کد خبر: 7034 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴

مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم روز دانشجوی این دانشگاه با بیان اینکه اساتید و دانشجویان در رشد و توسعه هر جامعه‌ای نقش اساسی ایفا می‌کنند، گفت: دانشگاه؛ لوکوموتیو توسعه هر استان است.

مراسم روز دانشجو در دانشگاه محقق اردبیلی+تصاویر

به گزارش خبرنگار ابصارخبر،  پیش از ظهر امروز  مراسم روز دانشجو با حضور  بهنام جو استاندار اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد،

عزیز حبیبی ئیس دانشگاه محقق اردبیلی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تمام سعی و تلاش ما در مجموعه دانشگاه محقق اردبیلی بر این است تا در چهار سال آتی این دانشگاه را به عنوان دانشگاه نسل چهارم که جامعه محور است تبدیل کنیم، گفت: دانشگاه‌ها و دانشجویان در رشد و توسعه هر جامعه‌ای نقش اساسی ایفا می‌کنند و دانشگاه محقق اردبیلی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به عنوان آبروی علمی استان اردبیل با شتاب بیش از پیش در مسیر رشد و توسعه قرار دارد.

وی با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های عمرانی انجام یافته در این دانشگاه بیان کرد: با وجود مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اقدامات مناسبی در راستای توسعه زیرساخت‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیل طی ۶ ماه گذشته انجام یافته که مطالعه و عملیات اجرایی عمرانی فاز سه دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه محقق اردبیل با زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در همین راستا آغاز شده است.

حبیبی ادامه داد: احداث خوابگاه‌های جدید برای رفع نیازهای موجود در دانشگاه و رفاه حال دانشجویان در برنامه کاری قرار داشته و در این راستا نیز احداث خوابگاه ۵ طبقه با زیربنای ۴هزار و ۲۰۰متر مربع در حال انجام است.

وی تشریح کرد: در راستای کمک به فضاهای پژوهشی، دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی نیز مطالعات احداث گلخانه آموزشی و پژوهشی در این دانشکده انجام یافته و هم چنین احداث استخر ورزشی و فرهنگی نیز از دیگر برنامه‌های عمرانی دانشگاه محقق اردبیلی است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی تصریح کرد: تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها نیز از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار دانشگاه محقق اردبیلی بوده و در ۶ ماه گذشته با صرف بودجه‌ای بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به اندازه ۴ سال گذشته هزینه برای تجهیز آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها‌ صرف شده است.

حبیبی با اشاره به ایجاد اولین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در این دانشگاه افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان اردبیل، ایجاد اولین مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشگاه محقق اردبیلی نیز جزو برنامه‌های آتی این دانشگاه قرار دارد.

وی ادامه داد: تجهیز و تکمیل سالن شهید خود سیانی دانشگاه محقق اردبیلی برای برگزاری همایش‌ها و جلسات با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال در حال انجام بوده و طی ماه‌های آتی به اتمام خواهد رسید.

حبیبی با اشاره به اقدامات انجام یافته برای مهارت‌آموزی دانشجویان تصریح کرد: دوره‌های آموزشی مهارت‌محور از مهر ماه سال جاری آغاز شده که باعث افزایش توانمندی‌های شغلی دانشجویان شده و پس از فارغ التحصیلی می‌توانند در کنار رشته تحصیلی خود در زمینه‌های دیگر نیز فعالیت داشته باشند.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در پایان سخنان خود گفت: برای افزایش فعالیت‌های انجمن‌های علمی در دانشگاه و استفاده از ظرفیت‌های دانشجویان، روند گردش کار این انجمن‌ها تسهیل شده و بروکراسی‌های موجود بر سر راه این انجمن‌ها کاهش یافته است.

حجت الاسلام عبدالله حسنی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی و رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: به برکت خوش شهدا و انقلاب اسلامی فرصت خدمت در جامعه اسلامی برای همه ما فراهم شده است و باید قدردان این نعمات باشیم.
وی ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب  اسلامی به دنبال انحراف اذهان جوانان کشور ما است غافل از اینکه این جوانان در مسیر منویات مقام معظم رهبری حرکت کرده و تمام نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کنند.
یادآور می شود در پایان این مراسم از دانشجویان استعدادهای درخشان و دانشجویان موفق در حوزه های فرهنگی، دانشجویی و علمی با اهدای لوح و هدایایی تقدیر شد.

 
 
 

انتهای پیام/ج