبت به مقام و مال را از آنها بگیرد چراکه تا حسادت ها، شک ها،کبرها، غش در معامله از ما گرفته نشود، پرده های غفلت از جلوی چشمان ما برداته نشود قدر نعمت ها را نخواهیم دانست.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به نامه امام علی(ع) به حاکمان زمان خود اشاره کرد و گفت: همانا شغل و منصب لقمه چربی برای تو نیست به هوش باش که پُست و عنوان، امانتی بر گردن تو است.

وی به احادیثی از امام صادق(ع) در این زمینه نیز اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) می فرمایند؛ ریاست، طلب ملعون است. کسی که برای رسیدن به پُست و مقام تلاش کند ملعون است.

این مبلغ اسلامی به احادیث حضرت علی(ع) نیز شاره کرد و گفت: حضرت امیرالمومنین(ع) نیز می فرماید: هلاکت مردم زمانی است که پیشوایان هدایت و سردمداران کفر یکسان ببینند و بین شان فرق نگذارند، بین  انسان های خلافکار و انسان های درستکار فرق نگذارند.

وی تصریح کرد:  شگرد دشمنان، ایجاد دو دستگی در بین مردم است.

راه اندازی جهاد تبیین ، نیاز روز کشور است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به نقشه های رو شده دشمنان اشاره کرد و گفت: ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی، نقشه امروز دشمنان است بنابراین همه مسئولین به ویژه متولیان فرهنگی از جمله ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی و اوقاف در کنار سپاه  وظیفه دارند در پایگاه های بسیج و مساجد جهاد تبیین راه اندازی کنند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین، سفارش اکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: باید الگوهای عملی برای جهاد تبیین توسط متولیان و مسئولان عملیاتی شود.

 این مبلغ اسلامی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص مقابله با دشمنان در عرصه فعلی اشاره کرد و گفت: طبق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی دراین مرحله از جنگ همه جانبه اقتصادی و تبلیغاتی دشمن، داشتن نقشه کلان راهبردی، صنعتی و مدیریت جامع و  متمرکز لازم و ضروری است.

وی گفت: مسئولان امر باید با یک نقشه کلان راهبردی و هم جهت با هم به تبیین اهداف انقلاب بپردازند.

حجت الاسلام نعمتی به حضور سردار محمدی اصل فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: فعال شدن حلقه های صالحین و مجاهدت های شبانه روزی سپاه و بسیج در راستای اهداف جهاد تبیین است.

 شیطنت صهیونیست ها، بازی های نخ نمایی است که بارها تجربه شده است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات وین نیز اشاره کرد و گفت: ایران در مذاکرات وین توافقی که تضمین محور بوده و راستی آزمایی شده باشد را امضا خواهد کرد.

وی به حضور صهیونیست ها در وین و اجرای نمایش های مختلف آنها نیز اشاره کرد و گفت: بازیگری و شیطنت کردن آنها در داخل کشور و برخی عملیات امنیتی و سایبری هیچ سودی برای آنها نخواهد داشت چراکه ایران، این بازی های نخ نما را بارها تجربه کرده است.

 بسط تفکر اسلام ناب در جهان با امکانات کم، شاهکار روحانیت متعهد است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز شهادت شهید محلاتی و روز روحانیت و دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جریان روحانیت متعهد به بسط تفکر اسلام ناب با امکانات کم اقدام می کند و این علت اصلی دشمنی دیرینه استعمار با روحانیت متعهد است.

وی گفت: عدم وابستگی به قدرت ها ، شجاعت، علم و تقوا، احساس مسئولیت در برابر توده ها روحانیت را محبوب کرده است. 

حجت الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: هدایت فکری و معنوی ، هدایت سیاسی ، خدمات اجتماعی و غم خواری با مردم و خدمت به مردم سه اصل مهم است که بر عهده روحانیت است.

وی به شاخصه اصلی روحانیت نیز اشاره کرد و گفت: دین دانی، دین داری و دین بانی شاخصه اصلی و مهم روحانیت شیعه است.

امام جمعه شهرستان نیر گفت: هر جامعه و منطقه ای که با محوریت روحانیت عمل کرده است به توسعه و پیشرفت رسیده است.

