کد خبر: 6526 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۷

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل؛

جهاد دانشگاهی، جهاد علمی را در عمل نشان داده است

رئیس دانشگاه آزاد اردبیل در آستانه سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی گفت:این نهاد علمی و فرهنگی در مدت کوتا تاسیس خود توانسته است، جهاد علمی و فناوری را به خوبی در عمل نشان دهد.

جهاد دانشگاهی، جهاد علمی را در عمل نشان داده است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، اسحق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اردبیل پیش اطز ظهر امروز در جمع خبرنگاران به سی و هشتمین سالگرد تأسیس جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی همان‌طور ‌که از نامش مشخص است جهاد علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی است و تشکیل یافته تا خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را جبران نماید و یک سری فعالیت‌های جهادی در عرصه علم و فناوری در دانشگاه‌ها انجام دهد.

وی بابیان اینکه جهاد دانشگاهی عملا در بحث اصلاح نژاد، ژنتیک، نانو، کشاورزی، صنعتی، سلول‌های بنیادی و ... ورود، و موفق عمل کرده است گفت: به نظر می‌رسد فعالیت‌های جهاددانشگاهی در برخی استان‌ها بسیار چشمگیرتر و در برخی از استان‌ها، نیازمند تبیین و اطلاع‌رسانی فعالیت‌های شاخص خود است.

رسولی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در حال حاضر ارتباط نزدیکی بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاددانشگاهی واحد اردبیل وجود دارد گفت: امیدوارم این ارتباط به شکل‌گیری برنامه‌های مشترک علمی، آموزشی و فرهنگی تأثیرگذار در استان بیانجامد.

وی با تاکید بر اینکه نیازهایی که در جامعه ما وجود دارد، بسیار وسیع است، گفت: در این راستا زمینه فعالیت گسترده‌ای هم برای مراکز آموزش عالی و هم برای جهاددانشگاهی وجود دارد تا بتوانند متناسب با نیازهای جامعه، فعالیت جهادی انجام دهند.

رسولی به تفاهم‌نامه های همکاری بین دانشگاه آزاد اسلامی استان و جهاددانشگاهی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: تعامل بسیار خوب این دو نهاد در زمینه گیاهان دارویی و تحقیقات کشاورزی، بسیار صمیمی و دوستانه است.

انتهای پیام/