کد خبر: 7682 ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

انقلاب و شهدا محیط آبادگری در جامعه را فراهم کرده اند/ انجمن های اسلامی دانش آموزی، فرصت تمرین فضیلت ها است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در اردبیل با بیان اینکه اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در واقع بهترین فرصت برای نوجوانان جهت تمرین فضیلت ها است، گفت: انقلاب اسلامی و شهدا زمینه های لازم برای خدمت رسانی مردم به همنوعان را فراهم کرده اند.

انقلاب و شهدا محیط آبادگری در جامعه را فراهم کرده اند/ انجمن های اسلامی دانش آموزی، فرصت تمرین فضیلت ها است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور در جشنواره فرهنگی، تربیتی و ورزشی چند قدم تا آسمان  که با حضور جمعی از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حال برگزاری است به بیان اهمیت شکر نعمات الهی پرداخت و گفت: نعمت هایی چون مسلمان بودن، بهره مندبی از ولایت فقیه، انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، عزت و بهره مندی از وجود نعمت رهبری از جمله نعمت هایی است که شکر آن بر درگاه الهی پایان ناپذیر است چرا که آبرو و عزت و سعادت اخروی همه ما در این نعمت ها نهفته است.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: جوان شناسی و جوان گرایی در کنار دوستی با جوانان از خصلت های جدایی ناپذبریر رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

رئیس سابق سازمان ملی جوانان با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را به عشق جوانان نوشتند، گفت: مقام ممعظم رهبری 40 بار از جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب نام برده و با قراردادن جوانان به عنوان مخاطبین اصلی بیانیه گام دوم ، از آنها خوستند اهداف انقلاب اسلامی را در ادامه راه محقق کنند.

صراط مستقیم، صراط شاکران است

حاج علی اکبری در ادامه سخنان خود خطرات ناشکری از نعمات الهی را متذکر شد و گفت: صراط مستقیم، صراط شاکران است.

وی به توصیف واژه های مغضوبین و ضالین در سوره حمد پرداخت و گفت:کسانیکه از نعمت های الهی بر علیه اهداف الهی استفاده می کنند در واقع مغضوبین هستند چراکه نه تنها شکر الهی بر نعمت ها را به جای نمی آورند بلکه با عمل به وسوسه های شیاطین باعث گمراهی دیگران نیز می شوند.

مسئول نمایندگی  مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در ادامه سخنان خود به واژه ضالین نیز اشاره کرد و گفت: ضالین کسانی هستند که که نعمت الهی را خراب می کنند.

وی تصرح کرد: باید شاکر بود تا ضالین نشد

حاج علی اکبری در ادامه سخنان خود به  آیات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: در قرآن کریم سخن از پدیده های خلفت است  و شایسته است ما با تدبر در آیات الهی و به جای آوردن شکر نعمات الهی در مقام صراط مستقیم حرکت کنیم.

وی از سنین نوجوانی به عنوان فرصت تعالی نام برد و گفت:در 18 سالگی شخصیت انسان شکل می گیرد بنابراین بعد از این سن اگر انسان بیدار نشود در خواب غفلت فرو خواهد رفت

غفلت، بدترین مصیبت است

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از غفلت به عنوان بدترین مصیبت نام برد و از نوجوانان خواست گرفتار وقت گذارانی  و لهب و لعب نشوند تا عمر گرانمایه خود را به راحتی و ارزان از دست ندهند.

وی با بیان اینکه بدن، نعمت و امانت خداوند نزد انسان است گفت: روح با همه شکوه و عظمت و اسرار و زیبایی، راکب جسم است، بطوریکه کارگاه خلقت، نقطه اتصال حقیقت روحانی به عالم است.

حاج علی اکبری با بیان اینکه انسان از ظرفیت بدون مرز برخوردار است از روح به عنوان پمپاژ جسم انسان نام برد و گفت: ظرفیت جسمی انسان توسط روح گسترده تر می شود.

وی در ادامه سخنان خود از جوانان و نوجوانان خواست تا با مدیریت روح خود، ماورای جسم را رصد کرده و به سعادت اخروی برسد.

رئیس سابق سازمان جوانان کشور در  به تبیین  مفهوم مثلث حیات طیبه پرداخت و با بیان اینکه علم و تحصیل یک ضلع این مثلث است گفت: شفاف سازی روح یا به عبارتی تهذیب نیز ضلع دیگر مثلث حیات طیبه است.

وی از ضلع سوم به عنوان ضلع حیاتی نام برد و گفت: ضلع سوم یعنی ورزش با سالم سازی جسم زمینه را برای برنامه ریزی روح اماده می کند.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کوهنوردی پرداخت و با بیان اینکه کوه نوردی از ابتدای خلقت مورد توجه انبیای الهی بوده است،گفت: کوه در حرکت زمین، نقش اعتدال بخشی دارد بطوریکه در قران کریم  نیز از ان به عنوان اوتاد تعبیر شده است.

وی بابیان اینکه کوهنوردی روح انسان را اعتلا می بخشد گفت: کوهنوردی باعث هدفگذاری بهتر روح در انسان می شود چراکه انسان بر بالای کوه علاوه بر درک عظمت الهی همزمان آسمان را بالای سر و زمین را زیر پا می بیند و این شگفت آور است.

امام جمعه موقت تهران ذکات ارکان بدن انسان را یادآور شد و گفت: انسان با آباد کردن عالم به عنوان خلیفه الهی در زمین می تواند ذکات زبان، چشم، گوش،دست و پا و سایر ارکان خود را بپردازد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و شهدا محیط آبادگری را برای ما فراهم کرده اند گفت: همه ما باید تلاش کنیم تا فردای قیامت شرمنده شهدایی چون حججی و بالازده ها نشویم.

حاج علی اکبری حادثه غدیر خم را نیز یادآور شد و گفت: نسخه غدیر در واقع حجت را بر بشریت تمام کرد و جای هیچگونه بهانه ای را به انسان نگذاشته است.

وی در پایان سخنان خود از انجمن های اسلامی دانش آموزی به عنوان  فرصت تمرین فضیلت ها برای نوجوانان نام برد و گفت: این انجمن یک مجمع است و در مجمع نیز افراد سالم برای اهداف بزرگ اجتماع می کنند.

مسئول نمایندگی  مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان از خدمت رسانی به مردم در هر سن و شرایطی به عنوان پرداخت سهمیه ذکات نام برد و از نوجوانان خواست از فرصت های بوجود آمده در مجمع های سالم دینی و مذهبی برای هماهنگی و کسب تقوای الهی تلاش کنند تا با خدمت رسانی به محیط اطراف خود ضمن کسب رضای الهی به سعادت اخروی نیز برسند.

انتهای پیام/ج