 برگزاری  جلسات هفتگی مدیران شهرستان نیر در کوراییم  ستودنی است

وی به لزوم حمایت از صندوق قرض الحسنه اشاره کرد و گفت: این کار خیر منجر به کمک و دستگیری از فقرا و نیازمندان به خصوص جوانان می شود.

امام جمعه شهرستان نیر از فعالان حوزه علم و فرهنگ نیز خواست جهت فعال شدن دبیرخانه تجلیل از مشاهیر، مفاخر، نخبگان و نیروهای مقیم شهرستان نیر سطح کشور اقدام کنند تا با صدور شناسنامه فرهنگی در روستاها فعالین های نخبگان  اسن مناطق نیز منسجم تر و اثر بخش تر شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود ضمن قد دانی از نیکزاد نماینده مردم شهرستان نیر در راستای حل مشکلات این شهرستان و تامین منابع لازم در راستای حل مشکلات آب شرب مناطق مختلف شهرستان نیر به تصمیمات و اقدامات سرپرست فرمانداری نیز نیز اشاره کرد و گفت: با کمک و مساعت فرماندار قرار شد مراسمات ملی، مذهبی و مناسبتی و همچنین میز خدمت در روستاهای شهرستان نیز  نیز برگزار شود.

امام جمعه شهرستان نیر خاطرنشان کرد: برگزاری  جلسات هفتگی مدیران شهرستان نیر در کوراییم و دیدار چهره به چهره با مردم  اقدام خوب و شایسته ای است  چراکه مسئولان مستقیما در جریان مشکلات قرار گرفته  و بهتر می توانند به مردم خدمت رسانی کنند.

 

امام جمعه لاهرود: فضای سایبری خطرناک‌ترین حربه دشمن در برابر نظام است

حجت الاسلام حسن صفری در خطبه های نماز جمعه این هفته در آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم خراسانی (ع) گفت : ماه رجب آمادگی برای ورود به ماه شعبان و مقدمه ای برای درک نیمه شعبان و شب های قدر و ماه ضیافت الهی و جراحی و طهارت قلب ها است.

امام جمعه لاهرود با اشاره به دیگر فضائل این ماه افزود : اگر آلودگی ها ، دل مشغولی ها، تعلقات دنیوی ، آرزوهای کاذب ، افکار شیطانی،  توهمات را از قلب بیرون نکنیم درک شب های قدر امکان ندارد.

وی در ادامه زبان را عامل سقوط انسان دانست و تصریح کرد : شایعات ، تهمت ها ، غیبت ها ، لجن پراکنی ها ، توطئه و دسیسه دشمن در جنگ رسانه ای از مواردی است که هوشیاری عمومی و تقویت آگاهی جمعی را می طلبد .

خطیب جمعه لاهرود در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد:  رمز پیشرفت و عزت‌ و بقا و سعادت جامعه و استمرار نظام و نهضت انقلاب اسلامی در ولایت مداری محض و پیروی بی چون چرا از ولایت است.

حجت الاسلام صفری اظهار کرد : دشمن با فشارهای اقتصادی و لجن پراکنی و دشمنی رسانه ای و تهمت به نهاد های ارزشی از جمله سپاه معظم و سردار عزیزمان شهید سلیمانی سعی می کند مردم را دلسرد کند و از حرکت و استمرار انقلاب جلوگیری کند

امام جمعه لاهرود اضافه کرد:  مردم و مسئولین باید با اقتصاد مقاومتی ، تولید و حرکت داخلی و جهاد تبیین و حضور فعال در فضای مجازی باردیگر دشمنان را ناکام کنند.

وی در ادامه از وضعیت نابسامان کشتارگاه لاهرود و نبود تابلو مناسب در ورودی لاهرود گلایه کرد و بیان داشت : چنین وضعیت نامناسبی باعث نارضایتی اهالی و کسبه و مسافران شده و گروه مطالبه گر فرصت و ظرفیت مناسب برای خدمت بیشتر به مردم است

امام جمعه لاهرود همچنین درخواست ومطالبه اهالی روستای دده بیگلوی بخش لاهرود از استاندار و مدیرکل ورزش استان برای تامین اعتبار و احداث سالن ورزشی در این روستا را خواستار شد.

وی در پایان به خانواده ها توصیه کرد : حتما فرزندآوری و تکثیر نسل را جدی بگیرند تا تهدید انقراض نسل از بین رود.

