کد خبر: 1491 ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۹

حجت الاسلام بهزاد

دست دوستی با افکار پلید،خودسوزی است

استاد حوزه و دانشگاه در جمع سرگره های حلقه های صالحین گفت: داشتن تقوا و پاکدامنی تنها مانع دست دوستی دادن انسان با شیطان صفتان است.

دست دوستی با افکار پلید،خودسوزی است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، حجت الاسلام بهزاد استاد حوزه و دانشگاه در جمع سرگره های حقله های صالحین بسیج دانشجویی گفت: انسان می تواند به مقامی برسد که که بالاتر از همه باشد.

استاد حوزه و دانشگاه مقام پیامبری و امامی را مقام خاص عنوان کرد و گفت با اینحال، باب ولی اله برای همه باز است و انسان می تواند با اخذ نورهای لازم از ولی خود به مقام های برجسته در عالم دست پیدا کند.

بهزاد با یادآوری اینکه امام علی علیه السلام از مال دنیا تنها به داشتن 2 دست لباس و 2 قرص نان (در روز) بسنده کرده بود خاطر نشان کرد: در دوران کنونی هم، انسان توانایی انجام چنین کار سنگینی را دارد و می تواند با غلبه بر هوای نفس خود به علو درجات برسد.

مربی حلقه های صالحین با اشاره به دوران دفاع مقدس نیز گفت: رزمندگان اسلام با اینکه می توانستند در همین دنیا به همه مراحل کمال دست پیداکند ولی تنها برای کسب رضای خداوند به مقاله با ظلم و ستم پرداختند تا با نثار خون و جان خود، امنیت امروز حاکم بر کشور را تضمین کنند.

وی از دانشجویان امروز که زمانی رزمنده جبهه های حق بر باطل بودند نیز خواست تا با درس خواندن خود سرآمد سایر دانشجویان باشند و نشان دهند رزمندگی و اخلاص در راه خدا، حد و مرز ندارد.

بهزاد در ادامه سخنان خود با بیان خصوصیات جهان امروز، برگشت به زمان جهالت و گمراهی قرون وسطایی را خاطر نشان کرد و گفت: امروز به مرحله ای رسیده ایم که حیوان بالاتر از انسان جایگاه پیداکرده است.

وی جنایات داعش را یاداور شد و گفت: کسانیکه با اسلام دشمنی دارند امروز با نام اسلام دست به فجیع ترین جنایات و اعمال شنیع و پست دست زده اند و با بریدن سر مظلومان، زنان و بخصوص کودکان کار را به آن حد رسانده اند که مقام حیوان از آنها برتر و بالاتر شده است.

استاد حوزه و دانشگاه حامیان چنین گروه هایی را استکبار جهانی خواند و گفت: دشمنی استکبار با اسلام و ایران اسلامی که جهان را زنده و ارزش های انسانی را برجسته کرده است تمامی ندارد و دست دوستی دادن با چنین افکار پلیدی  تنها خودسوزی است.

وی در پایان سخنان خود دانشجویان را به رعایت تقوا و پاکدامنی توصیه کرد و افزود: انسان تنها با درستی و پاکدامنی می تواند به قله های رفیع معرفتی دست پیدا کند چنانچه حضرت امیرالمومنین امام علی علیه السلام نیز با پشت پا زدن به مال و مقام دنیوی و تنها با اتکا به تقوا و پاکدامنی و توکل بر خداوند متعال توانست جاودانه دوران شود.

انتهای پیام/

 

ز