سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8604 ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶

دبیرکل ستاد کنگره شهدای استان اردبیل:

بسیج، تفکر و مکتبی جهانی است/ کشور نیازمند هنر مدیریت است

سردار کریمیان دبیرکل ستاد کنگره شهدای استان اردبیل با بیان اینکه تفکر بسیج امروز جهانی شده است، گفت: بسیج مانند چراغ راهی است که در فضای غبار آلود مانند مه شکن عمل می کند چراکه با رصد لحظه ای دشمنان، جریان شناسی و دشمن شناسی را در اولویت امور خود قرار داده است.

بسیج، تفکر و مکتبی جهانی است/ کشور نیازمند هنر مدیریت است

به گزارش ابصارخبر،  سردار غلام عسگر کریمیان دبیرکل ستاد کنگره شهدای استان اردبیل در گفتگو با سبلان ما ، به تبیین ایثار و فداکاری های بسیجیان از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون پرداخت و گفت: بسیج در واقع نهادی است که گستره آن در عرصه های جهانی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه بسیجی تفکر و یک مکتب است، گفت: هرکس به این مکتب تمسک کند قطعا به رستگاری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه رستگاری در دنیا زندگی با عزت است، گفت: امام حسین(ع) الگوی تمام بسیجیان است.

سردار کریمیان  از امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از رسالت های قیام عاشورا نام برد و گفت: امام خمینی(ره) نیز رسالت انقلاب اسلامی را بر پایه همین رکن اساسی بنا نهاد.

وی در ادامه سخنان خود به توصیف ویژگی های بسیج و بسیجی پرداخت و گفت: همانگونه که امام راحل بیان کردند، بسیج لشگر مخلص خدا است چراکه اخلاص روح عمل بسیجیان است.

اخلاص، اصلی ترین روحیه بسیجی است

فرمانده سابق سپاه عاشورا، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخلاص، اصلی ترین روحیه بسیجی است، گفت: بسیجی بودن به داشتن کارت عضویت و یا لباس فرم و چهره خاص نیست  بلکه در هرجای کشور و دنیا هرکس در راه حق با تفکر برگرفته از تفکر بسیجی مقابل ظلم و جور استبداد و استکبار بایستد، بسیجی است هرچند وی در قلب آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه جبهه استکبار از ابتدای وقوع انقلاب اسلامی در مراحل مختلف به تقابل با انقلاب اسلامی پرداخته است، گفت: در طول این برهه از زمان افرادی بسیجی وار با حضور به موقع در میادین وارد صحنه ها شده  و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

سردار کریمیان به تثبیت انقلاب اسلامی و برگزاری رفراندوم اشاره کرد و گفت: بیش از 98درصد مردم با روحیه  و تفکر بسیجی پای صندوق های آراء آمدند و به انتخاب خود پایبند ماندند.

وی به تشریح ترفندها و توطئه های دشمنان در 41 سال گذشته پرداخت و گفت: دشمن بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توطئه قومیت را به وجود آورد تا با تجذیه کشور پهناور ایران بتواند با انقلاب اسلامی مقابله کند که این توطئه آنها نیز با هوشیاری مردم در نطفه خفه شد.

وی به جنگ نیابتی آمریکا علیه ملت ایران اشاره کرد و گفت: آمریکا با تحریک صدام 8 سال جنگ را به مردم ایران تحمیل کرد تا از راه جنگ سخت انقلاب اسلامی و ذخایر بزرگ آن را از میان بردارد ولی با حضور بسیجیان در این عرصه و تقدیم پاک ترین  و خالص ترین خون ها، علاوه بر درهم شکستن این توطئه دشمنان و ایجاد عزت و اقتدار برای انقلاب اسلامی در عرصه های جهانی این توطئه نیز از میان برداشته شد.

دبیرکل ستاد برگزاری کنگره شهدای استان اردبیل پیروزی های رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس را سر آغاز تشکیل جبهه مقاومت در جهان عنوان کرد و گفت: بعد از پایان جنگ تحمیلی و در دهه 70  دشمنان در جبهه ای بسیار گسترده تر از جنگ سخت و در همه ابعاد تحت عنوان جنگ نرم به مقابله با انقلاب اسلامی پرداختند.

