سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8458 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳

امام جمعه شهرستان نیر:

نگاه نامادرانه به ورزش در شهرستان ها پذیرفتنی نیست/ لزوم فعالیت هیأت های ورزشی در شرایط کرونا

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از عملکرد اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل در خصوص بی توجهی به امر ورزش در شهرستان ها گفت: نگاه نامادرانه به این مقوله مهم در شهرستان ها توسط متولیان ورزش و جوانان پذیرفتنی نیست.

نگاه نامادرانه به ورزش در شهرستان ها پذیرفتنی نیست/ لزوم فعالیت هیأت های ورزشی در شرایط کرونا

به گزارش ابصارخبر،ذحجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، به نقش ورزش در ایجاد شادابی نسل جوان و تحکیم بنیان خانواده ها اشاره کرد و گفت: ورزش  یکی از مهمترین عوامل شادابی، نشاط و تحکیم بنیان خانواده است.

وی با بیان اینکه باید به ورزش خانواده ها و جامعه به خصوص در شرایط کرونایی اهمیت و توجه ویژه ای شود از متولیان ورزش و جوانان استان خواست تا با عنایت ویژه ای در تامین زیر ساخت های لازم ورزشی در شهرستان ها بکوشند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود به شرایط کرونایی حاکم بر جامعه اشاره کرد و گفت: خانواده ها و متولیان ورزش امروز به علت مجازی بودن تحصیلات باید مواظب سلامت جامعه و دانش آموزان باشند و متولیان ورزش شهرستان نیز لازم است با فعال کردن تمام هیأت های ورزشی در شهرستان ها علاوه بر آماده سازی زیرساخت های موجود با برنامه ریزی مدون سلامت جسمی و فکری آینده سازان کشور در این برهه از رمان را تامین کنند.

نگاه نامادرانه به ورزش در شهرستان ها پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام نعمتی با انتقاد از مسئولان ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: اداره کل ورزش و جوانان استان نسبت به ورزش در شهرستان ها نگاه نامادرانه دارد.

وی به تیم مدیریتی فعلی در ورزش و جوانان نیز اشاره کرد و گفت: جای تعجب است که این نوع نگاه در زمان تصدی مسئولیت یکی از قهرمانان ورزشی جهانی ما یعنی سجاد انوشیروانی تدوام دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از قهرمانان ملی انتظاراتی بیشتری می رود، گفت: انوشیروانی فردی ورزشی و درد و رنج کشیده کمبودهای ورزشی است و از ایشان انتظار دیگری می رود.

وی با بیان اینکه مدیرکل ورزش و جوانان باید در وسط میادین ورزشی همراه جوانان باشد گفت: عدم حضور مدیران ورزشی استان در میادین ورزشی  و توجه کافی به این مقوله مهم نتیجه ای جز افزایش اعتیاد، طلاق و از هم گسستگی جامعه نخواهد داشت.

حجت الاسلام نعمتی به فعالیت های ورزشی جوانان شهرستان نیر نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان نیر قهرمانان زیادی در ورزش های رزمی، انفرادی و گروهی دارد که لازم است جهت شکوفایی استعداد های ورزشی در سطوح مختلف ملی و بین المللی نگاه ویژه ای به ورزش های شهرستانی شود.

وی با بیان اینکه همه مسائل را نباید با پول و کمبود منابع گره زد، گفت: حضور مدیران ارشد استان در شهرستان ها و شنیدن درد دل های جوانان و ورزشکاران قطعا منجر به ایجاد انگیزه و روحیه می شود.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه عدم حضور مدیران در میادین ورزشی شهرستان بی توجهی به ورزش و جوانان شهرستانی تلقی می شود، گفت: این موضوع با آرمان های انقلاب اسلامی و شهدا نیز همخوانی ندارد.

وی احیای ورزش های همگانی همچون پیاده روی هفتگی، برگزاری مسابقات ورزشی همچون ساماندهی مسابقات دوچرخه سواری و برگزاری جام های ورزشی متعدد را در شهرستان نیر خواستار شد و گفت: مسئولان ما باید همپای سایر مدیران در کشورهای مختلف جهان برای ورزش در شرایط کرونا تدابیر ویژه ای بیاندیشند و اجازه ندهند این شرایط بر اراده جوانان ما تاثیر منفی بگذارد.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود خواستار تسریع در اجرایی شدن مصوبات جلسه مسئولین شهرستان با نمایندگان مجلس شد و گفت: شایسته نیست در این شرایط تحریم و کرونا با وجود سالن های  آموزش و پرورش، ورزش و جوانان و بسیج  این اماکن بدون برنامه مدون آن هم از سوی متولیان ورزشی بسته بمانند

انتهای پیام/ج