نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 9320 ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱

جمعبندی وزرا در شورای اداری استان اردبیل:

اعطای اختیارات ویژه دیپلماتیک به استانداران استان‌های مرزی/ آب روستاهای بالای ۲۰خانوار تامین می شود

وزرای اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار و تعاون، راه و شهرسازی،نیرو و کشاورزی به بیان جمعبندی تحقیقات و بازدیدهای میدانی از شهرستان های استان اردبیل پرداختند.

اعطای اختیارات ویژه دیپلماتیک به استانداران استان‌های مرزی/ آب روستاهای بالای ۲۰خانوار تامین می شود

به گزارش ابصارخبر، وزرای  اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، کار و تعاون، راه و شهرسازی،نیرو و کشاورزی در جلسه شورای اداری استان اردبیل که شب شنبه با حضور آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشور و اعضای شورای اداری استان اردبیل در سالن ولایت اردبیل برگزار شد به جمعبندی  تحقیقات وبازدیدهای میدانی از شهرستان های استان اردبیل پرداختند.

تداوم راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان/ رفع مشکلات فرودگاه های اردبیل طی 2 ماه آینده

رستم قاسمی  وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری استان اردبیل به تشریح بازدید از طرح ها و برنامه هاش شهرسازی استان اردبیل پرداخت و گفت: در حوزه حمل و نقل ریلی پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل قطعا در سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید و برای تسریع در کار فردا در این زمینه با پیمانکاران جلساتی برگزار شده و زمان‌بندی دقیق خواهد شد.

وی با بیان اینکه تداوم راه‌آهن اردبیل به پارس‌آباد مغان هم جزو مطالبات مردم است گفت: مطالعات آن نهایی شده و در توافق‌نامه سفر نیز مورد توجه قرار گرفته و سال آینده اجرایی خواهد شد.

قاسمی در ادامه سخنان حود به وضعیت فرودگاه‌های استان اردبیل اشاره کرد و گفت: فرودگاه پارس‌آباد در زمینه سوخت‌رسانی مشکل دارد و در فرودگاه اردبیل نیز لغو پروازها بسیار زیاد است. 

وی با بیان اینکه قرار است این مشکلات تا ۲ ماه آینده رفع شوند،به عقب‌ماندگی بزرگراهی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با  برنامه‌ریزی دقیق و تخصیص اعتبارات در آینده این مشکل رفع خواهد شد.

قاسمی به وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌های شمال استان در منطقه مغان نیز اشاره کرد و گفت: اعتباراتی در این زمینه پیش‌بینی شده ولی این کافی نیست و باید از منابع دیگر هم باید تامین اعتبار شود.

قاسمی به مسکن نیز  اشاره کرد و گفت: احداث ۸۰ هزار واحد مسکونی برای استان پیش‌بینی شده که با توجه به تصمیم‌های اتخاذ شده در زمینه تامین زمین مشکلی نخواهد بود و جزییات ساخت مسکن برای هر شهر و تعداد واحدهای مسکونی هر شهر هم در استان ابلاغ شده است.

وی همچنین در زمینه احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی و تونل دوم حیران نیز گفت: در این موارد هم با رفع مشکلات پروژه‌ها باید تسریع شود.

جاده ترانزیتی بیله‌سوار، بازسازی شود

سیداحسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی  به موقعیت مرزی استان اردبیل اشاره کرد و گفت: فعال نبودن سفارت ایران در باکو طی سال‌های گذشته در رکود صادرات استان اردبیل تاثیرگذار بوده است.

وی به تصویب تاسیس منطقه آزاد تجاری و صنعتی استان اردبیل اشاره کرد و گفت:  این موضوع از مطالبات مردم استان بود  که نقشه نهایی آن تهیه شده است و بزودی عملیاتی می شود.

خان دورزی به سفر خود به شهرستان بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: جاده ترانزیتی بیله‌سوار نامناسب است و نیاز به رسیدگی جدی دارد.

وی به مشکلات حوزه آب  این شهرستان اشاره کرد و گفت: این مشکل مربوط به حوزه آب روستایی و عشایری است که در سال‌های اخیر وجود داشته و امسال تشدید شده است.

مشکل آب روستای بالای ۲۰ خانوار استان اردبیل طی 4 سال آینده برطرف خواهد شد

علی‌اکبر محرابیان  وزیر نیرو به طرح‌های نیمه‌تمام در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با تزریق اعتبار جهش خوبی در پروژه‌های استان اردبیل خواهیم داشت.

وی به  پروژه‌های سدسازی در استان اردبیل اشاره کرد و گفت: با بهره‌برداری از سدهای در دست اجرا زمینه مناسبی برای مهار آب‌های سطحی فراهم می‌شود.

محرابیان از افتتاح سد عمارت در اینده نزدیک خبرداد و گفت: سد عنبران نیز با تزریق اعتبار تا بهار سال آینده آبگیری خواهد شد.

