سرویس: سرویس خبری کد خبر: 8266 ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۵

نماینده مردم پارس آباد در مجلس:

پروژه‌های اقتصادی راکد پارس آباد، تأمین اعتبار شدند

جهانگیرزاده نماینده مردم پارس آباد در مجلس با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی شهرستان باید در اولویت امور قرار گیرد، گفت: سه پروژه مهم اقتصادی پارس آباد که سال‌ها در مجلس راکد مانده بود با رایزنی‌های مضاعف دوباره در دستور کار قرار گرفت و با اختصاص هزار و دویست میلیارد تومان دوباره به چرخه فعالیت بازگشت.

پروژه‌های اقتصادی راکد پارس آباد، تأمین اعتبار شدند

به گزارش ابصارخبر، عصر امروز جلسه شورای اداری شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان با حضور حجت الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه شهرستان پارس آباد، عباس جهانگیرزاده نماینده مردم در مجلس و مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری برگزار شد.

اختصاص ۱۲۰۰ میلیارد اعتبار برای اجرای پروژه‌های عمرانی منطقه 

عباس جهانگیرزاده نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندور و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهار داشت: زحمات و تلاش‌های دست اندرکاران برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعم از هیئت های اجرایی و نظارت قابل تقدیر و قدردانی است.

وی خدمت به مردم را اولویت مسئولان دانست و افزود: هیچ تبعیضی میان مردم، مسئولین، موافقین و مخالفین قائل نخواهیم شد و همه گروه‌ها و طوایف نزد نمایندگان یکسان هستند و خدمت به مردم باید در دستور کار و اولویت تمامی مسئولان و روسای دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

جهانگیرزاده با تاکید بر پیگیری مشکلات منطقه تصریح کرد: پیگیری حل تمامی مشکلات منطقه باید در دستور کار باشد و با یکنواختی و یکدلی در کنار یکدیگر مسائل و مشکلات منطقه را در تعامل و همکاری با مجموعه دولت حل کنیم.

نماینده مردم شهرستان‌های پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز در مجلس شورای اسلامی از اختصاص اعتبارات لازم به پروژه‌های حوزه آب خبر داد و بیان کرد: در طول مدت کوتاه خدمت تاکنون توانسته‌ایم ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای مسیر انحرافی سد میل مغان در مجلس اخذ کنیم.

عضو کمسیون تخصصی کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی با اشاره به پروژه‌های عمرانی منطقه مغان اظهار کرد: همچنین سه پروژه مهم اقتصادی که سال‌ها در مجلس راکد مانده بود با تلاش و رایزنی‌های مضاعف توانسته‌ایم در دستور کار قرار داده و ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه‌های عمرانی تخصیص دهیم.

جهانگیرزاده در ادامه گفت: یکی از این پروژه‌ها چهار بانده شدن مسیر سربند تا مشگین‌شهر بود که ۷۶ میلیارد تومان اعتبار برای عملیاتی شدن آن در سالجاری تخصیص یافته است و اجرای عملیات اجرایی پروژه پروژه چهاربانده پارس‌آباد-سربند نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وضعیت نابسامان خدمات شهری در شأن پارس‌آباد نیست

حجت الاسلام علی‌اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس‌آباد نیز در ادامه این نشست با تاکید بر وجود واحدهای تولیدی بسیاری در منطقه اظهار کرد: با توجه به وجودهای مراکز و واحدهای تولیدی و صنعتی و اقتصادی بسیار بزرگ در منطقه مغان باید برای توسعه و پیشرفت سطح شهر نیز تلاش جدی شود.

وی زحمات شبانه روزی کشاورزان منطقه را ارزشمند دانست و گفت: اغلب جمعیت شهرستان مرزی پارس‌آباد مغان به شغل شریف کشاورزی و دامپروری که یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های شمال استان اردبیل است مشغول هستند بنابراین باید رسیدگی به مسائل و مشکلات این مردم در اولویت باشد.

باقری بنابی با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر در خدمت مقدم خدمت به مردم قرار دارند ادامه داد: شهرداری و شورای شهر در خدمت مقدم خدمت به مردم قرار دارند و باید مجموعه شهرداری با درآمد پایداری اداره امور و خدمات شهری را پیش ببرد اما در حال حاضر شهرداری پارس‌آباد در تامین حقوق کارگران خود با مشکل مواجه است بنابراین باید همگان دست به دست هم دهیم و برای حل این مسائل تلاش کنیم.

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد افزود: شرکت‌های کشت‌، صنعت و دامپروری‌ پارس‌، مغان و فردوس در سطح منطقه چه در دوران واگذاری و چه در وضعیت فعلی باید در روند توسعه و آبادانی شهرستان نقش ویژه‌ای داشته باشند.

حل مشکلات حوزه راه‌ شهرستان پارس‌آباد باید در اولویت قرار گیرد

 عدالت حاجی‌پور فرماندار شهرستان پارس‌آباد نیز در این جلسه به مشکلات و مطالبات مردم این شهرستان اشاره کرد و گفت: منطقه مغان با توجه به داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بی‌نظیر در حوزه کشاورزی و دامپروری به عنوان قطب کشاورزی کشور شناخته می‌شود و عضویت نماینده منطقه در کمسیون کشاورزی و آب مجلس برای توسعه شهرستان بسیار موثر خواهد بود.

وی افزود: حضور ریاست جمهوری در استان اردبیل و حضور نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان پارس‌آباد جهت اجرای طرح‌ها و پروژه‌های در دست احداث، برگزاری باشکوه ترین انتخابات مجلس در طول دوره‌های گذشته با بیشترین مشارکت و کم‌ترین حاشیه امنیت و آرامش، مدیریت بیماری کرونا و پیشگیری و مبارزه با این بیماری واگیردار از جمله رویدادهای بزرگ در طی این مدت بود، که مدیریت و به اجرا در آمده است.

حاجی‌پور تصریح کرد: علاوه بر کارها و اقدامات انجام شده برخی طرح‌ها و پروژه‌های اولویت دار نیز در شهرستان وجود دارد، که باید مورد توجه قرار گرفته و در راستای حل آن اهتمام داشته باشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد ادامه داد: تجهیز و تکمیل پاسگاه‌های مرزی و مسیرهای منتهی به آن، تخصیص ردیف ملی برای چهار بانده کردن جاده پارس‌آباد به اردبیل، حل مشکل اراضی عشایر، تجهیز و تکمیل بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهدا، تخصیص اعتبار ویژه به پل عنبرلو، ردیف اعتباری ۴۳ میلیاردی برای تصفیه خانه فاضلاب شهرک طالقانی، اخذ دستگاه ام آر آی برای شبکه بهداشت و درمان، پیگیری مصوبه تبدیل روستای اولتان به شهر، اخذ اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی آماده و پیگیری انتقال آب شرب تازه‌کند به اسلام‌آباد ازجمله پروژه‌های حیاتی در سطح ملی برای شهرستان پارس‌آباد هستند که باید در اولویت قرار داده شوند.

گزارش از پویا حاجی‌ وند - مهدی جدی

انتهای پیام/ج