پربازدیدترین ها

کد خبر: 1604 ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۸

جاعل درگاه بانكي در اردبيل دستگير شد

رئيس پليس فتاي استان اردبيل گفت: مجرم اينترنتي كه با جعل درگاه بانكي و پس از سرقت اطلاعات بانكي شهروندان، حساب آنان را خالي مي كرد، دستگير شد.

به گزارش ابصارنیوز به نقل از به نقل از پايگاه خبري پليس، سرگرد " حافظ شريفي" در گفتگویی اظهار داشت: به دنبال اعلام شكايت تعدادي از شهروندان اردبيلي مبني براينكه از حساب بانكي آنان بصورت اينترنتي مبالغي بصورت غير مجاز برداشت شده است، كارآگاهان پليس فتا تحقيقات جامعي دراين خصوص انجام و موفق شدند مجرم اينترنتي را شناسايي كنند.

 

وي افزود: كارآگاهان پليس فتا پس از هماهنگي با مقام قضايي موفق شدند اين مجرم را در عملياتي غافلگيرانه و در محل سكونتش دستگير و به پليس فتا انتقال دهند.

وی در ادامه گفت : متهم دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی های اولیه سعی در کتمان حقیقت داشت که با ارائه دلایل و مدارک علمی کارشناسان پلیس فتا لب به سخن گشوده و به جرم ارتکابی خود مبنی بر جعل درگاه بانکی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی افراد اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود : با توجه به اقرار صریح متهم پرونده متشکله در این خصوص تکمیل و به همراه متهم جهت سير مراحل قانونی تحويل مراجع قضايي شد.

رئیس پلیس فتای اردبیل در پایان به شهروندان توصیه کرد :

1- شهروندان حتما از سایت های دارای نماد الکترونیک ( E namad ) اقدام به خرید اینترنتی کنند.

2- قبل از خرید های اینترنتی از جعلی نبودن سایت های دارای نماد الکترونیک با مراجعه به سامانهWww.enamad.ir  اطمینان حاصل کنند.

3- جهت دريافت وجه تنها دادن شماره حساب و يا شماره کارت به افراد واريز کننده کافی است و لزومی به ارائه رمز اول و دوم،CCV2، تاريخ انقضاء کارت عابر بانک نيست.

4- تمامی سایت های تجاری معتبر اینترنتی در فرم های ورود اطلاعات حساس و مهم مثل اطلاعات حساب بانکی خود از ارتباط امن https استفاده می کنند نه http که این مورد نیز در خریدهای اینترنتی مد نظر همشهریان عزیز قرار گیرد.

انتهای پیام /