وی با بیان اینکه از سد عمارت برای تامین آب شرب شهرستان گرمی استفاده خواهد شد گفت: برای مجتمع آبرسانی روستایی موران هم اعتبار در نظر گرفته شده است.

محرابیان به اقدامات انجام گرفته در زمینه آبرسانی به روستاهای استان اردبیل اشاره کرد و گفت: طی چهار سال آینده روستای بالای ۲۰ خانوار در استان اردبیل مشکل اب نخواهد داشت.

وی به حوزه برق  نیز اشاره کرد و گفت: برای افزایش ظرفیت تولید برق استان اردبیل ۲ طرح توسعه‌ای داریم که تا پایان سال ۱۴۰۱ به پایان خواهد رسید.

 

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای پروژه مجتمع فرهنگی، هنری استان 

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز که به‌عنوان نماینده دولت در شهرستان اصلاندوز حضور داشت از اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای تسریع در اجرای پروژه مجتمع فرهنگی، هنری شهر اردبیل (تالار شهر) در سفر امروز خبر داد.

وی افزود: ایجاد سالن تئاتر، سالن موسیقی و کتابخانه در این مجموعه کم‌نظیر هدیه دولت مردمی به مردم استان اردبیل خواهد بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل و تجهیز ۶ مجتمع فرهنگی، هنری به تصویب رسید.

اسماعیلی با اشاره به سفر خود به شهرستان اصلاندوز مغان گفت: در این شهرستان کشاورزی محور طرح‌های آبی بسیار موفق در حال اجراست اما نبود مدرسه کافی، نبود بیمارستان و جاده مناسب از مشکلات عشایر این شهرستان است.

اختصاص ۲ هزار میلیارد تومان به صنایع تبدیلی استان

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی گفت: استان اردبیل و دشت مغان در زمینه صنایع تبدیلی و فرآوری دارای ضعف اساسی است و باید زنجیره ارزش در این استان بویژه پارس‌آباد مغان احیا شود.

وی افزود: بانک کشاورزی ۲ هزار میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده و برای تکمیل استخرهای معیشتی نیمه‌تمام استان اردبیل نیز ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی  به ساخت بزرگترین مجتمع گلخانه‌ای کشور در پارس‌آباد مغان اشاره کرد و گفت: این مجتمع در زمینه برق و گاز مشکل دارد که با تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای حل مشکل آن اقدام شده است.

وی ار اشتغالزایی برای ۱۰ هزار نفر در این مجتمع خبرداد و گفت:  ۲۰۰ هزار تن بر تولید محصولات کشاورزی و باغی منطقه افزوده خواهد شد.

ساداتی‌نژاد  در ادامه سخنان خود به اجرای طرح پایاب سد خدا آفرین در مغان نیز اشاره کرد و گفت: با افتتاح این طرح، یک میلیون تن بر محصولات کشور افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۶۷ هزار نفر از عشایر کشور در استان اردبیل زندگی می کنندگفت: در زمینه تکمیل آبرسانی سیار به مناطق عشایری و نیز پروژه اسکان عشایر اقدام‌هایی خوبی در حال انجام است .

وزیر جهاد کشاورزی در پایان سخنان خود از تصویب خرید دام عشایر و صادرات آن خبرداد و گفت:تکمیل باند دوم جاده پارس‌آباد به اردبیل، احداث پایانه صادراتی و بارانداز ریلی در پارس‌آباد و نیز تامین دستگاه ام‌ارآی  بیمارستان این شهرستان  از جمله برنامه های پیش روی دولت در منطقه مغان است.

اختیارات ویژه دیپلماتیک به استانداران استان‌های مرزی اعطا شود

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون نیز به مشکلات شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: مهاجرت در شهرستان گرمی و انگوت محسوس بوده بطوریکه بر اثر محرومیت جمعیت هر روز  در این شهرستان کاهش می یابد.

وی به نرخ بالای بیکاری در شهرستان گرمی اشاره کرد و گفت: برای ایجاد فرصت‌های اشتغال تقویت تولید در این مناطق ضروری است.

عبدالملکی در ادامه سخنان خود به بازدید از پروژه های شهرستان‌های گرمی و انگوت اشاره کرد و گفت: مدارس کانکسی و سنگی در منطقه  کاهش یافته است  و به سرعت مدارس جدید جایگزین این مدارس خواهد شد.

وی به امکانات شهرستان جدید انگوت نیز اشاره کرد و گفت: در این شهرستان‌ ادارات اجرایی حضور ندارند و باید مجتمع‌های اداری سبک در آنها ساخته شود. 

وزیر تعاون دادن اختیارات ویژه دیپلماتیک به استانداران استان‌های مرزی را ضروری خواند و گفت:  با این تدبیر می توان مسائل و مشکلات مرزی با جمهوری آذربایجان را حل و فصل کرد.