نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سیاسی کد خبر: 8799 ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷

یادداشت:

تاثیر عملیات روانی دشمنان در شکل گیری صلح امام حسن (ع)

جنگ روانی از پر کاربرد‌ترین و البته مخوفترین جنگ‌ها محسوب می شود که در طول تاریخ در زمره بهترین راهکار برای دست یابی سردمداران جبهه کفر به اهداف شومشان بوده است.

تاثیر عملیات روانی دشمنان در شکل گیری صلح امام حسن (ع)

به گزارش ابصارخبر، راهب محمدی کارشناس ادیان و مذاهب در  یادداشت خود به تکنیکهای عملیات روانی در زمان پیامبر (ص) و ائمه معصومین(ع) پرداخت و نوشت: جنگ روانی از پر کاربرد‌ترین و البته مخوفترین جنگ‌ها محسوب می شود که در طول تاریخ در زمره بهترین راهکار برای دست یابی سردمداران جبهه کفر به اهداف شومشان بوده است و در آیه 257  سوره بقره نیز به  آن اشاره شده است، "کسانی که کافر شدند و رهبری آنها طاغوت‌ها شد (با شعارهای فریبنده) آنها را از نور به سوی تاریکی‌ها (کفر و جهل) می‌کشاند و آنها اهل آتشند و در آتش همیشه می‌مانند".

تکنیکهای عملیات روانی در زمان پیامبر (ص)و ائمه نیز به شدت از سوی جبهه کفر بکار گرفته شده است، به گونه ای که صلح امام حسن (ع ) یکی از تلخ‌ترین حوادث تاریخ تشیع به دلیل قدرت جنگ روانی جبهه باطل علیه مسلمانان رخ داد.

در آن برهه از تاریخ کارگزاران جبهه کفر (معاویه و یارانش) چنان دقیق و حساب شده تاکتیک های عملیات روانی همچون تطمیع، تهدید، تشجیع ، تحریک ، تصدیق، تخدیر، ترور شخصیت، دروغ بزرگ، برچسب زدن ، شایعه و ...  را بکار بستند که چهار دهه بعد از رحلت پیامبر خواص از صحنه سیاسی منزوی و عوام جامعه اهل بیت پیامبر اسلام (ص) خانه نشین شدند ؛ حتی کار به جایی رسید که ارزش‌ها و احکام الهی را حذف و مردم را دوباره به جهالت و گمراهی کشاندند.

با بررسی اجمالی وقایع و حوادث آن دوران به خصوص، حوادث دوران امام حسن (ع) این واقعیت استنباط می‎شود که زمینه ساز همه این حرکات و اقدامات ناپسند و ناگوار و حوادث تلخ، ایمان سطحی، بی بصیرتی مردم آن دوران بوده است.

اکنون نیز اقدامات روانی مقدم بر جنگ افزارهای نظامی است چرا که حوزه زمانی و مکانی گسترده‌ای دارد و  اگر ملت آگاه و بصیر نباشد، دشمن با جنگ روانی ضربه مهلکی را بر پیکره کشور و ملت خواهد زد و فلذا باید آگاه بود و تجهیز به سلاح بصیرت شد.  

 باید مراقب بود عملیات روانی باعث ایجاد شبهه در میان مردم می‌شود و مردم را در تشخیص جبهه حق و باطل دچار اشتباه می کند، علی الخصوص  این عملیاتهای روانی در زمانهای  سرنوشت‌ساز گسترده تر و بیشتر می‌شود، چرا که دشمن می داند در میدان و صحنه عمل نمی‌تواند کاری انجام دهد و برای تضعیف ملت ایران روی به جنگ روانی می آورد.

اما مردم  ایران ثابت کرده‌اند که علاوه بر بصیرت هجمه‌ها و عملیات روانی دشمنان را با تیز هوشی خنثی خواهند کرد.  

 

انتهای پیام/ج