سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8341 ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸

امام جمعه شهرستان نیر:

الگوی حکومت اسلامی برگرفته از واقعه غدیر است / پویش جهانی لبیک یا خامنه ای، تجدید بیعت مسلمانان با ولایت فقیه است

حجت الاسلام نعمتی امام جمعه شهرستان نیر عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را تنها راه نجات و سعادت امت اسلامی در گردنه های پرپیچ و خم حوادث آخرالزمانی نام برد و گفت: قدم بر داشتن در مسیر ولایت، تنها راه نجات بشر است چراکه تنها کشتی نجات موجود در طوفان بالایا و حوادث اخرالزمانی، همان ولایت فقیه است.

الگوی حکومت اسلامی برگرفته از واقعه غدیر است / پویش جهانی لبیک یا خامنه ای، تجدید بیعت مسلمانان با ولایت فقیه است

به گزارش ابصارخبر، حجت الاسلام و المسلمین آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر  با بیان اینکه عید غدیر خم نتیجه زحمات انبیای الهی است گفت: اگر در صدر اسلام در مورد واقعه غدیر خم کوتاهی نمی شد، واقعه کربلا نیز بوجود نمی آمد.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین ماهیت غدیر خم از دیدگاه امامین انقلاب پرداخت و گفت: امام خمینی (ره) بر این عقیده بودند که غدیر، الگوی حکومت اسلامی را معین کرد. بطوریکه در این باره فرمودند: «روز عید غدیر روزی است که پیغمبر اکرم (ص) تکلیف حکومت را معین فرمودند و الگوی حکومت اسلامی را تا آخر تعیین کردند.

حجت الاسلام نعمتی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد عید غدیر خم نیز اشاره کرد و با بیان اینکه تکلیف امت اسلامی در زمینه‌ی هدایت و حکومت در حادثه غدیر معین شده است گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد عید غدیر خم می فرمایند؛ خصوصیت غدیر در مساله ولایت است، آن عاملی که ضامن اجرای احکام است، حکومت اسلامی و حاکمیت قران است والا اگر آحاد مردم، ایمان و عقیده و عمل شخصی داشته باشند لیکن حاکمیت چه در مرحله قانون‌گذاری و چه در مرحله اجرا در دست دیگران باشد، تحقق اسلام در آن جامعه به انصاف دیگران بستگی دارد

وی از اهالی علم و قلم خواست تا با جریان سازی واقعه غدیر خم اجازه تکرار وقایعی همچون کربلا را در آینده به تاریخ ندهند.

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از نهادهای فرهنگی خواست تا با توجه به اهمیت موضوع غدیرخم این واقعه مهم را همانند دهه اول محرم بزرگ و شکوهمند برگزار کنند چراکه سعادت کشورهای مسلمان و مسلمانان در زنده نگه داشتن مفاهیم غدیرخم و اندیشه ولایت است.

وی با بیان اینکه عیدغدیرخم باید همچون عاشورا بصورت جهانی برگزار شود،گفت: هرکس در این مسیر الهی گام بردارد در واقع در مسیر انبیا حرکت کرده است چراکه با به ثمر نشستن مسیر ولایت در جامعه جهانی، بشر به سعادت خواهد رسید.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به روایات و احادیث برجای مانده از پیامبر اکرم(ص) در این مورد اشاره کرد و گفت: از نبی مکرم اسلام(ص) روایت است که مسلمانان در زمان های شادی ائمه شاد و در زمان های غم و مصیبت آنها نیز غمگین باشند و عید غدیر خم مظهر شادی و خوشحالی مسلمانان است چراکه در این روز بزرگ مسیر ولایت مشخص و به جامعه جهانی معرفی شده است پس هرکس در این امر الهی تلاش کند قطعا رحمت الهی نیز شامل حال او خواهد شد.

وی در ادامه سخنان خود به مفاهیم خطبه غدیر نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ذکر فضایل حضرت امیر المومنین (ع) مهم است گفت: عملیاتی کردن مفاهیم خطبه غدیر غم در زندگی فردی و اجتماعی در برهه فعلی بسیار مهم است

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه 27 جمله خطبه غدیر خم در مورد امام زمان است، گفت: بر همه مسلمین واجب است که امام زمان خود را شناخته و از وی پیروی کنند.

وی خواستار معرفت افزایی مسلمین شد و گفت: امروز باید بیش از هر زمان دیگری نسبت به  ترویج فرهنگ مهدویت تلاش کنیم تا با زدودن فقر فرهنگی از مردم، جامعه را به سمت جامعه آرمانی و مهدوی رهنمون کنیم.

امام جمعه شهرستان نیر از ولی فقیه به عنوان نایب امام زمان(عج) نام برد و گفت: امروز پیروی از پرچمدار ولایت فقیه که در واقع استمرار مسیر ولایت رسول الله است و پیروی از امام زمان(عج) محسوب می شود، بر همه مومنین واجب است.

وی از کوتاهی کنندگان در این مسیر به عنوان خسران دیدگان نام برد و گفت: نتیجه این خسران در عملکرد مدیران فعلی بخوبی دیده می شود چراکه رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان ولی فقیه زمان و دیدبان دین، هشدارهای لازم را داده است ولی این مدیران و مسئولین هستند که با عمل نکردن به این رهنمودها موجب خسران ملت در این برهه از تاریخ شدند.

حجت الاسلام نعمتی عمل به فرامین رهبر معظم انقلاب را تنها راه نجات و سعادت امت اسلامی در گردنه های پرپیچ و خم آخرالزمانی نام برد و گفت: قدم بر داشتن در مسیر ولایت، تنها راه نجات ما در این برهه است چراکه تنها کشتی نجات موجود در طوفان بالایا و حوادث اخرالزمانی همان ولایت فقیه است.

وی افزود: هرکس در این مسیر نتوانست در کشتی نجات قرار بگیرد و یا اینکه به هر دلیلی از کشتی پیاده شد، تنها شکست و ناکامی در انتظارش است و روی سعادت نخواهد دید.

امام جمعه شهرستان نیر در پایان سخنان خود به روایات آخرالزمانی نیز اشاره کرد و گفت: پیروزی مستضعفین بر مستکبرین و مستبدین وعده الهی است که پیروی از ولایت فقیه در زمان غیبت امام معصوم(ع) نیز مقدمه تحقق وعده الهی است.

وی پویش جهانی لبیک یا خامنه ای را در روز های اخیر یادآور شد و گفت: این پویش که با حضور صدها میلیونی مردم جهان در فضای توییتر همراه بود بیانگر بیداری جهانی نسبت به مسئله ولایت فقیه است و این وظیفه و رسالت متولیان فرهنگی را در ساماندهی حرکت های جهانی در این راستا را سنگین تر می کند.

حجت الاسلام نعمتی گفت: امروز ایران اسلامی به برکت رهبری داهیانه مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه و ولی امر مسلمین  است که توانسته است در گرداب بلایای انسانی و طوفان های سهمگین توطئه های جهانی دشمنان، سالم و سرزنده در مسیر پیشرفت و آبادانی قرار گیرد و همین امر نیز باعث شده تا مستضعفین جهان بلکه عموم ازادی خواهان جهان به سمت ایران اسلامی هدایت شوند و سعادت خود را در پیروی از رهنمودهای رهبر ایران اسلامی ببینند.

انتهای پیام/ج