کد خبر: 993 ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷

مسئول بسیج دانشجویی در مراسم اختتامیه طرح ولایت:

شناخت فرهنگ انقلاب و پاسداری از آن رسالت دانشجویان است

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل با اشاره به جنگ نرم و مقابله با تهاجم فرهنگی گفت: هدف دشمن، تضعیف ایمان و باور مردم است که در این میان رسالت دانشجویان مقابله با این تفکر است.

شناخت فرهنگ انقلاب و پاسداری از آن رسالت دانشجویان است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در مراسم اختتامیه طرح ولایت، فراگیران طرح را حاملان پیام انقلاب دانست و از آنان خواست در عرصه جنگ نرم رسالت دانشجویی خود را از یاد نبرده و علاوه بر انتقال فرهنگ انقلاب به جامعه از دست آوردهای آن  نیز پاسداری کنند.

مسئول بسیج دانشجویی اردبیل با بیان اینکه برهه کنونی درگیر جنگ نرم است گفت: شرایط، همان قداست 8 سال را دارد پس قدم نهادن در این عرصه  سعی و تلاش و روحیه جهادی مضاعفی را می طلبد.

اسدی مشکل اساسی جنگ نرم را در نامحسوس بودن ان دانست و گفت: چون  ما آن را باور نداریم پس عملیات کردن هم مشکل و دشوار می شود.

وی با بیان اینکه هدف دشمن در جنگ نرم ، تهاجم فرهنگی و تضعیف ایمان و باور مردم است گفت: در این زمینه جهاد اکبر بالاتر از جهاد اصغر خودنمایی می کند.

مسئول بسیج دانشجویی اردبیل شهادت، اسارت و جانبازی را ارمغان جنگ سخت دانست و گفت: جنگ نرم خروج از دین، تضعیف ایمان و انحراف را در پی دارد.

اسدی از جوانان و دانشجویان خواست با بصیرت عمارگونه و استقامتی مالک اشتروار در این عرصه وارد عمل شوند.

مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه به تشریح دوره برگزار شده پرداخت و گفت: دوره آموزشی طرح ولایت با هدف آشنایی دانشجویان با مبانی اندیشه اسلامی در4 بعد آشنایی با اندیشه ناب اسلامی، تقویت روحیه دفاع از اصول و ارزش های اسلامی، آشنایی با سیره نظری و عملی اهل بیت در بعد اخلاقی و تربیتی،آشنایی با تهاجم فرهنگی دشمن با آگاهی از توطئه ها و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی نظام و با رویکرد شجره طیبه صالحین و تربیت مربی و سرمربی برگزار شد.

مسئول طرح ولایت استان اردبیل برگزاری حلقه های صالحین، دیدار از 6 خانواده شهید دانشجو و 2 جانبار دوران دفاع مقدس، برگزار نمازهای جماعت، برپایی مراسم ادعیه و طرح مباحث اخلاقی در بین الصلاتین، برگزاری مراسم شبی با شهدا با سخنرانی سردار کریمیان فرمانده سپاه عاشورا، اجرای جشن میلاد امام  علیه السلام، برگزاری برنامه های ورزشی متعدد از جمله استخر، شرکت در مباحث ویژه ماه مبارک رمضان در حسینه ثارالله و احیای شب قدر در مصلی اردبیل، توزیع ولاء نامه با محوریت فرمایشات مقام معظم رهبری و صحیفه سجادیه، برگزاری نمایشگاه کتاب، ارائه مشاوره های اخلاقی و دینی، برگزاری شبکه نمایشگاهی جنگ نرم را جزو فوق برنامه های طرح ولایت استان برشورد و افزود: طبق روال هر سال نام کلاسها و خوابگاهها نیز به نام شهدای دانشجو مزین شده تا سیره عملی و اخلاقی شهدا الگوی دانشجویان باشد.

اسدی در پایان از فراگیران خواست تا با تلاش شبانه روزی و روحیه جهادی گفتمان انقلاب اسلامی را در فضای دانشگاهها ترویج داده و در این راستا از همفکری رؤسای دانشگاهها و اساتید بسیجی نیز بهرهمند شوند.

سردار بابازه فرمانده سپاه حضرت عباس علیه السلام بعنوان سخنران مراسم اختتامیه طرح ولایت با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس، از انقلاب اسلامی ایران بعنوان ثمره تاریخ تشیع نام برد و افزود: جوانان امروز ما هم مانند جوانان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس از اخلاص و صداقت جوانان صدر اسلام برخوردار هستند.

وی یکی از راه های پیروزی در برابر دشمنان را تجمیع اراده ها خواند و از مسئولین کشور خواست تا با جزیره ای عمل نکردن کارها، زمینه شکوفایی جوانان ایران اسلامی را فراهم کنند.

طرح ولایت بسیج دانشجویی استان با حضور 160 دانشجو در سراسر استان و به مدت 11 روز در دوبخش خواهران(مرکز آموزشی شهید پیرزاده) و برادران( دانشکده فنی رازی اردبیل) و با حضور اساتید کشوری و استانی برگزار شد.

شایان ذکر است در مراسم افتتاحیه که بعداز افطار در تاریخ 6 تیرما در سالن اجتماعات شهیدان نوعی اقدم دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد داوود گودرزی رئیس سازمان بسیج دانشجویی کشور به سخنرانی پرداخت.

انتهای پیام