پربازدیدترین ها

کد خبر: 1597 ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

سرطان گوارش، شایع ترین بیماری در منطقه قفقاز است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه دانشگاههای قفقاز گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه، مشارکت در فعالیت های پژوهشی تحقیقاتی بخصوص درمان سرطان در کشورهای منطقه است.

سرطان گوارش، شایع ترین بیماری در منطقه قفقاز است

فرهاد پور فرضی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل پیش از ظهر امروز در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری با اتحادیه دانشگاههای قفقاز در گفتگو با خبرنگار ابصارنیوز با بیان اینکه همکاری های علمی و پژوهشی در کشورهای غربی در اوج خود قرار دارد گفت:متاسفانه تاکنون همکاری های علمی در دانشگاههای منطقه بسیار کم رنگ است که امیدواریم با ملحق شده به اینت اتحادیه فعالیت های علمی منطقه رونق بیشتری به خود بگیرد.

پورفرضی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی اردبیل23 سال پیش تشکیل شده است گفت: طی این مدت شاهد پیشرفت های چشمگیری در دانشگاه بودیم بطوریکه اکنون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل  با 10 دانشکده و 3500 دانشجو در مقاطع مختلف  و 200 هیات علمی می تواند قدم های موثری در راستای همکاری با اتحادیه دانشگاههای قفقاز داشته باشد.

وی شرکت در مباحث آموزشی را از ضروریات اتحادیه عنوان کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با سیستم آموزشی منحصر به فرد خود با ادغام سیستم آموزشی و ارائه خدمات و کلینیکی می تواند تجربیات تازه ای را در اختیار اتحادیه دانشگاههای قفقاز قرار دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وجود انواع سرطان در منطقه قفقاز را یادآور شد و گفت:متأسفانه کشورهای منطقه قفقاز از سرطان دستگار گوارش رنج می برند که شایسته است اتحادیه دانشگاههای قفقاز با بررسی علل و عوامل بروز این پدیدده گام های موثری در درمان این بیماری مهلک بردارند.

انتهای پیام/