نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

پربازدیدترین ها

سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 9985 ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

معاون کمیته امداد اردبیل:

۱۴ درصد از اشتغال‌زایی اردبیل در حوزه صنایع دستی است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل گفت: سال گذشته ۱۴ درصد از اشتغال ایجاد شده به همت کمیته امداد در حوزه صنایع دستی بوده است.

۱۴ درصد از اشتغال‌زایی اردبیل در حوزه صنایع دستی است

به گزارش ابصارخبر، مصطفی قلیزاده معاون کمیته امداد اردبیل ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۷۷۰ طرح اشتغال در حوزه صنایع دستی در بین مددجویان کمیته امداد استان اردبیل ایجاد شده است.

وی پرداخت تسهیلات برای این طرح‌ها را یادآور شد و بیان کرد: با همکاری بانک‌های عامل حدود ۳۱ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه به کارآفرینان و صاحبان مشاغل حوزه صنایع دستی پرداخت شده است.

قلیزاده افزود: این میزان طرح اشتغال ایجاد شده ۱۴ درصد از مجموع اشتغال کمیته امداد استان اردبیل را در سال گذشته به خود اختصاص داده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل تنوع طرح‌های اشتغالزایی را در این حوزه یادآور شد و گفت: طرح‌های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی در این استان عمدتاً شامل قالیبافی، چرم‌دوزی، گلیم‌بافی، جاجیم‌بافی، سفالگری، منبت‌کاری و قلم‌زنی است.

قلیزاده افزود: از بین صنایع دستی بیشترین تسهیلات در حوزه قالیبافی بوده که در ادارات کمیته امداد شهرهای مختلف با ارزیابی و بررسی کارشناسی به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه صنایع دستی به غیر از قالیبافی بیشترین پرداختی‌ها مربوط به کمیته امداد مناطق یک و دو شهرستان اردبیل و شهرستان شاهرود است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اردبیل خاطرنشان کرد: امسال نیز بنا داریم تا با تأمین اعتبار و تسهیلات ۱۸ درصد از طرح‌های اشتغالزایی در حوزه صنایع دستی را مورد حمایت قرار دهیم.

قلیزاده با بیان اینکه عمده صنایع دستی و تولید محصولات متنوع با ارزش افزوده بیشتر مربوط به روستاهاست، اظهار کرد: در کنار تولید و عرضه محصولات متنوع در این بخش کمیته امداد سعی می‌کند تا در حوزه قالیبافی از مجموعه‌ها و کارگاه‌های فعال نیز حمایت‌های لازم را انجام دهد.

 

خبرنگار: نعمت گنجی

 

انتهای خبر/