سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8772 ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۲

رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل:

هنرمندان متعهد،تسهیل گران نظام اجتماعی در صحنه تقابل حق و باطل هستند/ هنرمندان انقلابی، احیاگران ادبیات برگرفته از فرهنگ عاشورا هستند

رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان متعهد نقش آفرینان برجسته ای هستند که تحول اجتماعی را منجر شدند گفت: این هنرمندان در سیر انقلاب و رسیدن به آرمان های انقلاب بعنوان تسهیل گران نظام اجتماعی و نقش آفرینان مردمی در صحنه تقابل حق و باطل، ادبیاتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی را مجدد احیا کردند.

هنرمندان متعهد،تسهیل گران نظام اجتماعی در صحنه تقابل حق و باطل هستند/ هنرمندان انقلابی، احیاگران ادبیات برگرفته از فرهنگ عاشورا هستند

جاوید رخشانی رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل در گفتگو با ابصارخبر به تبیین اهمیت گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: هنر انقلاب اسلامی در واقع هنری است که در جریان انقلاب اسلامی شکل گرفته و در  جنگ تحمیلی با هنر دفاع مقدس درهم آمیخته و امروز در اوج تکامل و پویایی خود بعنوان یک مکتب هنری می تواند با نگهداشت و صیانت از ارزشهای اسلامی در ترویج این ارزشها بعنوان یک اندیشه فراگیر تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه هنر انقلاب اسلامی از اهم دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: این هنر در واقع تعالی ارزشهای انسانی در جامعه را  محقق می سازد.  

رخشانی با بیان اینکه هنرمندان متعهد هنر انقلاب اسلامی نقش آفرینان برجسته ای بودند که تحول اجتماعی را منجر شدند گفت: این هنرمندان در سیر انقلاب و رسیدن به آرمان های انقلاب بعنوان تسهیل گران نظام اجتماعی و نقش آفرینان مردمی در صحنه تقابل حق و باطل با رویکرد دفاع از آرمان های دینی و انقلابی راه را برای پیروزی هموار کردند و ادبیاتی برگرفته از فرهنگ عاشورایی را که مدت زمان طولانی در فرهنگ و هنر ایران به فراموشی سپرده شده بود مجدد احیا کردند.

وی افزود: ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی و دهها کلید واژه های ارزشی در واقع ثمره اندیشه اسلامی و تلاش هنرمندان مخلص الهی است.

رئیس مجمع قشر بسیج هنرمندان استان اردبیل به حرکت های ضد ارزشی و فرهنگی برخی از سیلبریتی ها در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: امروز هنرمندان متعهد در آزمون دیگر، وظیفه سنگینی بر دوش خود احساس می کنند چراکه باید در برابر حرکت های ضد ارزشی و فرهنگی دشمنان در عرصه فضای مجازی  مقابله کنند.

وی تصریح کرد: امروز نسل جوان هنرمندان انقلابی با شجاعت و نوآوری در دستاوردهای هنری، حافظ ارزش های انقلاب اسلامی هستند و در این عرصه نیز دشمنان را نام گذاشته و خواهند گذاشت.

رخشانی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت:  بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی رهبر معظم انقلاب در واقع سند معتبری برای حمایت و هدایت نسل جوان و هنرمند متعهد انقلابی است که در ایام پیش رو نقش هنری خود را در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی و ترویج ارزشهای والای دینی به شکلی ایفا کنند که همچون ایام انقلاب و دوران دفاع مقدس، دشمنان را زمین گیر کنند.

وی رسالت هنرمندان پیشکسوت و انقلابی را در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی یاور شد و گفت: هنرمندان پیشکسوت انقلابی نیز می توانند با انتقال روحیه مقاومت و تجرببات خود به نسل حاضر، هنرمندان جوان را که خط شکنان جنگ نرم هستند در رسیدن به اهداف انقلابی خود یاری کنند.

 

 

انتهای پیام/ج