کد خبر: 976 ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجانشرقی:

جبهه های کنونی، زینبی وار مدیریت می شود

فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجانشرقی در مراسم شبی با شهدا در دانشگاه محقق گفت: دشمن تلاش می کند تا ما را به گسست نسل ها گرفتار کند غافل از اینکه حرکتی زینبی وار مانع از به سرانجام رسیدن این هدف دشمن خواهد شد.

جبهه های کنونی، زینبی وار مدیریت می شود

به گزارش خبرنگار ابصار نیوز، سردار غلام عسگر کریمیان فرمانده سپاه عاشورای استان آذربایجانشرقی پنجشنبه شب در مراسم شبی با شهدا در جمع فراگیران طرح ولایت استان گفت: در دوران جنگ، جبهه ها و پشت جبهه های ما حسینی و عاشورایی بودند و الان حرکتی زینبی وار لازم است تا روحیه حاکم بر جبهه های کنونی را مدیریت کند.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه شاهنامه کار ارزشمندی است،گفت: گنجینه های شهدا که همه هستی شان را در طبق اخلاص گذاشتند به اندازه شاهنامه اهمیت دارد.

کریمیان به سخنان امام خمینی(ره) در مورد ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: امام خمینی (ره) فرمودند: نگذارید پیش كسوتان شهادت و خون در پیچ و خم زندگی روزمره خود به فراموشی سپرده شوند.

وی بخش دیگری از سخنان اما خمینی(ره) را یادآور شد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند بجز برهه ای از صدر اسلام، جوانانی مثل جوانان ایران پا به عرصه نگذاشته است و این گفته امام، منطقی، معقول و مستند است.

فرمانده سپاه عاشورا با نگاهی به عقب ، شب عاشورا را یادآور شد و افزود: وقتی امام حسین(ع) وضعیت را ترسیم کرد، خیلی ها رفتند  ولی در دوران دفاع مقدس در وضعیت مشابهی همه ماندند که این نشان می دهد رزمندگان اسلام با تأسی از مکتب عاشورا آگاهانه به میدان مبارزه رفتند و وقتی  هم می رفتند می دانستند که بازگشتی در کار نیست.

کریمیان نحوه شهادت سید ابوالفتح احمدیان از همرزمانش در دوران دفاع مقدس را خاطر نشان کرد و افزود: وی قبل از شهادت رو به قبله نشست و تنها سه جمله گفت و به عملیات رفت.

وی با بیان اینکه تکه کلام اغلب شهدا انجام کار صرفا برای خدا است گفت: خدایا شاهد باش فقط برای رضای تو به جبهه آمدم و این اولین جمله ای بود که شهید احمدیان بر زبان جاری ساخت و به دنبال آن گفت: خدایا گناهان ما را ببخش و خون ناقابل ما را در راه خودت قبول کن و در عملیات نیز با گلوله مستقیم تانک به شهادت رسید.

یادگار دوران دفاع مقدس با انتقاد از کسانی که رزمندگان را دهه شصتی معرفی می کنند نیز گفت: ما دهه شصتی فکر می کنیم اما دهه نودی عمل می کنیم.

کریمیان با بیان اینکه مستندات دفاع مقدس ثابت کرد که44 کشور جهان از رژیم عراق در جنگ با ایران حمایت می کردند بگفت: با این حال رزمندگان اسلام ذره ای از خاک وطن را به دشمن ندادند و عزت و سربلندی را به جوانان امروز هدیه دادند.

وی  افزود: همین روحیه ایثار و شهادت هنوز هم در جوانان ما موج می زند و تاریخ دوباره شاهد خواهد بود که در عرصه های پیش رو نیز جوانان امروز ما در آینده اجازه عرصه اندام به دشمن را نخواهند داد.

فرمانده سپاه عاشورا با بیان اینکه در دوران جنگ، جبهه ها و پشت جبه های ما حسینی و عاشورایی بودند تصریح کرد:الان حرکت زینبی لازم است تا روحیه حاکم بر جبهه های کنونی را مدیریت کند.

