سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8555 ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶

امام جمعه شهرستان نیر:

استان اردبیل، نیازمند انقلاب مدیریتی است/ لزوم گره‌گشایی از روند فعالیت سرمایه‌گذاران در «بولاغلار» نیر

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از مدیران استانی در انجام وظایف گفت: تا انقلاب مدیریتی در استان اردبیل اتفاق نیافتد، اردبیل روی توسعه و پیشرفت نخواهد دید.

استان اردبیل، نیازمند انقلاب مدیریتی است/ لزوم گره‌گشایی از روند فعالیت سرمایه‌گذاران در «بولاغلار» نیر

به گزارش ابصارخبر،حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با انتقاد از مدیران استانی در انجام وظایف گفت: تا انقلاب مدیریتی در استان اردبیل اتفاق نیافتد، اردبیل روی توسعه و پیشرفت نخواهد دید.

مسئولین، در خدمت رسانی به مردم مسابقه بدهند

حجت الاسلام نعمتی در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه در جوامع اسلامی مسئولان باید بیشتر از همه مراقب اعمال و رفتار خود باشند، گفت: این مسئولین در انقلابی که حاصل زحمات صدها هزار شهید، ایثار و رزمنده است،رشد کرده و به صندلی مسئولیت رسیده اند بنابراین مدیون شهدا هستند و باید برای خدمت رسانی به مردم مسابقه بدهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه مسئولین امروز در رده های مختلف مدیریتی جز شرمندگی در محضر خانواده های شهدا چیزی برای عرضه ندارند، گفت: امروز وظیفه شناسی و وفای به عهد مهمترین کاری است که امام زمان(عج) از همه مومنین به ویژه مسئولین می خواهد.

وی گفت: اگر هرکس به وظایف خود در حکومت اسلامی عمل کند شاهد این همه بی نظمی، گرانی، احتکار، رانت خواری، باند بازی و گروکشی نخواهیم بود.

گرانی های بوجود آمده حاصل بی تدبیری مسئولان است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این گرانی ها توجیه ندارد چراکه حاصل بی تدبیری است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با همدلی هم، مشکلات را در حکومت اسلامی حل کنند، گفت: دستگاه دیپلماسی کشور، دولت و مجلس باید فرامین مقام معظم رهبری را موبه مو اجرا کنند تا کشور به پیشرفت و توسعه پایدار دست پیدا کند.

حجت الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: توجه به مسائل معیشتی و مبارزه با گرانی و نظارت بر بازار  و تولید داخلی از توصیه های اکید مقام معظم رهبری است که همه باید در تحقق انها تلاش کنند.

لزوم تامین امنیت در منطقه قره باغ بعد از آزادسازی

امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های دوم نماز جمعه این هفته به سرزمین های اشغالی قره باغ اشاره کرد و گفت:این سرزمین ها متعلق به خاک اسلام است و باید آزاد شوند تا با برقراری  امنیت این منطقه نیز بعد از سالها جنگ و خونریزی به آرامش برسد.

وی از دستگاه دیپلماسی کشور نیز خواست تا با رصد و مراقبت از مرزها ضمن تامین امنیت مرزهای کشور از ورود تروریست ها به مرزهای ما نیز پیشگیری کنند.

سیاست ایران  در برابر نظام آمریکا تغییر ناپذیر است

حجت الاسلام نعمتی سیاست های نظام جمهوری اسلامی در برابر رژیم آمریکا را یادآور شد و گفت: سیاست ما در برابر نظام آمریکا تغییر ناپذیر است و  نتیجه انتخابات هرچه باشد ملت ما باید هوشیاری خود را حفظ کند چراکه آمریکا شدیدا در مسیر انحطاط قرار دارد و به سقوط خود نزدیک شده است و این موضوعی است که سیاستمداران و اقتصاد دانان خود آمریکا به آن معرف هستند.

