کد خبر: 989 ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴

بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی:

روز قدس، نماد دفاع از مظلومین جهان است

بدون تردید گسترش حرکت های افراطی و جریان های تروریستی تکفیری در منطقه، حاصل سیاست های جنگ افروزانه ی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

روز قدس، نماد دفاع از مظلومین جهان است

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی حوزه علم الهدی به مناسبت فرارسیدن روز جهانی قدس بیانیه ای صادر کرد.

در این بیانیه با بیان اینکه روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم در برابر مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود، پرده از چهره ی کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و هم پیمانان آنها بر می دارد آمده است: ادعاهای مزورانه در خصوص دموکراسی و حقوق بشر پوچ و بی معنا است.

این بیانیه می افزاید:در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی آن در راستای تامین امنیت و منافع رژیم غاصب صهیونیستی، با حمایت های گسترده مالی و تسلیحاتی، خون هزاران تن از مردم بی گناه در عراق، سوریه، یمن، فلسطین، و..... را می ریزند، سکوت مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل، جای بسی تاسف دارد.

در پایان بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس و محکوم نمودن جنایت های ددمنشانه ی رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن و ادامه ی محاصره ی مردم ستمدیده غزه و حمایت از آرمان های مقاومت ملت فلسطین، آمادگی کامل خود را برای حضوری پرشور، همراه ملت بزرگ ایران و دیگر ملت های آزادی خواه جهان در راه پیمایی روز جهانی قدس اعلام داشته و از عموم مردم مسلمان و آزاد اندیش می خواهد، با شکوه تر از هر سال در راه پیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و با ادای وظیفه دینی و انسانی خود، روز قدس را روز فریاد علیه اسرائیل غاصب و دفاع از مظلومین فلسطین تبدیل کنند.

انتهای پیام

 

متن کامل این بیانیه به شرح ذیل است:

باسمه تعالی

بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه های  اردبیل به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی قدس

روز قدس، روز فریاد مظلومیت فلسطین و جهان اسلام فرا رسید. حضرت امام خمینی (ره) با بینش الهی و دور اندیشی شگرف، روز قدس را به عنوان کانون وحدت مسلمانان و آزادی خواهان جهان به میراث گذاشتند و امام خامنه ای (مدظله العالی) نیز به حق، راه روشن آن امام فرزانه را ادامه دادند. بی شک نام گذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) را باید به عنوان نقطه عطفی در دوران رهبری آن پیر فرزانه در جهان اسلام و ودیعه ای ارزشمند از سوی خداوند متعال به انقلاب اسلامی و مردم مسلمان و ستمدیده ی جهان قلمداد نمود.

روز قدس روز ایستادگی مستضعفان عالم در برابر مستکبران و روز فریاد مظلومیت ملتی است که با خون فرزندان خود، پرده از چهره ی کریه صهیونیست جنایتکار، آمریکا و هم پیمانان آنها خواهد برداشت و ادعاهای مزورانه در خصوص دموکراسی و حقوق بشر را پوچ و بی معنا جلوه خواهد داد.

بیداری اسلامی حیات دیگری در کالبد خسته ی قدس دمید و کابوسی شد که خواب راحت را از چشم صهیونیست ها و اربابان آنها ربود. این بیداری باعث شد که مساله ی قدس در جایگاه و اولویت اصلی مسلمانان قرار گیرد و عرصه بر غاصبان آن هر روز تنگ تر شود و تا آنجا پیش رود که رئیس رژیم صهیونیستی اذعان کند « امروز امام خمینی در کنار مرزهای اسرائیل خیمه زده است»

در شرایطی که آمریکا و متحدان غربی آن در راستای تامین امنیت و منافع رژیم غاصب صهیونیستی، با حمایت های گسترده

مالی و تسلیحاتی، خون هزاران تن از مردم بی گناه در عراق، سوریه، یمن، فلسطین، و..... را می ریزند، سکوت مجامع و سازمان های مدعی حقوق بشر و شورای امنیت سازمان ملل، جای بسی تاسف دارد.

بدون تردید گسترش حرکت های افراطی و جریان های تروریستی تکفیری در منطقه، حاصل سیاست های جنگ افروزانه ی آمریکا و رژیم اشغالگر قدس است.

بسیج دانشجویی دانشگاه های اردبیل ضمن گرامی داشت روز جهانی قدس و محکوم نمودن جنایت های ددمنشانه ی رژیم آل سعود علیه مردم مظلوم و بی دفاع یمن و ادامه ی محاصره ی مردم ستمدیده غزه و حمایت از آرمان های مقاومت ملت فلسطین، آمادگی کامل خود را برای حضوری پرشور، همراه ملت بزرگ ایران و دیگر ملت های آزادی خواه جهان در اه پیمایی روز جهانی قدس اعلام داشته و از عموم مردم مسلمان و آزاد اندیش می خواهد، با شکوه تر از هر سال در راه پیمایی روز جهانی قدس شرکت نموده و با ادای وظیفه دینی و انسانی خود، روز قدس را روز فریاد علیه اسرائیل غاصب و دفاع از مظلومین فلسطین تبدیل کنند.

  • بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی اردبیل 
  • بسیج دانشجویی موسسه غیر انتفاعی نوین اردبیل
  • بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان بنت الهدی صدر اردبیل
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نیر
  • بسیج دانشجویی آموزشکده فنی رازی اردبیل     
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور نمین
  • بسیج دانشجویی آموزشکده فنی فاطمه(س) اردبیل       
  • بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور رضی
  • بسیج دانشجویی موسسه غیرانتفاعی مقدس اردبیلی           
  • بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی فرهنگیان آزادگان نیر