کریمیان گسست بین نسل ها را یادآور شد و افزود: دشمن تلاش می کند تا ما را به گسست نسل ها گرفتار کند که حرکت زینبی وار مانع از به سرانجام رسیدن این هدف دششمن خواهد شد.

وی حقیقت جویی را ذات دانشجویان دانست و گفت: اگر این حقیقت جویی به جایی برسد که ما بفهمیم شهدا برای چه رفتند و انتظار آنها از ما چیست آنوقت می توانیم عمل آنها را زنده نگه داریم.

فرمانده سپاه عاشورا نحوه شهادت حامد جوانی، شهید مدافع حرم را خاطر نشان کرد و افزود: جوانی قبل از اینکه ازدواج کند و در حالیکه موقعیتش را داشت عباس گونه به شهادت رسید تا ثابت کند مردان خدایی و آزاد مردان چگونه از حقانیت حتی فراتر از مرزها دفاع می کنند.

کریمیان با بیان اینکه شهدا رفتند تا انقلاب ما بماند گفت: این ها شرافت را در پیمودن راه حسینی دیدند و با بصیرت و آگاهانه داوطلبانه به آن سوی مرزها رفتند تا امنیت این سوی مرز را تامین کرده و روحیه امیدواری را در جوانان ما بدمند.

وی بستر سازی حکومت جهانی اسلام را خاطر نشان کرد و افزود:امروز دشمن با طراحی سناریوهای مختلف در صدد است تا از آب گل آلود ماهی بگیرد ولی جوانان ما به حدی رسیدند که حقوق خود را بشناسند، پس غفلت نکنید تا دشمن نتواند قطعه ای از وجود ما را به غارت ببرد و با پاسداری از آرمان شهدا و امام و رهبری نگذارید نفس شیطان استکبار بر ما سایه بیافکند.

در ابتدای این مراسم گودرز صادقی سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه دانشگاه محل همکاری دانشجو و پاسدار است گفت: همیشه اعیاد و عزاداری ماحاصل تلاش این دو قشر بوده است بطوریکه دانشجویان گاهی ما را با سپاهی و گاهی سپاهیان را دانشگاهی توصیف می کنند و اظهار امیدواری کرد این برادری پابرجا بماند.

سرپرست دانشگاه محقق  بنیانگذاران سپاه را دانشجویان معرفی کرد و گفت: در فتح لانه جاسوسی و سایر صحنه های مهم انقلاب ،دانشجویان همیشه حماسه آفرین بودند.

صادقی با انتقاد از کسانی که اعلام می کنند رزمندگان برای گرفتن امتیاز به جبهه می رفتند گفت: برخلاف تفکر بعضی ها معدود افرادی که دچار هذیان فکری هستند و می گویند رزمندگان برای امتیات به جبهه رفتند باید بدانند بسیاری از شهدا دانشجویانی بودند که سهمیه  شهادت خود را در فاو و اروند و شلچه و طلائیه و ...گرفتند و با رها کردن دانشگاه دنیا، دانشگاه جبهه را انتخاب کرده و با بالاترین معدل نیز فارغ التحصیل شدند.

وی به شهدای گمنام خفته در دانشگاه اشاره کرد و افزود: این دو شهید بزرگوار که  بلندترین نقطه شهر را برای سکونت  خود انتخاب کرده اند همانند دوران جنگ با دیدبانی خود از اوضاع دانشگاه و شهر،در واقع از ارزش های نظام دفاع می کنند تا همچون 8 سال دفاع مقدس به دشمن اجازه عرض اندام ندهند.

در ادامه این مراسم جعفر زاده یکی از دانشجویان شعری در مورد شهدای گمنام و 175 شهید غواص ارائه کرد و اباسط ابراهیمی نیز در مدح شهدا به مداحی پرداخت.

مراسم شبی با شهدا با حضور پیشکسوتان عرصه ایثار و شهادت و فراگیران طرح ولایت با زیارت مرقد شهدای گمنام پایان یافت.

انتهای پیام