کد خبر: 959 ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۷

با حضور مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور

هفتمین دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی شروع به کار کرد

شب گذشته مراسم افتتاحیه هفتمین دوره طرح ولایت متمرکز استانی با یاد و خاطره دانشجوی شهید عبدالرئوف کریمی و با سخنرانی مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل برگزار شد.

هفتمین دوره آموزشی طرح ولایت دانشجویی شروع به کار کرد

به گزارش خبرنگار ابصارنیوز، در این مراسم معین الدین اسدی مسئول بسیج دانشجویی استان اردبیل ضمن عرض خیر مقدم  به روسای دانشگاهها و معرفت جویان طرح ولایت و تبریک ایام ماه رمضان، این طرح را آمیزه ای از علم، ایمان، تفکر و عاطفه دانست و گفت:امروزه دشمنان دین و کرامت انسانیت، باورهای دینی و انقلابی ما را که الهام گرفته از مکتب اسلام است مورد هدف قرار داده اند چونکه  حیات مادی خود را در معرض نابودی می بینند.

اسدی ناکارآمد سازی دین، ترویج شبهات در قالب تهاجم فرهنگی و القائات انحراف از دین را مکر دشمنان خواند و افزود: یکی از راه کارهای اساسی مقابله با توطئه های، توسعه و گسترش فرهنگ و  بصیرت دینی بر پایه مفاهیم قرآن کریم و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام جهت تقویت قدرت تحلیل و مستدل در بین قشر جوان مخصوصا دانشجویان است.

وی دوره خط امام را در دو سطح کشوری و استانی معرفی کرد و افزود: آشنایی با اندیشه ناب اسلامی، و تقویت روحیه دفاع از اصول و ارزش های اسلامی، آشنایی با سیره نظری و عملی اهل بیت در بعد اخلاقی و تربیتی،آشنایی با تهاجم فرهنگی دشمن با آگاهی از توطئه ها و دسیسه های دشمنان داخلی و خارجی نظام را از جمله اهداف و مأموریت های بسیج دانشجویی است.

مسئول طرح ولایت بسیج دانشجویی استان اردبیل در ادامه سخنان خود تشکیل کانون طرح ولایت در ناحیه بسیج دانشجویی و دفاتر بسیج در دانشگاهها، انتخاب اعضای شورای مرکزی از دانش آموختگان طرح ولایت ، ارتباط مستمر با معرفت جویان طرح ولایت در قالب مربیان حلقه های صالحین را از جمله اقدامات در زمینه دوره های خط امام نام برد.

اسدی فضا سازی مناسب و شبکه سازی در دفاتر بسیج دانشجویی را خاطرنشان کرد و افزود: از تعداد1560 دانشجوی داوطلب در نهایتبعد از برگزاری آزمون و مصاحبه، تعداد 30 نفر از این دانشجویان به دوره های کشوری و حدود 160 نفر نیز  به دوره طرح ولایت استانی با نلم سفیران مبانی اندیشه های اسلامی پذیرفته شدند.

وی طول مدت برگزاری این دوره اموزشی را یادآور شد و افزود: هفتمین دوره آموزشی طرح ولایت استانی به مدت 11 روز به میزان 100 ساعت آموزشی با محوریت مباحث معرفتی، بصیرتی،تربیتی - اخلاقی و مهارت تشکیلاتی در دو بخش برادران در محل دانشکده فنی رازی و خواهران در مرکز آموزشی شهید پیرزاده  برگزار خواهد شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای اردبیل برگزاری حلقه های صالحین بصورت روزانه با مقتضیات دانشجویی، دیدار با خانواده شهدای دانشجو و ایثارگر، برگزاری کرسی های ازاد اندیشی، تریبون آزاد ، شبی با شهدا و برنامه های متنوع ورزشی را از جمله برنامه های جانبی عنوان کرد.

در ادامه برنامه داوود گودرزی مسئول جدید سازمان بسیج دانشجویی مطالبی در خصوص اقتصاد مقاومتی، مذاکرات هسته ای و مباحث تشکیلاتی  ارائه کرد و گفت: امروز  رسالت دانشجویی ایجاب می کند دانشجویان علاوه بر رشد و تربیت خود با رشد تشکیلاتی بتوانند علاوه بر ارتقای خود نقش بسزایی در بصیرت دهی مردم نیز ایفا کنند.

مراسم افتتاحیه هفتمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی با تجلیل از خانواده دانشجوی شهید عبدالرئوف کریمی به کار خود پایان داد.

انتهای پیام