وی با بیان اینکه در این جبهه نیز مردم به ویژه بسیحیان با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی پا به میدان گذاشتند، گفت: متاسفانه افرادی که از دید وسیع برخوردار نیستند در این میدان همراهی نکردند تا زمینه های رخنه های فرهنگی و به عبارتی سرپل هایی در کشور را برای دشمنان باز کنند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بسیج محکم و پا بر جا است، گفت: ترمز بسیجی آنقدر قوی و محکم است که با فرمان رهبر معظم انقلاب حرکت کرده و هر جا معظم له دستور توقف بدهند بلافاصله می ایستند چراکه تمام حرکات بسیج مخلصانه است و منافع اسلام و کشور را به نفع شخصی ترجیح می دهند و عزت مدارانه حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه بسیج در همه برهه ها نقش آفرینی کرده است، گفت: بسیج در حین اقتدار آفرینی برای کشور، مظلوم ترین قشر جامعه نیز است.

بسیج با کمترین امکانات، بیشترین کارآمدی را برای کشور دارد

سردار کریمیان با بیان اینکه بسیج با کمترین امکانات بیشترین کارآمدی را در کشور دارد، گفت: بسیج از جنگ سخت گرفته تا امدادرسانی در بلایای طبیعی و صحنه های مقابله با گروهک ها، منافقین تا داعش ایثارگری کرده و در امر سازندگی نیز حماسه آفرینی کرده  و پیش گام عرصه محرومیت زدایی در کشور است.

وی به بسیجیان بی نام و نشان در کشور نیز اشاره کرد و گفت: بسیج  مانند چراغ راهی است که  در فضای غبار آلود مانند مه شکن عمل می کند و با رصد لحظه ای دشمنان، جریان شناسی و دشمن شناسی را در اولویت امور خود قرار داده است.

معاون اموزش سابق سازمان پدافند غیرعامل نیاز سنجی و اسیب شناسی را از جمله فعالیت های روزمره بسیج عنوان کرد و گفت: فرمانده هان عالی رتبه سپاه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و راهبردهای نظام را به تاکتیک تبدیل می کنند تا با طرح ریزی عملیات های مختلف با کمک بسیجیان توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین فرمان اتش به اختیار پرداخت و گفت: امروز نخبگان جامعه وظیفه سنگینی درجهت تنویر افکار عمومی دارند چراکه اتش به اختیار زمانی جایز است که مسئولین خوابیده اند بنابراین بسیجیان با حرکت خودجوش به مقابله با دشمنان می روند.

سردار کریمیان در ادامه سخنان خود به مشکلات فعلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: اغلب مشکلات کشور ناشی از سوء مدیریت است هرجند نقش تحریم و فشارهای اقتصادی نیز تاثیرگذار هستند ولی مهمترین مانع پیشرفت کشور همین سوء مدیریت است.

وی با بیان اینکه ایران، کشور پرنعمتی است گفت: در کنار نفت و گاز، پتانسیل های فراوانی از لحاظ معادن، سرمایه های انسانی و زمین کشاورزی در کشور نهفته است ولی انچه لازم است تا از این منابع غنی استفاده بهینه شود هنر مدیریت است که در کشور به شدت با کمبود ان مواجه هستیم.

فرمانده سابق سپاه عاشورا با بیان اینکه اگر هنر مدیریت در کشور جا بیافتد هدفگذاری ها نیز اصلاح خواهد شد، گفت: تنها در صورت برنامه ریزی صحیح است که مشکلات کشور نیز برطرف خواهد شد.

وی با انتقاد از مسئولان کشوری گفت: روا نیست با وجود ثروت های فراوان در کشور اغلب مردم از فقر در رنج باشند.

سردار کریمیان نفوذ دشمنان در سطوح مختلف کشور را متذکر شد و گفت: برخی افراد در داخل کشور به مردم خیانت می کنند.

وی فرهنگ سازی را از دیگر وظایف بسیج عنوان کرد و گفت: امروز منفعت طلبی به آفت کشور تبدیل شده است و این افراد در صدد هستند تا با ترفندهای مختلف در کشور تفرقه ایجاد کنند.

دبیرکل ستاد کنگره شهدای استان اردبیل به کمک مومنانه بسیج نیز اشاره کرد و گفت: با وجود محرومیت های زیاد در کشور عده قلیلی هستند که با زیاده طلبی های خود انقدر خورده اند که خوابشان نمی برد و این امر تنها به دلیل نداشتن مدیریت صحیح در کشور اتفاق افتاده است.

وی در پایان سخنان خود به ویژگی های انقلابی بودن اشاره کرد و گفت: اگر راهبردهای مختلف در کشور با فرهنگ بسیجی همراه شود بسیاری از مشکلات حل شده و کشور در مسیر پیشرفت و توسعه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ج