پربازدیدترین ها

کد خبر: 1615 ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰

استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اقتصادی؛

امحای سیب زمینی روحیه کشاورزان را تضعیف کرد

استاندار اردبیل در جلسه کارگروه اقتصادی استان، از ادغام دو کارگروه اقتصاد مقاومتی و امور اقتصادی خبر داد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از آذرسلام، جلسه کارگروه امور اقتصادی استان اردبیل صبح امروز در سالن شیخ صفی استانداری، برگزار شد.

 

*ادغام کارگروهای اقتصاد مقاومتی با کارگروه اقتصادی استان اردبیل

مجیدخدابخش در جلسه کارگروه اقتصادی استان اردبیل از ادغام دو کارگروه اقتصاد مقاومتی و اقتصادی استانداری خبر داد و اظهار داشت: برخی کارهای اقتصادی صورت گرفته مانند اراضی پایاب سد خدافرین و غیره عملاً در راستای اقتصاد مقاومتی بوده و با ادغام این دو کارگروه اولویت با اقتصاد مقاومتی و جلسات آن یک هفته در میان برگزار خواهد شد.

مقام عالی اجرایی استان اردبیل در ادامه به کاربرد و بازار مطلوب صنایع دانش بنیان در بخش اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: استان اردبیل یکی از مهمترین استان تولید محصول استراتژیک گندم بوده که از این محصول می توان در تولید نان های رژیمی با صنایع دانش بنیان اقدام کرد.

مجیدخدابخش در ادامه و در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های مجلس آمار و وضعیت بهبود محیط و فضای کسب و کار را منتشر کرده که تفسیرهای متعدی از آن شده در حالی که همانطور که از نام و عنوان پیداست منظور «محیط کسب و کار» از جمله بانک ها، سازمان ها و ادارات بوده نه خود کسب و کار به عبارتی ممکن است محیط عالی باشد اما خود کسب و کار رونقی نداشته باشد، تصریح کرد: روزنامه تعادل، سایت اقتصاد آنلاین و همشهری استان اردبیل به تبعیت از آن برداشت اشتباهی از ارقام بالای جدول کرده و پنداشته اند هر اندازه عدد بالاتر باشد مقصود «بهتر بودن کسب و کار» است و برداشت یکی از نشریات محلی مبنی بر مطلوب و بهبودی وضعیت کسب و کار با وجود بیکاری 70 هزار نفری در استان در راستای همین اشتباه برداشت است.

استاندار اردبیل در ادامه با اشاره به سفر و حضور گروه های تجاری اروپایی به ایران گفت: مقامات، وزرا، سرمایه گذراران و تجار خارجی به ایران رفت و آمد می کنند ولی تاکنون یک دلار هم مبالات نشده و تحریم نیز برداشته نشده بلکه این بهبود بخشیدن محیط و فضا بوده نه خود کسب و کار بنابراین خبرنگاران در نوشتن خبر ها باید تحلیل درست داشته باشند.

خدابخش گفت: معتقدم فضای کسب و کار بهبود یافته و جلسات مداوم با تولید کننده ها حاکی از تایید این موضوع است.

خدابخش در ادامه، 9 بند از بند های ابلاغی 24 گانه از سوی مقام معظم رهبری را ملی و 15 مورد دیگر را استانی و قابل تحقق دانست و افزود: اگر کارها و فعالیت های اقتصادی را به اقتصاد مقاومتی گره بزنیم خود را نشان خواهد خواهد داد.

 

*یارانه 150 تومانی به ازائ هر کیلو صادرات سیب زمینی پرداخت می شود

استاندار اردبیل در ادامه گفت: سال قبل انباشت سیب زمینی یکی از معضلات بود که با این حال 60 هزار تن صادر شد و اکنون مصوب شده برای هر کیلو سیب زمینی 150 تومان یارانه از سوی دولت پرداخت شود و پیش بینی می شود امسال یکصد هزار تن سیب زمینی صادر شود.

وی گفت: صادرات به تنهایی کافی نبوده بلکه باید تکنولوژی و صنایع تبدلی و فراوری محصولات سیب زمینی در استان راه اندازی شود و در این راستا صندوق نوآوری و شکوفایی آماده ارائه تسهیلات و خدمات حمایتی و حتی شراکتی کرده که در یکصد سال گذشته سابقه نداشته بنابراین باید از این فرصت به طور شایسته استفاده کرد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به سرگردانی و انباشت محصول زیاد کدو حلوایی در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: با صدور مجوز احداث سردخانه این مشکل قابل برطرف است.

 

*انتقاد استاندار اردبیل از رسانه ای شدن دفن سیب زمینی در شیراز

استاندار اردبیل با انتقاد از رسانه ای شدن دفن بیش از هزار تن سیب زمینی در شیراز آن را موجب تضعیف روحیه سیب زمینی کاران دانست.

 

*سروی: جلسه کمیسیون مشترک اقتصادی - تجاری با آذربایجان برگزار می شود

عدیل سروی مدیرکل جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز در این کار گروه اقتصادی از تشکیل جلسه کمیسیون مشترک ایران و جمهوری آذربایجان در اواخر این ماه خبر داد و افزود: علاوه بر تاکید بر مصوبات قبلی و همکاری گمرکی، بانکی و تجاری مصوبات جدیدی در این کمیسیون طرح خواهد شد که باید از هم اکنون این مصوبات تدوین و کارشناسی شود.

سروی وضعیت استان اردبیل را در مقایسه با سایر استانها در صادرات سیب زمینی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: روزانه نزدیک به یکصد هزار تن سیب زمینی به جمهوری آذربایجان صادر می شود.

انتهای پیام/