کد خبر: 7679 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴

با حضور اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان برگزار شد

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی«چند قدم تا آسمان» در اردبیل + تصاویر

جشنواره ملی «چند قدم تا آسمان» با حضور 300 نفر از اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان سراسر کشور در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل آغاز به کار کرد.

مراسم افتتاحیه جشنواره ملی«چند قدم تا آسمان» در اردبیل + تصاویر

به گزارش ابصارخبر، پیش از ظهر امروز آیین افتتاحیه سومين جشنواره فرهنگی، ورزشی و تشكيلاتی «چند قدم تا آسمان» ویژه اعضای اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر كشور که با حضور مسئولان استانی در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل برگزار شد. 

اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در این مراسم با بیان اینکه ساختن فكر، روح بلند و شكوفايی انديشه از دستاوردهای فعاليت در تشكل‌ها است،گفت: اتحاديه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از تشكل‌هايی است كه بعد از پيروزی انقلاب اسلامی ايران شكل گرفته و خلوص و فرهنگ معنوی موجود در آن تاكنون حفظ شده است.

وی افزود: دانش آموزان نسل جوان و بيداری هستند که با همت و تلاش مضاعف می توانند باعث تعالی روحی و افزايش عزت ملی شوند.

رسولی در پایان سخنان خود به نهضت نرم‌افزاری و توليد علم توسط جوانان اشاره کرد و گفت: نظامی كه از پشتوانه‌ علمی و جوان برخوردار باشد می تواند برای جهان، تاريخ‌ساز و درس‌آموز شود.

 اردوهای تشکیلاتی، بهترین فرصت برای شبکه سازی و انجام فعالیت های گروهی

حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان  کشور نیز در این مراسم به تشریح اهداف برگزاری جشنواره ملی «چند قدم تا آسمان» پرداخت و گفت: تقویت روحیه فردی، انسجام در کارهای تشکیلاتی، فراهم کردن بسترهای تربیتی مناسب برای دانش آموزان از جمله اهداف سومین جشنواره «چند قدم تا آسمان» در اردبیل است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری کارگاه های مهارت افزایی در این جشنواره خبرداد و گفت: کارگاه های تشکیلاتی،خیمه های معرفتی و آشنایی با بازی های بومی و سنتی از جمله برنامه های این جشنواره است.

دبیرکل اتحادیه دانش آموزان سراسر کشور در پایان سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 95 خطاب به دانش آموزان نیز اشاره کرد و گفت: دانش آموزان افسران جنگ نرم هستند بنابراین ما وظیفه داریم تا با امکانات موجود بسترهای تربیتی  و بصیرت افزایی دانش آموزان را در مواجهه با جنگ نرم دشمنان را بیش از بیش فراهم کنیم .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان از جشنواره های فرهنگی و تشکیلاتی به عنوان یکی از بسترهای لازم برای آماده سازی دانش آموزان برای جنگ نرم نام برد و گفت: اردوهای تشکیلاتی در واقع بهترین فرصت برای شبکه سازی و انجام فعالیت های مشارکتی و گروهی است چراکه دانش آموزان از همین سنین می توانند با تمرین فعالیت های گروهی، در پیشرفت  و آینده کشور نقش آفرینی کنند.

وی افزود:  انتخابات قرارگاه های استانی و ملی و صعود به سبلان از جمله برنامه های جشنواره «چند قدم تا آسمان» در اردبیل است.

پخش نماهنگ معرفی اردبیل,  سخنرانی معاون سیاسی  و امنیتی استانداری اردبیل و تشریح برنامه های جشنواره «چند قدم تا آسمان» و غبارروبی مزار شهدای گمنام از جمله برنامه های آیین افتتاحیه اردوی فرهنگی و تشکیلاتی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج