سرویس: سیاسی کد خبر: 8662 ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۹

امام جمعه پارس آباد:

حوادث اخیر آمریکا، بیانگر نشانه هایی از افول و نابودی آمریکا است/ جاده‌های مواصلاتی مغان، ایمن سازی شود

امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه حوادث اخیر آمریکا، بیانگر نشانه هایی از افول و نابودی آمریکا است به وضعیت شهرستان پارس آباد اشاره کرد و گفت: ایمن سازی جاده‌های مواصلاتی مغان مطالبه به‌حق مردم است.

حوادث اخیر آمریکا، بیانگر نشانه هایی از افول و نابودی آمریکا است/ جاده‌های مواصلاتی مغان، ایمن سازی شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: خویشتنداری ، پرهیز از گناه ، صبوری و مدارا کردن با مشکلات از راههای رسیدن به تقوا است و اگر انسان پیرو  هوای نفس باشد ولی اگر در مقابل گناهان و وسوسه‌ها نفس خود را حفظ نکند به مقام تقوا نخواهد رسید قطعاً خداوند به کسانی که تقوا پیشه می کنند و با تدبر اعمالشان را انجام می دهند تقوا و فرقان که وسیله تشخیص حق از باطل است را عطا خواهد کرد.

وی با اشاره به خودداری از گناهان افزود:هر کسی که از گناهان خودداری کند و خود را در معرض گناه قرار ندهد و به محافل و مناظری گناه آلود نرود و نگاه نکند و اصواتی که خداوند نهی کرده است گوش ندهد قطعاً در این فرد مقدمات ظهور و حلول و بروز تقوا فراهم خواهد شد.

حجت الاسلام باقری بنابی بیان کرد: از خیرین و مومنین شهرستان پارس آباد می خواهم در این ایام سخت کرونایی به فکر مستضعفین  باشند و فقرا را از یاد نبرند.

خطیب جمعه پارس آباد با اشاره به دهه بصیرت با بیان اینکه مردم ولایی و شهیدپرور ایران اسلامی همواره با حضور خود در صحنه های مهم حمایت لاینقطع خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی نشان می‌دهند افزود: ملت ایران با مقاومت بصیرانه خود در مقابل فتنه گران، ایمان و اراده پولادین خود را به رخ جهانیان کشاند و در آن حادثه عظیم ۹ دی ۱۳۸۸ مردم ولایت مدار و انقلابی جمهوری اسلامی ایران  با حضور ده ها میلیون نفری خود، فتنه و فتنه‌گران را از صحنه روزگار جمع کرده و به زباله دان تاریخ انداختند.

حجت الاسلام باقری بنابی افزود: حوادث چند روز گذشته آمریکا، نشانه هایی از افول و نابودی آمریکا به امید خدا خواهد بود.

امام جمعه پارس آباد گفت : آغاز عملیات فاز دوم چهار بانده کردن پارس آباد به اردبیل ، کلنگ‌زنی چند کارخانه و تعیین مدیر عامل و اعضای هیات مدیره کشت و صنعت مغان ، نوید آبادانی مغان خواهد بود.

وی افزود: با تلاش های نماینده محترم شهرستان پارس آباد در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و شهرستانی عملیات محور چهار بانده سربند به مشکین‌شهر آغاز شده است البته مسیر پارس آباد به سربندر نیز از مدتی پیش شروع به کار کرده است امیدواریم هر چه زودتر عملیات اجرایی این پروژه به پایان برسد و افتتاح شود.

حجت الاسلام باقری بنابی در خصوص تلاش ها و پیگیری های حضرت آیت الله عاملی نماینده محترم ولی فقیه در استان در خصوص مسائل و مشکلات منطقه مغان و شمال استان بیان کرد: ایشان عنایت فوق‌العاده‌ای نسبت به منطقه مغان و عشایر دارند و خدمات ایشان از کسی پوشیده نیست ولی عده‌ای خناس بعضاً تلاش می‌کنند بعد از چهره‌های شاخص را تخریب کنند و بد جلوه دهند.

وی در ادامه با اشاره به اشتغال زایی و احداث کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی در شهرک صنعتی شهرستان پارس آباد اشاره کرد و اظهار داشت: با راه اندازی و افتتاح کارخانه فرآوری محصولات کشاورزی انشاالله زمینه اشتغال زایی ۴۰۰ نفر به صورت مستقیم مهیا خواهد شد که امیدواریم این طرح در حد یک کلنگ‌زنی باقی نماند و شاهد افتتاح این کارخانه در شهرستان پارس‌آباد باشیم.

حجت الاسلام باقری بنابی در ادامه با اشاره به وضعیت بیکاری جوانان در شهرستان اظهار کرد: در کشت و صنعت مغان زمینه اشتغال زایی و تولید بسیاری وجود دارد از مدیرعامل و هیئت مدیره جدید این شرکت می خواهیم در بحث اشتغال زایی به صورت جدی وارد عمل شوند و انشاالله شاهد اتفاق های خوبی باشیم.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی برخی پروژه‌های سطح شهرستان پارس‌آباد افزود: یکی از پروژه‌هایی که چندین سال است ناتمام و بلاتکلیف مانده پروژه دفع فاضلاب شهرستان پارس آباد است که معمولاً با شیوه ای نادرست دفع می شود امیدواریم هر چه زودتر نسبت به این مسئله  قدم‌های خوبی برداشته شود.

 

انتهای/ج