نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9566 ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹

رئیس همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب:

همایش دانشگاه آرمانی به گفتمان جامعه علمی کشور تبدیل می شود/ پذیرش 100 مقاله علمی از 20 دانشگاه برتر کشور

رئیس همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب با بیان اینکه همایش دانشگاه آرمانی به گفتمان جامعه علمی کشور تبدیل می شود، گفت: 100 مقاله علمی از 20 دانشگاه برتر کشور در این همایش پذیرش شدند.

همایش دانشگاه آرمانی به گفتمان جامعه علمی کشور تبدیل می شود/ پذیرش 100 مقاله علمی از 20 دانشگاه برتر کشور

به گزارش ابصارخبر، رئیس همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب با بیان اینکه همایش دانشگاه آرمانی به گفتمان جامعه علمی کشور تبدیل می شود، گفت: 100 مقاله علمی از 20 دانشگاه برتر کشور در این همایش پذیرش شدند.

دکتر محمد حسن زاده رئیس  همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب در گفتگو با  سبلان ما ، به تشریح جزئیات این همایش ملی پرداخت و گفت: بعد از اعلام فراخوان  همایش در فضای مجازی و خبرگزاری ها، پوستر همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب به دلیل اهمیت موضوع در پایگاه های اطلاع رسانی دانشگاه های وابسته به وزارت علوم نیز منتشر شد تا اولین گام در راستای نهادینه کردن گفتمان دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب اسلامی بصورت اساسی برداشته شود.

وی در ادامه سخنان خود به فلسفه و رسالت دانشگاه ها اشاره کرد و گفت:  طبق بیانات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانشگاه مبدأ تحولات است و به تعبیری کارخانه انسان سازی است.

رئیس دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه محقق اردبیلی به تبیین ویژگی های یک دانشگاه مطلوب پرداخت و گفت: در یک دانشگاه مطلوب رسالت های اساتید و دانشجویان روشن شده و چشم انداز و افق نگاه  نیز به خوبی ترسیم شده است.

حسن زاده  محصول دانشگاه را یاداور شد و گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی در واقع مبدأ تحولات اجتماعی محسوب می شوند و از تاثیرگذاری اجتماعی برخوردارند.

وی با بیان اینکه دانشگاه انقلابی مد نظر  باید دانشجوی در تراز انقلاب پرورش و تحویل جامعه دهد، گفت: این دانشجویان  بعد از فارغ التحصیلی و ورود به جامعه می توانند با تعالیم  دوران دانشجویی مبدأ تحولات اساسی در جامعه شده و مسئولیت اجتماعی خود را به نحو احسن انجام دهند.

این استاد دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به محوره های همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: رفتار سازمانی و دانشگاه آرمانی، توانمندسازی فرهنگی و دانشگاه آرمانی، دین و دانشگاه آرمانی، ارتباطات بین المللی و دانشگاه آرمانی، توسعه پایدار و دانشگاه آرمانی، بانوان  و دانشگاه آرمانی،  روان شناسی و مشاوره و دانشگاه ارمانی،  فلسفه تربیتی و دانشگاه آرمانی  تاریخ و ادبیات و دانشگاه آرمانی، دانشگاه آرمانی و بصیرت سیاسی از جمله محوورهای اولین همایش ملی دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب بودند که پس از دریات مقالات علمی از 20 دانشگاه برتر کشور، نهایتا 100 مقاله مورد پذیرش دبیرخانه همایش قرار گرفت.

حسن زاده به اهمیت موضوع دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با نهادینه شدن این موضوع در جامعه علمی کشور و تبدیل به گفتمان دانشگاهی می توان در اینده نزدیک به تعریف واحد و عملیاتی از دانشگاه آرمانی در گام دوم انقلاب اسلام دست یافت که با اجرایی شدن رسالت های تعریف شده می توان شاهد تعالی روز افزون دانشگاه ها و تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی برای تحقق آرمان های گام دوم انقلاب اسلامی  شد.