پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
ديركل استاندارد استان اردبيل؛

راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه های اردبیل در کشور بی نظیر است

مديركل استاندارد استان راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه های محقق اردبیلی و آزاد اسلامی اردبیل را در کشور بی نظیر توصیف کرد و گفت:هدف از راه اندازي این دفاتر ارتقاي تعامل صنعت و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، هاشم علايي مدیرکل استاندارد اردبیل در جلسه انعقاد تفاهم نامه همكاري علمي و پژوهشي اظهار كرد: اداره كل استاندارد آماده همكاري براي استفاده از اين امكانات براي اعتلاي فعاليت هاي استانداردسازي است.

وي افزود: انجام امور مربوط به استاندارد در آزمايشگاه و كارگاه هاي دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل از لحاظ هزينه و زمان براي صاحبان صنعت نيز بسيار مهم و حياتي است.

علايي بيان كرد: يكي از مسائلي كه استاندارد روي آن كار مي كند بكارگيري همكار اموزشي است كه در اين زمينه استفاده از اساتيد دانشگاه براي ارتقاي سطح كيفي مديران كنترل كيفي مهم و ضروري است.

وي راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه آزاد اسلامي و محقق اردبيلي براي اولين بار در كشور مهم ارزيابي كرد و گفت: هدف از راه اندازي دفتر استانداردسازي ارتقاي تعامل صنعت و دانشگاه است كه مشاركت دو مجموعه در تدوين پروسه اي كاملا فني است.

علايي اظهار كرد: ايران از لحاظ كيفي بودن توليدات در بين 162 كشور رتبه 20 را دارا بوده و در آسيا در رتبه سوم قرار دارد و اين نشان از نگرش علمي و فني سازمان استاندارد است و اميدواريم با حضور دانشگاه ها اين جايگاه تقويت شود.

اسحق رسولی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل رمز بقاي دانشگاه را در ورود به صنعت، فناوري و كارآفريني دانست و گفت:رويكرد جديد دانشگاه آزاد اسلامي به سمت صنعت، كارآفريني و فناوري است و تاكنون در زمينه آموزش و پژوهش به نحو مطلوب عمل كرده است.

وي گسترش مراكز تحقيقاتي را از جمله برنامه هاي تحقيقاتي اين واحد دانشگاهي معرفي كرد و افزود: چهار مركز تحقيقاتي انرژي، آب، گياهان دارويي و تاريخ تمدن اسلامي مجوز گرفته و در حال فعاليت بوده و سعي و اهتمام بر اين است كه مشكلات جامعه در اين حوزه هاي تحقيقاتي، چاره انديشي شود.

 

انتهای پیام/ج