وی افزود: متاسفانه عده ای در داخل نظام طوری به ملت تلقین می کنند که اگر بایدن پیروز انتخابات شود نتیجه به سود ملت ایران خواهد بود چراکه تحریم ها برداشته می شود، قیمت ها کاهش پیدا می کند ولی واقعیت این است که انها می خواهند با این ترفند دوباره کشور را به پای میز مذاکره بکشانند ولی ملت ما این بار زیر بار این ذلت ها نخواهد رفت.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دشمن ما زرنگ است، گفت:  مسئولان ما باید بیشتر مراقبت کنند و با طناب پوسیده دشمن به چاه سقوط نکنند چراکه امروز  ملت ما اجازه برگزاری برجام دیگری را به دولت نخواهد داد و دشمن هم بهتر است بداند که ملت ایران هرگز به برجام موشکی تن نخواهد داد.

وی ضمن گرامیداشت سالروز شهادت طهرانی مقدم گفت: این شهید بزرگ، در واقع با مجاهدت های خود اقتدار ملی را برای ایران اسلامی در جهان به ارمغان آورد و تمام آرزویش هم این بود که رژیم صهیونیستی محو و نابود شود.

حجت الاسلام نعمتی رونمایی از رگبار موشکی  ایران را یکی دیگر از ابتکارات سپاه پاسداران برای تامین امنیت و اقتدار نظام اسلامی نام برد و گفت: دستگیری یکی دیگر از منافقین  جیش الاحوازیه توسط سازمان اطلاعات سپاه موجب تحیّر و انفعال شبکه های جاسوسی و رسانه ای دشمن شد که شایسته تقدیر است.

وی افزود: این حرکت سپاه یکی از دستاوردهای مهم اطلاعاتی و امنیتی منحصر به فرد برای ایران اسلامی بود و از تمام انها تشکر می کنیم.

لزوم وقوع انقلاب مدیریتی در استان اردبیل

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود خواستار تسریع در حل مشکلات کشور شد و گفت: برای رفع مشکلات نیز باید مدیران جوان انقلابی و جهادی وارد میدان شوند

وی  با بیان اینکه استان اردبیل با وجود برخی از مدیران هرگز روی توسعه و پیشرفت را نخواهد دید ، گفت: با وجود دستورات اکید نماینده ولی فقیه برای توسعه استان در حوزه صنعتی ، گردشگری، اقتصادی و کشاورزی و علی رغم تلاش های مجاهدانه نمایندگان استان در مجلس و تلاش های شبانه روزی استاندار ، همچنان شاهد کارشکنی بعضی از مدیران هستیم.

وی افزود: بعضی از مدیران اردبیل به جای چانه زنی برای حل مشکلات مردم، مانع توسعه اقتصادی استان هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان نیر با اینکه همه باید تابع قانون باشند و شکی در آن نیست، گفت: برخی از مدیران کوتاهی خود را برای  رفع مشکلات اقتصادی  به گردن سازمان بازرسی می اندازند.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی و دادگستری برای مچ گیری نیامده اند، تصریح کرد:  سازمان بازرسی برای  جلوگیری از تخلفات و کار نکردن ها تشکیل شده اند.

امام جمعه شهرستان نیر به خدمات شبانه روزی حجت الاسلام رئیسی، رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: همانطور که بعد از ورود حجت الاسلام رئیسی به قوه قضائیه در مبارزه با فساد، گشایش اقتصادی اتفاق افتاده است، قطعا مبارزه با با رانت خواری، فساد و تبعیض منجر به بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

