سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8564 ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۳

امام جمعه شهرستان نیر:

شکست های آینده آمریکا، تماشایی است/کشور نیازمند تصویب قوانین خاص مدیریتی است

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر به تبیین حوادث پیرامون انتخابات آمریکا پرداخت و با بیان اینکه انتخابات آمریکا تصویر روشنی از افول آمریکا را به جهان مخابره کرد، گفت: بازنده اصلی این شکست نیز، رژیم آل سعود در منطقه است.

شکست های آینده آمریکا، تماشایی است/کشور نیازمند تصویب قوانین خاص مدیریتی است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه این هفته به تبیین حوادث پیرامون انتخابات آمریکا پرداخت و گفت: این انتخابات جدای از نتیجه آن افول آمریکا در داخل و جهان را به روشنی نشان داد.

افراد  انسان ساز،  در پناه و رحمت خداوند متعال هستند

حجت الاسلام نعمتی درابتدای خطبه های این هفته نماز جمعه به ارائه مباحث اخلاقی پرداخت و گفت: اصل و اساس اخلاق، تقوا است.

وی با بیان اینکه انسان خردمند حرفی نمی زند که نتواند به آن عمل کند، گفت: انسان باید در همه حال به فکر اعمال خود بوده به این نکته توجه کند که در کجا قرار داشته و به کجا رسیده است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه خداوند متعال همه انسان ها را دوست دارد، گفت: آنهایی که انسان سازی می کنند در  پناه و رحمت خداوند متعال هستند.

وی با بیان اینکه مدرسه سازی و بیمارستان سازی لازم است، گفت: در این شرایط سخت اقتصادی، اجتماعی و کرونایی امروز شایسته است انسانهای متمکن، دست انسان های نیازمند را بگیرند و هزینه‌های خودرا صرف اشتغال جوانان کنند.

امضای جان کری، بیانگر ریاکاری دولت آمریکا است

حجت الاسلام نعمتی در خطبه سیاسی این هفته نماز جمعه شهرستان نیر به حوادث پیرامون انتخابات آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: از منظر ولی امر مسلمین به عنوان تعیین کننده سیاست خارجی کشور، برای ملت ما و نظام ما مهم نیست که پیروز انتخابات آمریکا چه کسی است چرا که سیاست آمریکا در قبال انقلاب اسلامی ایران، همواره سیاست تحریم، تحقیر و استعمار و استثمار بوده است و این رابطه سال گذشته نیز بارها به اثبات رسیده است.

وی افزود: اینکه منتظر بمانیم و سرنوشت ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور را به انتخابات آمریکا گره بزنیم تا یکی همفکر، پیروزی شود کار اشتباهی است.

 این مبلغ اسلامی با بیان اینکه تجربه نشان داده است که هیچ کسی از بیرون دلش به حال ملت ایران و سایر ملت ها نخواهد سوخت به جملات برخی غربگرایان داخلی اشاره کرد و گفت: اینکه  افرادی با جملاتی مانند؛ امضای کری تضمین است، 6 سال سرنوشت یک ملت را به یک امضای تو خالی گره بزنند و بعد یکی دیگر از دولت آمریکا از راه برسد  و آن را پاره کند، این در واقع ریای دولت آمریکا است که نشان می‌دهد این ابرقدرت به پایان خط خود رسیده است.

 بایدن و ترامپ دو روی یک سکه اند/ شکست های آینده آمریکا، تماشایی است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه انسان عاقل از یک سوراخ دوبار گزیده نمی شود، به سیاست های اعلامی از سوی بایدن اشاره کرد و گفت: بایدن در مورد سیاست های آمریکا در برابر ایران اظهارداشته است که جمهوری خواهان صراحتا و دموکراتها با ریا و تظاهر با انقلاب اسلامی برخورد می کنند.

وی به اظهارات فریدمن روزنامه نگار مشهور نیویورک تایمز نیز اشاره کرد و گفت: این روزنامه نگار آمریکایی نیز معتقد است: هنوز نتایج انتخابات آمریکا معلوم نیست، اما آنچه که بدیهی است این است که شکست آمریکا قطعی است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: حقیقت این است که انتخابات آمریکا، حکایت روشنی از افول این ابرقدرت در داخل و خارج است، هرچند که نظام آمریکا برای غربگرایان داخلی بهشت نظام لیبرال دموکراسی  و سرزمین رویاها است.

وی در ادامه سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقاب اسلامی در این مورد اشاره کرد و گفت: نظام سیاسی که بر پایه نظام غربی لیبرال دموکراسی بنا شود محکوم به فنا است چراکه  این نظام سیاسی سکولاریسم منکر خداوند متعال بوده و موجب انحراف انسان ها می شود ضمن اینکه انزوای معنوی و اخلاقی انسان را به دنبال داشته  و در کل چیزی جز لذت گرایی و مادی گرایی، سرمایه پرستی، استعمار و استثمار نیست.

