کد خبر: 7096 ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹

ديركل استاندارد استان اردبيل؛

راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه های اردبیل در کشور بی نظیر است

مديركل استاندارد استان راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه های محقق اردبیلی و آزاد اسلامی اردبیل را در کشور بی نظیر توصیف کرد و گفت:هدف از راه اندازي این دفاتر ارتقاي تعامل صنعت و دانشگاه است.

راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه های اردبیل در کشور بی نظیر است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، هاشم علايي مدیرکل استاندارد اردبیل در جلسه انعقاد تفاهم نامه همكاري علمي و پژوهشي اظهار كرد: اداره كل استاندارد آماده همكاري براي استفاده از اين امكانات براي اعتلاي فعاليت هاي استانداردسازي است.

وي افزود: انجام امور مربوط به استاندارد در آزمايشگاه و كارگاه هاي دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل از لحاظ هزينه و زمان براي صاحبان صنعت نيز بسيار مهم و حياتي است.

علايي بيان كرد: يكي از مسائلي كه استاندارد روي آن كار مي كند بكارگيري همكار اموزشي است كه در اين زمينه استفاده از اساتيد دانشگاه براي ارتقاي سطح كيفي مديران كنترل كيفي مهم و ضروري است.

وي راه اندازي دفتر استانداردسازي در دانشگاه آزاد اسلامي و محقق اردبيلي براي اولين بار در كشور مهم ارزيابي كرد و گفت: هدف از راه اندازي دفتر استانداردسازي ارتقاي تعامل صنعت و دانشگاه است كه مشاركت دو مجموعه در تدوين پروسه اي كاملا فني است.

علايي اظهار كرد: ايران از لحاظ كيفي بودن توليدات در بين 162 كشور رتبه 20 را دارا بوده و در آسيا در رتبه سوم قرار دارد و اين نشان از نگرش علمي و فني سازمان استاندارد است و اميدواريم با حضور دانشگاه ها اين جايگاه تقويت شود.

اسحق رسولی رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اردبيل رمز بقاي دانشگاه را در ورود به صنعت، فناوري و كارآفريني دانست و گفت:رويكرد جديد دانشگاه آزاد اسلامي به سمت صنعت، كارآفريني و فناوري است و تاكنون در زمينه آموزش و پژوهش به نحو مطلوب عمل كرده است.

وي گسترش مراكز تحقيقاتي را از جمله برنامه هاي تحقيقاتي اين واحد دانشگاهي معرفي كرد و افزود: چهار مركز تحقيقاتي انرژي، آب، گياهان دارويي و تاريخ تمدن اسلامي مجوز گرفته و در حال فعاليت بوده و سعي و اهتمام بر اين است كه مشكلات جامعه در اين حوزه هاي تحقيقاتي، چاره انديشي شود.

 

انتهای پیام/ج