وی افزود: امروز بازگشایی شرکتها ، کارخانجات در سراسر کشور  و بازگشت کشت و صنعت مغان و کارخانه نساجی به آغوش استان حاصل تلاش های رئیس قوه قضائیه است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه امروز برخی از مدیران ضعف خود را با پیش کشیدن نام سازمان بازرسی می پوشانند، گفت: این کار آنها دیگر فایده ندارد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قانون در همه جای کشور باید به طور یکسان و یکنواخت اجرا شود به مقایسه استان اردبیل با استان گیلان پرداخت و گفت: بعد از تونل به سمت شمال اطرف جاده ها رستوران، کافه، هتل، کارگاه های متعدد و حتی کارخانه به چشم می خورد، ولی این طرف تونل به سمت اردبیل جز برهوت چیزی مشاهده نمی شود و این تنها حاصل بی تدبیری مسئولان و مدیران است، چراکه نعمت های خدادادی در هر دو طرف تونل به انداره کافی  وجود دارد و ولی میدان مسئولیت مدارانه عمل نمی کنند.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه باید انقلاب مدیریتی در استان اردبیل اتفاق بیافتد تا اردبیل رنگ توسعه و پیشرفت را به خود ببیند، گفت: باید تفکر اقتصاد مقاوتی بین مدیران استان اردبیل نهادینه شود تا اردبیل شاهد جهش در تولید و رونق اقتصادی و پیشرفت شود.

لزوم تداوم حمایت از طرح های توسعه گردشگری در شهرستان نیر

وی با بیان اینکه تداوم این روند منجر به فرار سرمایه گذاران معدود در استان می شود، گفت: هرچند اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  تلاش های خوبی در زمینه پیشرفت و آبادانی استان انجام داده است، ولی هنوز سرمایه گذاران در بولاغلار نیز آواره هستند و باید هرچه سریعتر از روند فعالیت آنها گره گشایی شود.

حجت الاسلام نعمتی تصریح کرد: اگر این منطقه به عنوان منطقه نمونه گردشگری تعریف شده است  متولی امر نیز باید میراث فرهنگی و گردشگری باشد نه اینکه بعد از صدور مجوز، منطقه به حال خود رها شود و هر اداره ای به کار خود مشغول شود.

وی به فعالیت های شهرداری نیر نیز اشاره کرد و گفت: امروز شهرستان نیر از وضعیت نامطلوبی برخوردار است و مستلزم ابتکارات جهت بهبود وضعیت فعلی است.

هزینه کرد سهمیه آسفالت شهرستان نیر در جاده های سراب، خیانت به مردم نیر است

حجت الاسلام نعمتی از فعالیت های فرماندار شهرستان نیر در رسیدگی به امور شهرستان و پیگیری مصوبات جلسه با نمایندگان مجلس قدردانی کرد و گفت: با اینحال اوضاع جاده های روستایی و محورهای مواصلاتی بخش های شهرستان نیر مطلوب نیست و باید هرچه سریع تر رسیدگی شود.

وی به جاده قدیم نیر به سراب نیز اشاره کرد و گفت: طبق بودجه سال 98 که باید این جاده آسفالت ریزی می شد این کار انجام نگرفته و معلوم هم نیست بودجه اختصاص یافته به این امر در کجا هزینه شده است.

وی افزود: اگر در موعد مقرر در این جاده آسفالت ریخته می شد، امسال شاهد آبادسازی سایر جاده های منطقه بودیم.

امام جمعه شهرستان نیر از آسفالت ریزی سهمیه شهرستان نیر به جاده مسیر سراب انتقاد کرد و گفت: روستای خانم بالاکندی که در محدوده شهرستان نیر قرار دارد و فاقد جاده آسفالت است قطعا دارای اولویت سهمیه شهرستان از قیر رایگان است  ولی متاسفانه شاهد این هستیم که سهمیه منطقه به شهرستانی که متعلق به استان آذربایجان شرقی است ریخته شده است و این خطای بسیار بزرگی است، ضمن انکه مسیر آسفالت ریزی شده نیز جزو کم ترددترین جاده های منطقه است و به ندرت خودرویی از ان عبور می کند و این خیانت به سهمیه شهرستان محسوب می شود.

حجت الاسلام نعمتی از مدیران استان در این زمینه انتقاد کرد و گفت: اگر از پیمانکاران بومی و محلی در این کار استفاده می شد شاهد وقوع این کار تلخ در شهرستان نبودیم.

وی افزود: این کار جز خودنمایی دست اندرکاران جهت دستیابی به پست و مقام در استان آذربایجان شرقی چیزی دیگری به ذهن نمی رسد و شایسته است مسئولان استان با ورود به موضوع از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری کنند.

 

انتهای پیام/ج