کد خبر: 6969 ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۹

رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور؛

بیمه ها بیماران دیابتی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند/ تست قند خون، بهترین راه تشخیص دیابت

رئیس انجمن دیابت کشور به آخرین وضعیت بیماران دیابتی کشور اشاره کرد و گفت: با پیگیری های صورت گرفته قرار است بیمه ها بیماران دیابتی را نیز تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند.

بیمه ها بیماران دیابتی را تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دهند/ تست قند خون، بهترین راه تشخیص دیابت

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، شکور امیدی فوق تخصص ایمونولوژی و آلرژی و رئیس انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی کشور طی تماس تلفنی با خبرنگار ما به تشریح فعالیت های موسسه انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی پرداخت و گفت: متاسفانه آمارها در حوزه های بیماران در کشورمان واقعی نیست. مثلا در کل کشور برآورد می‌کنیم حدود 10 درصد از ایرانیان یعنی 8 میلیون نفر دیابت دارند که 70 درصد از آنها نیز از بیماری‌شان بی‌اطلاع هستند چون این بیماری خاموش است و درد ندارد.

وی با بیان اینکه افراد باید به طور مداوم تست قند خون بدهند تا از وضعیت دیابت خود مطلع شوند، گفت در صورتی که  تست قند خون افراد دو بار  صورت ناشتا بالای 126 باشد در معرض خطر دیابت هستند.

امیدی با بیان اینکه هم اکنون 3 میلیون و 600 هزار نفر تحت پوشش انجمن خیریه حمایت از بیماران دیابتی هستند، گفت: ویزیت و ارائه دستگاه قند خون به این افراد رایگان است.

بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور از رونمایی و اهدای کارت هوشمند به بیماران دیابتی کشور خبرداد و گفت: یکی از مزایای این کارت  یکپارچه‌سازی آمارهای بیماران در زمینه توضیح دارو است.

وی هزینه های بیماران دیابتی برای دولت را یادآور شد و گفت: زمانی که دلار 1000 تومان بود دولت بابت بیماران دیابتی سالانه 900 میلیارد هزینه می کرد که این بسیار بالایی است و دولت می تواند با اجرای برنامه های آموزشی و ترغیب بیمه ها جهت تحت پوشش قراردادن بیماران دیابتی برای بیمه های تکمیلی می توان در دراز مدت  با شناسایی و آموزش بیماران این هزینه ها را تا میزان بسیار زیادی کاهش داد

بنیانگذار انجمن دیابت کل کشور در پایان سخنان خود به برگزاری کنگره بین المللی دیابت در اردبیل اشاره کرد و با بیان اینکه این کنگره برای اولین بار خارج از تهران و در استان اردبیل برگزار می شود به اهداف این همایش علمی اشاره کرد و گفت: بررسی اخرین دستاوردهای علمی در مورد بیماری دیابت، بررسی راهکار های کاهش ایجاد زح دیابت که منجر به قطع عضو بیمار می شود در کنار رونمایی از کفش سلامت ویژه بیماران دیابتی، رونمایی از جایگزین شکر  با شیرین کننده های طبیعی جهت استفاده در خط تولید مواد غذایی، رونمایی از کارت هوشمندبیماران دیابتی، پیگیری بیمه تکمیلی بیماران دیابتی و روشن کردن کلید فروشگاه های سلامت از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره علمی دیابت در اردبیل است.

امیدی به خروجی کنگره نیز اشاره کرد و گفت:ارتقای سلامت، اشتغال جوانان و موفقیت شرکت های تولید کننده مواد غذایی با استفاده از مواد استاندارد و  جایگزین مواد مضر برای بیماران از جمله نتایج مد نظر برگزار کنندگان این کنگره علمی در اردبیل است.

کنگره علمی دیابت 23 آبان ماه با همکاری انجمن بیماران دیابت استان اردبیل  و دانشگاه آزاد اسلامی در اردبیل برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ج