پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9986 ۱۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل:

مرحله استانی طرح حامیم در اردبیل برگزار می‌شود

رئیس دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان اردبیل از برگزاری مرحله استانی طرح حامیم در اردبیل خبر داد و گفت: در این طرح بیش از 270 دانشجو ثبت نام کرده‌اند.

مرحله استانی طرح حامیم در اردبیل برگزار می‌شود

به گزارش ابصارخبر، حجت‌الاسلام عبدالله حسنی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری طرح حامیم ویژه دانشجویان فعال فرهنگی، اجتماعی، سیاسی دانشگاه‌های استان اردبیل در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد و گفت: در راستای توجه به نقش محوری حلقه‌های میانی و دانشجویان انقلابی و جهادی در تبیین مسائل و خدمات نظام اجرا می‌شود و در سطح کشور مشارکت ۱۵ هزار دانشجو در این طرح در نظر گرفته شده است.

وی هدف از اجرای طرح حامیم را تقویت نقش محوری دفاتر نهاد در راهبری فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه، تقویت بنیه اعتقادی و فکری دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی، امید آفرینی و تقویت نشاط و روحیه فعالیت‌های جمعی، تقویت انگیزه نقش‌آفرینی در سال تحصیلی و حضور میدانی در دانشگاه‌ها، استعدادسنجی و استفاده حداکثری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دانشجویان، آماده‌سازی نیروی انسانی دفاتر برای فعالیت‌های نهاد در سال تحصیلی آینده و استفاده از فرصت شبکه‌سازی و تیم‌سازی دانشجویان مستعد ذکر کرد.

وی مخاطبان این طرح را دانشجویان انقلابی، کنشگران و فعالان فرهنگی، سیاسی، مذهبی و فکری دانشگاه‌ها، اعضای کانون‌های فرهنگی و مذهبی، تشکل‌ها، انجمن‌های علمی، هیات‌های دانشجویی و فعالان رسانه‌ای عنوان کرد و گفت: حامیم در مرحله نخست دانشگاهی با پیش‌بینی ۷۰۰ نفر سهمیه، مرحله دوم استانی با اختصاص ۲۳۵ سهمیه برای استان اردبیل و مرحله سوم یا کشوری با معرفی یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از دانشجویان نخبه در حال برگزاری است.

حسنی به استقبال دانشجویان از طرح حامیم اشاره کرد و گفت: استقبال دانشجویان استان اردبیل از این طرح زیاد است و هم‌اکنون نام نویسی‌ها به ۲۷۶ نفر رسیده است.

وی افزود: طرح حامیم در زمان یاد شده در دانشگاه محقق اردبیلی با برنامه‌های آموزشی، مهارت‌آموزی و فوق برنامه‌ها اجرا خواهد شد و از جزئیات برنامه‌ها می‌توان به درس همرزمان امام حسین (ع) و ولایت‌شناسی، تاریخ صدر اسلام، تاریخ و فرهنگ تمدن اسلامی، تبلیغ و اثرگذاری اجتماعی، مناظره، پاسخگویی و تبلیغ در فضای مجازی، تولید محتوای رسانه ای، ازدواج ، معنویت ، تکنیک‌های شاد زیستن ، تورهای بازدید و کرسی‌های آزاداندیشی اشاره کرد.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۵۰۰ نخبه دانشگاهی که برای مرحله نهایی و کشوری معرفی خواهند شد، دوره‌ای به مدت یک هفته را در مشهد مقدس سپری خواهند کرد و نیاز به تبیین مبانی دینی و انقلابی در کشور با توجه به فضاسازی‌های دشمن، زیاد است و همه ما وظیفه تبیین را بر عهده داریم و خبرنگاران نیز در این رابطه رسالت بزرگی بر دوش دارند.

 

انتهای خبر/ج