 

امام جمعه اصلاندوز: اقتصاد مقاومتی کلید حل مشکلات کشور است/دولت باید برای افزایش جمعیت در کشور برنامه‌ریزی جدی کند

حجت الاسلام عظیم اسدزاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اصلاندوز، اظهار داشت: تقوا عامل برکت در زندگی اجتماعی است به واسطه رعایت تقوا در جامعه عدالت ایجاد می‌شود که در برکات زندگانی نیز تاثیر بسزایی دارد و همچنین حرکت انسان به سمت کارهای حرام نیز در تنگی رزق و روزی خانواده‌ها نقش دارد لذا باید در رعایت حلال و حرام در زندگی به ویژه در بحث کسب و کار تلاش کنیم و به حدیث "الفِقه ثُمِّ المَتجَرَه" عمل کنیم.

وی رعایت حلال و حرام در زندگی را عامل افزایش رزق و روزی جامعه عنوان کرد و افزود: حلال و حرام به هیچ عنوان رابطه تساوی ندارد و توجه به رعایت حلال و حرام در زندگی تاثیر عمیق در ساختار وجودی و حقیقت انسانی دارد و با توجه به احادیث و روایات انسانی که در مسیر کسب روزی حلال برای خانواده خود در تلاش هست همچون مجاهد فی سبیل الله می‌باشد لذا امروز باید در جامعه به مسائلی همچون رشوه که یکی از مصادیق حرام است دوری کنیم چراکه رواج رشوه جامعه را به نابودی می‌کشاند.

اسدزاده با اشاره به قیام مردم انقلابی تبریز در ۲۹ دی سال ۱۳۵۷، تصریح کرد: قیام مردم انقلابی و ولایتمدار تبریز در ۲۹ دی ماه سال ۱۳۵۷ بمناسبت چهلم شهدای قیام تاریخی مردم انقلابی قم علیه رژیم طاغوت نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار واقع شد.

امام جمعه شهرستان اصلاندوز با تاکید بر دیدار اخیر مقام معظم رهبری با مردم ولایتندار آذربایجان، بیان کرد: مقام معظم رهبری همچون بیانات گذشته خود در دیدار اخیر نیز جوانان و نوجوانان را مخاطب اصلی سخنان خود قرار دادند و بر استفاده از ظرفیت‌های قشر جوان کشور تاکید بسیاری کردند و همچنین به برخی از مسائل و نیازهای جامعه به ویژه فرزندآوری تاکید کردند که باید مورد توجه واقع شود.

وی با بیان اینکه باید دولت در مسئله فرزندآوری و تقویت جمعیت کشور برنامه اساسی داشته باشد، ادامه داد: امروز باید دولت‌ به مسئله مهم تقویت جمعیت کشور از طریق فرزندآوری و افزایش نسل توجه اساسی داشته باشد و در این خصوص برنامه‌ریزی جدی علی‌الخصوص در برنامه‌های حمایتی و مشوق‌ها داشته باشد.

خطیب نماز جمعه شهرستان اصلاندوز اقتصاد مقاومتی را کلید حل مشکلات دانست و گفت: حضور مردم به ویژه جوانان در میدان تولید در حل مشکلات جامعه تاثیرگذار خواهد بود و با توجه به اینکه تولید و صنعت یکی از ارکان کشوری موفق می‌باشد باید به شعار اقتصاد مقاومتی به ویژه در برابر تحریم‌های ظالمانه دشمنان انقلاب اسلامی تحقق ببخشیم که در این راستا اقدامات بسیج در حمایت از تولید کنندگان و فعالان بخش اقتصادی قابل تقدیر است که باید دولت نیز در کنار اجرای مقررات قانونی با کاهش بروکراسی اداری در کنار تلاشگران این عرصه باشد.

امام جمعه بیله سوار: استمرار انقلاب با استراتژی اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی نظام است

حجت الاسلام  جابر عزیزی امام جمعه بیله سوار در خطبه های این هفته نمازجمعه این شهر، ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، به فیوضات و برکات فراوان ماه رجب پرداخت و گفت: ازدواج آسان و تسهیل کردن مقدمات ازدواج توسط والدین، مصداق عینی اعمال صالح و صدقه جاریه در همین ماه مبارک رجب است.

