پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر اردبیل ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷
رئیس دانشگاه آزاد اردبیل؛

جهاد دانشگاهی، جهاد علمی را در عمل نشان داده است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در آستانه سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی گفت:این نهاد علمی و فرهنگی در مدت کوتا تاسیس خود توانسته است، جهاد علمی و فناوری را به خوبی در عمل نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل پیش اطز ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی همان‌طور ‌که از نامش مشخص است جهاد علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی است و تشکیل یافته تا خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را جبران نماید و یک سری فعالیت‌های جهادی در عرصه علم و فناوری در دانشگاه‌ها انجام دهد.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی عملا در بحث اصلاح نژاد، ژنتیک، نانو، کشاورزی، صنعتی، سلول‌های بنیادی و ... ورود، و موفق عمل کرده است گفت: به نظر می‌رسد فعالیت‌های جهاددانشگاهی در برخی استان‌ها بسیار چشمگیرتر و در برخی از استان‌ها، نیازمند تبیین و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شاخص خود است.

رسولی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط نزدیکی بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاددانشگاهی واحد اردبیل وجود دارد گفت: امیدوارم این ارتباط به شکل‌گیری برنامه‌های مشترک علمی، آموزشی و فرهنگی تأثیرگذار در استان بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد، بسیار وسیع است، گفت: در این راستا زمینه فعالیت گسترده‌ای هم برای مراکز آموزش عالی و هم برای جهاددانشگاهی وجود دارد تا بتوانند متناسب با نیازهای جامعه، فعالیت جهادی انجام دهند.

رسولی به تفاهم‌نامه های همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاددانشگاهی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تعامل بسیار خوب این دو نهاد در زمینه گیاهان دارویی و تحقیقات کشاورزی، بسیار صمیمی و دوستانه است.

انتهای پیام/