سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8585 ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲

همزمان با سومین روز از هفته بسیج برگزار شد؛

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل + تصاویر

هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج همزمان با سومین روز از هفته گرامیداشت بسیج در اردبیل به کار خود پایان داد.

مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل + تصاویر

به گزارش ابصارخبر، هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج همزمان با سومین روز از هفته گرامیداشت بسیج با حضور مسئولین علمی استان اردبیل و منتخبین جشنواره با رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن شهید حیدری سپاه حضرت عباس(ع) برگزار شد.

سلامت و امنیت بزرگترین ثروت کشور در برهه فعلی 

 سردار جلیل بابازاده فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته بسیج :به جایگاه علم و فناوری در جهان اشاره کرد و گفت: ثروت واقعی ما هم‌اکنون سلامت و امنیت می‌باشد که بسیاری از ملت‌ها در دنیا به این درجه از امنیت ما غبطه می‌خورند.

وی با اشاره به تولید علم و اتکا به تفکرات و ایده نخبگان داخلی گفت: ما با تولید علم و حرکت در مسیر علم و فناوری می‌توانیم علاوه بر حفاظت از خود در برابر تهدیدات دشمن به پیروزی‌های بی‌شماری دست پیدا کنیم.

15 نخبه بسیجی تجلیل می شوند

فاضل احدی دبیر جشنواره جهادگران علم و فناوری بسیج نیز به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ جهاد علمی، افزایش روحیه امید و نشاط در بین جوانان به ویژه جوانان انقلابی و نمایش قدرت و اقتدار علمی ایران اسلامی در حفظ و تداوم ارزش ها و گسترش دستاوردهای انقلاب از جمله اهداف جشنواره جهادگران علم و فناوری است.

وی در پایان سخنان خود از تجلیل  نخبه بسیجی از اقشار مختلف بسیج خبرداد و گفت: در این مراسم از خانواده شهید ابراهیم زارع گلمغانی به عنوان شهید شاخص جشنواره تجلیل می شود.

نخبگان بسیجی حمایت می شوند

حسین شایقی، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل  در ادامه این جشنواره با بیان اینکه بسیج در عرصه‌ها و حوزه‌های مختلف با مجاهدت‌های خالصانه منجر به گره‌گشایی ‌های عظیم شده است، گفت: در سطح استان اردبیل نیز ما شاهد این رشادت‌ها و دستاوردها هستیم.

وی توجه به نخبگان و ظرفیت‌های این قشر را متذکر شد و گفت: بدون شک موفقیت در راستای منویات مقام معظم رهبری مستلزم حمایت‌ها و تسهیلاتی است که امید می‌رود  نخبگان و صاحبان ایده و فکر در سطح استان از این حمایت‌ها بهرمند شوند.

ثبت 36 شرکت دانش بنیان ظرف 5 سال در اردبیل

حبیب ابراهیم پور رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز در این مراسم به تشریح  فعالیت‌های پارک علم و فناوری استان پرداخت و گفت: پارک علم و فناوری استان از سال 94 آغاز به کار کرده است که در طول این 5 سال توانسته‌ایم با مشارکت حداکثری نخبگان و صاحبان ایده و فکر 36 شرکت دانش بنیان را در محل دانشگاه یا پارک فناوری راه‌اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 7 شرکت دانش بنیان در دانشگاه محقق اردبیلی و 3 شرکت نیز در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند گفت: در طول این سال‌ها توانستیم 8 مرکز رشد و 7 مرکز نوآوری را با ظرفیت حداکثری تولید در سطح استان ایجاد کرده و به کار بگیریم.

سخنرانی معصومه فرجی منتخب بسیج جامعه زنان و حسن مددی منتخب بسیج کارگری در کنار پخش نماهنگ و تجلیل از برگزیدگان  هفتمین جشنواره جهادگران علم و فناوری در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج