نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد

سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8405 ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی:

ذی القربی پیامبر اسلام(ص) را امام سجاد(ع) به مردم شام شناساند /روشنگری، تنها راه مقابله با فتنه های اموی دشمنان اسلام است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان اینکه امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) عامل اصلی جهانی شدن مکتب امام حسین(ع) هستند گفت: سخنرانی امام سجاد(ع) در مجلس ابن زیاد باعث شد تا مردم شام ،ذی القربی پیامبر اسلام(ص) را بشناسند.

ذی القربی پیامبر اسلام(ص) را امام سجاد(ع) به مردم شام شناساند /روشنگری، تنها راه مقابله با فتنه های اموی دشمنان اسلام است

حجت الاسلام عزیزاله عابدی  مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج دانشجویی استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر،به تبیین ویژگی های امام سجاد(ع) و نقش آفرینی این امام معصوم در زنده نگه داشتن اهداف مکتب عاشورا پرداخت و گفت: امام سجاد(ع) به همراه زینب کبری(س) با روشنگری های خود علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان و حقانیت اهل بیت(ع) مکتب عاشورا را برای ابد تاریخ زنده نگه داشتند.

وی به جرم و جنایت یزیدیان در واقعه عاشورا اشاره کرد و گفت: عامل اصلی جهانی شده مکتب امام حسین(ع) در واقع امام سجاد(ع) و زینب کبری(س) بودند.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه امام سجاد(ع) در واقعه کربلا حضور داشتند و بعد از آن نیزدر اسارت دشمنان قرار گرفتند و مصیبت ها را از کربلا تا شام و از شام تا مدینه تحمل کردند، با افشاگری در مجلس شام  و خصوصا در مدینه باعث ترسیم حق و باطل شد خصوصا مردم شام که تحت تاثیر تبلیغات مسمومامویان، اهل بیت(ع) را فراموش کرده بودند و به جای اهل بیت(ع) امویان را آل اله می دانستند که سخنرانی امام سجاد(ع) در آن برهه خاص و در مجلس ابن زیاد باعث شد تا مردم شام ذی القربی پیامبر اسلام(ص) را بشناسند.

وی در ادامه سخنان خود به تاثیر روشنگری های امام سجاد(ع) در ان زمان پرداخت و گفت: روشنگری های امام سجاد(ع)  و حضرت زینب کبری(س) باعث تحول در شام و مدینه شد بطوریکه منجر به فروپاشی دستگاه یزید شد.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مصیبت های شش گانه امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: در روایتی از امام سجاد(علیه السلام) به نعمان بن منذر مدائنی  که فرمودند: در شام مصیبت هایی بر ما وارد آوردند که از آغاز اسیری تا آخر، چنین مصیبتی بر ما وارد نشده بود.

وی افزود: اولین مصیبتی که طبق این حدیث به اسرای کربلا وارد کردند این بود که ستمگران در شام اطراف  اهل بیت امام حسین(ع)  و اسرای واقعه کربلا را با شمشیرهای برهنه و استوار کردن نیزه ها احاطه کردند و بر آنها حمله کردند و در میان جمعیت بسیار نگه داشتند و ساز و طبل می زدند.

حجت الاسلام عابدی به دومین مصیبت وارده به اسرای کربلا اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) می فرمایند؛ سرهای شهدا را در میان هودج قرار دادند، سر پدرم و سر عمویم عباس را در برابر چشم عمّه هایم زینب و ام کلثوم(علیهماالسلام) نگه داشتند، و سر برادرم علی اکبر و پسرعمویم قاسم را در برابر چشم سکینه و فاطمه (خواهرانم) می آوردند.

وی افزود: طبق این حدیث سومین مصیبت اسرای کربلا این بود که زن های شامی از بالای بام ها، آب و آتش بر سر اسرا می ریختند بطوریکه آتش به عمامه امام سجاد(ع) افتاد، عمامه سوخت، و آتش به سر رسید و سر را نیز سوزاند.

این مبلغ اسلامی در ادامه ذکر مصائب امام سجاد(ع) و اسرای کربلا، گفت: از طلوع خورشید تا نزدیک غروب در کوچه و بازار با ساز و آواز، اسرا را در برابر تماشای مردم در کوچه و بازار گردش می دادند.

وی گفت: دشمنان و یزیدیان اسرا را به یک ریسمان می بستند و با این حال  انها را از در خانه ی یهود و نصاری عبور دادند و به آن ها می گفتند: این ها همان افرادی هستند که پدرانشان، پدران شما را در خیبر و خندق و کشتند و خانه های آن ها را ویران ساختند، امروز شما انتقام آن ها را از این ها بگیرید.

حجت الاسلام عابدی با بیان اینکه طبق احادیث اسرا را به بازار برده فروشان برده و خواستند بجای غلام و کنیز بفروشند ولی خداوند این موضوع را برای آن ها مقدور نساخت گفت: یزیدیان  اسرای کربلا را در مکانی جای دادند که سقف نداشت بطوریکه آنها روزها از گرما و شب ها از سرما آرامش نداشتند.

 وی به درس های زندگی امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: اگر چنانچه هوشیاری و بصیرت خود را بالا نبریم ممکن است با تکرار تاریخ حادثه ای شبیه همین حوادث پیش روی ما نیز قرار گیرد .

وی به شیو های تبلیفی دستگاه بنی امیه نیز اشاره کرد و گفت: در آن زمان  شیوه های تبلیغی بنی امیه  باعث شد  اهل بیت(ع) به فراموشی سپرده شود و تاریکی و ظلمت بر جامعه حاکم شود.

این مبلغ اسلامی با بیان اینکه دشمن امروز با اتکا به همان شیوه بصورت نرم و خزنده  در حال تهی کردن ذهن مردم خصوصا جوانان نسبت به دین و ارزش های آن است گفت: همانطوریکه دشمنان درصدد هستندتا با آن شیوه حسین زمان را از اذهان دور کرده و باعث انحطاط بزرگ فرهنگی و اعتقادی در جامعه شود، ما نیز باید با بهره مندی از آموزه های دین اسلام به ویژه شیوه های عملی ائمه معصومین(ع) به خصوص امام سجاد(ع) به مبارزه با دشمنان  پرداخته تاضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان اجازه تحمیل خسران یگری را ب حوامعالامی ندهیم  چراکه هنوز هم که هنوز است حادثه غم کربلا جبران نشده است.

انتهای پیام/ج