عزیزی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که به مناسبت فرارسیدن ۲۹بهمن و قیام مردم تبریز با مردم این استان صحبت میکردند، گفت: اولین و مهم ترین تاکید معظم له استمرار انقلاب اسلامی است که به عنوان سند راهبری نظام است که باید در تمام حوزه های سیاسی،نظامی،اقتصادی هم توسط مردم و هم توسط مسئولین رعایت گردد.

خطیب جمعه بیله سوار در ادامه گفت: استمرار انقلاب با استراتژی اقتصاد مقاومتی راهبرد اساسی نظام است و منشور اقتصاد مقاومتی همان توجه به ظرفیت آمایش سرزمینی و استفاده از تمام ظرفیت های داخلی و خارجی است.

 عزیزی در ادامه ضمن هشدار جدی به مسئولین و نمایندگان استان در پی راه اندازی کریدور زنگزور و اتوبان آذربایجان و ارمنستان و حذف تدریجی نوار مرزی استان اردبیل با کشور آذربایجان، فرصت سوزی مسئولین در راستای ایجاد منطقه آزاد تجاری به مرکزیت بیله سوار را گناهی بزرگ و نابخشودنی دانست و تاخیر در اجرای این ابر پروژه و بزرگترین بنگاه اقتصاد مقاومتی را بزرگترین خسارت و زیان به استان اردبیل و شهرهای شمالی استان بویژه شهرستان مرزی بیله سوار دانست.

وی در ادامه از رئیس دستگاه قضا و بویژه دادستان کل کشور خواست به عنوان مدعی العموم در بحث منطقه آزاد تجاری در خصوص ترک فعل، بر این چالش استانی و منطقه ای وارد شده و موضوع را برای همیشه حل و فصل نمایند.

امام جمعه بیله سوار ضمن دعوت مسئولین به ولایت پذیری و ولایتمداری در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی، از سازمان های صیانتی و نظارتی خواست تا نسبت به رصد و ثبت رفتار و اعمال در سایه و پنهان مسئولان همت مضاعفی بخرج دهند

وی به بخش دیگری از سخنان مقام معظم رهبری که در خصوص پیری جمعیت در ۱۵سال آینده پیش بینی فرمودند،گفت: از اول انقلاب تا کنون این مسئله مهم مورد مغفول مانده بود که با درایت رهبری انقلاب و پیش بینی صحیح معظم له امید می رود با تمهید مقدمات لازم توسط مسئولین، جلوی پیری جمعیت گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در پایان با اشاره به رشد بی رویه بیکاری و آسیب های اجتماعی در این منطقه مرزی گفت: مهاجرت هزاران بیکار این منطقه جهت اشتغال به استان های دیگر، شایسته مردم انقلابی و مرزدار شهرستان بیله سوار نیست و باید مسئولان هر چه سریعتر نسبت به این مهم، تدبیری اورژانسی و فوری نمایند تا بیشتر از این حق مردم ضایع نگردد.

امام جمعه خلخال: سهم خلخال از اعتبارات بحران برف استان منظور شود

حجت الاسلام کریم اسدی در خطبه‌های امروز نماز جمعه خلخال با بیان اینکه گلایه‌های مردم در خصوص عدم تخصیص اعتبارات بحران برف به جا و به حق است اظهار کرد: در حالی که بیشترین حجم بارش برف استان در این شهرستان بوده ولی عملا تا امروز منابع اعتباری  برای کمک به جمع آوری و برف‌روبی معابر شهری منظور نشده است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات  روستاهای اهل تسنن بخش خورش رستم این شهرستان بیان کرد: رسیدگی به مشکلات اهالی این روستاها باید در اولویت کاری مسئولان شهرستان و استان قرار گیرد .

حجت الاسلام اسدی گفت: اهالی روستاهای اهل سنت این بخش از جمله قوسجین، شمس آباد ،کجل که از غنای فرهنگی بسبیار بالایی برخوردار هستند با مشکل گاز،  آب شرب و کشاورزی مواجه هستند.

وی  احداث پل معلق در منطقه ازناو این شهر را بزرگترین  پروژه گردشگری منطقه دانست و اظهار کرد: با توجه به اعلام آمادگی سرمایه گذار جدید  برای ادامه  این پروژه انتظار از مسئولان  رفع موانع اداری این طرح قبل از آغاز فصل کاری و  فراهم کردن شرایط برای ادامه عملیات اجرای این طرح است.