حجت الاسلام نعمتی گفت: در دوران پسا انتخابات آمریکا شکست های آینده این رژیم تماشایی است.

خدمت به مردم مهمترین اصل در انقلاب اسلامی است

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات داخلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان سه قوه  در این برهه حساس باید حواسشان جمع باشد چراکه مهمترین اصل در انقلاب اسلامی بعد از اعتقاد به خداوند متعال، مردم هستند و همه مسئولین  جهت کسب رضای الهی باید به ملت خدمت کنند، چراکه در جامعه اسلامی توجیه و حواله دادن امور جایز نیست.

وی در ادامه سخنان خود به راه های خدمت به مردم نیز اشاره کرد و گفت: کار جهادی با روحیه انقلابی، میدان دادن به جوانان در مدیریت های کلی نظام اسلامی، حمایت از تولید و سرمایه گذاران و استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه با وجود شرایط خاص جغرافیایی ایران  از جمله راه های خدمت به ملت ایران است.

کشور نیازمند تصویب قوانین خاص مدیریتی است

وی با بیان اینکه بهترین بازارهای ما در کشورهای همسایه هستند به ضعف مدیران در این خصوص انتقاد کرد وگفت: مدیران در ده سال گذشته چقدر توانسته اند به بازارهای کشورهای همسایه ورود پیدا کند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از مجلس شورای اسلامی خواست تا با وضع قوانین لازم این خصوص تدابیر زمینه های لازم را فراهم کند.

وی افزود:  طبق این قوانین  نباید هرکسی، گروهی و هر جناحی بتواند به مدیریت های  تصمیم‌گیری برسد  و دولت ها نیز موظف به تربیت مدیران توانمند برای خدمت به مردم شوند. بطوریکه مدیران به روز بوده  و از توانایی  وصلاحیت لازم برای خدمت به مردم برخوردار باشند.

حجت الاسلام نعمتی از وجود بروکراسی طویل اداری در استان انتقاد کرد و گفت: این کار خود مهمترین عامل فرار سرمایه‌گذاران از استان ما است  و لازم است مدیران  با ورود آگاهانه به این موضوع از عامل توسعه استان شوند.

رژیم آل سعود، بزرگترین بازنده انتخابات آمریکا

وی پیروزی ملت جمهوری آذربایجان در جنگ قره باغ را به تمام مسلمانان تبریک گفت  و افزود: ملت آذربایجان امروز رسالت سنگین تری بر عهده دارند چراکه باید مواظب دسیسه ها و توطئه های رژیم صهیونیستی باشند.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه رژیم آل سعود قطعا بعد از پایان انتخابات آمریکا، درمانده تر خواهد شد، گفت: این رژیم روزهای سختی را پیش رو دارد چراکه بزرگترین بازنده انتخابات آمریکا، ولیعهد کم خرد رژیم آل سعود است.

وی به پیروزی های راهبردی و تمام کننده انصارالله یمن بر رژیم آل سعود نیز اشاره کرد و گفت: اعزام و استقرار سفیر ایران در یمن نیز نشان دیگری از شکست آل سعود در انظار جامعه جهانی است.

تشکیل دولت جوان حزب اللهی، بهترین راه نجات اقتصاد کشور 

حجت الاسلام نعمتی به کارنامه نظام اسلامی در اوضاع نامطلوب معیشت عمومی به اذعان آمارهای رسمی و بین المللی اشاره کرد و گفت: هر چند در سالهای اخیر به دلیل رویکردهای غربگرایانه قوه مجریه رشد مثبت اقتصادی نداشته ایم، در سایه رهنمودهای رهبر معظم انقلاب وضعیت ما، وضعیت رو به رشدی است.

وی بهترین راه نجات اقتصاد کشور را در تشکیل دولت جوان حزب اللهی  عنوان کرد و گفت: تنها در صورت تشکیل این دولت و اقدامات به موقع و به هنگام همانند دوران دفاع مقدس می توان آینده ای درخشان متصور شد.

 

امام جمعه شهرستان نیز در بخش پایانی خطبه های این هفته نماز جمعه به بیان مشکلات شهرستان نیر پرداخت و ضمن قدردانی از نمایندگان استان در مجلس و فرماندار نیر، گفت: با رایزنی های نیکزاد، نائب رئیس مجلس  به مشکلات راه خلفلو به کورائیم رسیدگی شد.

وی با قدردانی از تلاش های بدری یکی از نمایندگان شهرستان اردبیل، نیر و نمین در بازدید از منطقه و پیگیری مسائل و مشکلات مردم، گفت: حجت الاسلام موسوی نیز با تنظیم جلسات به موقع با مسئولین استان اذربایجان شرقی به ویژه نماینده مردم میانه در مجلس و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور منابع لازم برای احداث جاده نیر به میانه فراهم شد که لازم است مدیران شهرسازی در دولت ها پیگیر موضوع باشند.

 

انتهای پیام/ج