سرویس: اخبار کوتاه کد خبر: 8083 ۰۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵

حضور ۳ اردبیلی در لیگ دسته یک دارت کشور

رئیس کمیته دارت استان اردبیل گفت: دارت‌بازان اردبیلی سال گذشته با کسب مقام در ۳ رده مسابقات قهرمانی کشور رکورد زدند.

حضور ۳ اردبیلی در لیگ دسته یک دارت کشور

به گزارش ابصارخبر، محمدعلی پهناور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: کمیته دارت استان اردبیل در سال گذشته یکی از مجموعه‌های ورزشی موفق استان بوده به طوری‌که رکورد ثبت کرده و در بین تمامی رشته‌ها و هیأت‌های ورزشی استان، دارت تنها رشته‌ای بود که موفق به کسب مقام در مسابقات قهرمانی کشور در ۳ رده سنی مختلف شد.

وی افزود: دارت‌بازان استان اردبیل در مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی جوانان بخش پسران، رده سنی بزرگسالان بخش آقایان و بخش بانوان موفق به کسب مقام در سطح کشور شدند.

رئیس کمیته دارت استان اردبیل ادامه داد: مسابقات قهرمانی کشور ویترین رشته‌های ورزشی بوده و مهمترین رویداد ورزشی برای استان‌ها به‌شمار می‌رود که در بین کمیته‌های دارت استان‌های کشور نیز، اردبیل تنها استانی بود که موفق به کسب عنوان در ۳ مسابقه قهرمانی کشور شد.

پهناور بیان کرد: انجمن دارت جمهوری اسلامی ایران در طول سال ۴ تورنمنت مهم قهرمانی کشور برگزار می‌کند که مسابقات قهرمانی جوانان کشور در بخش پسران به میزبانی شیراز برگزار و تیم اردبیل برای اولین بار موفق به کسب مقام سوم در تاریخ دارت استان و همچنین یک مقام سوم انفرادی شد.

وی تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی بزرگسالان کشور در بخش آقایان به میزبانی سنندج نیز تیم اردبیل برای اولین بار مقام سومی را در تاریخ دارت استان و همچنین یک مقام نایب قهرمانی مسابقات دوبل را به‌دست آورد.

پهناور اذعان : بانوان دارت‌باز استان اردبیل نیز در مسابقات قهرمانی کشور در یاسوج مقام سوم را برای اولین بار در تاریخ دارت استان به همراه کسب مقام قهرمانی در مسابقات خطی ۴ نفره و کسب یک مقام سومی در مسابقات انفرادی، کسب کردند.

رئیس کمیته دارت استان اردبیل اظهار کرد: تیم‌های دارت استان اردبیل در هر مسابقه قهرمانی کشور که شرکت کرده‌اند موفق به کسب مقام شده و با دستان پر از مسابقات خارج شده‌اند.

پهناور افزود: با توجه به ارتقای سطح دارت‌ استان، سه نفر از دارت‌بازان اردبیلی در طول سال ۹۸ موفق به راهیابی به لیگ دسته یک دارت کشور شدند و نیز برای اولین بار بانوان اردبیلی یعنی شهلا رواجی و سمیرا امامی و همچنین غلامرضا جهانگیرپور در لیگ دسته یک دارت سال ۹۹ حضور خواهند داشت.

وی گفت: یکی دیگر از موفقیت‌های دارت استان اردبیل در سال گذشته، راهیابی دارت‌بازان اردبیلی برای اولین بار به لیگ برتر دارت کشور بود که از ۱۶ بازیکن لیگ برتر کشور ۲ نفر اردبیلی بودند و موفقیت مهم دیگری که برای نخستین‌بار در تاریخ دارت استان اردبیل اتفاق افتاد، کسب مقام نایب قهرمانی لیگ برتر کشور توسط رامین ناصری بود که در اولین حضور وی در لیگ دارت برتر کشور رقم خورد.

رئیس کمیته دارت استان اردبیل بیان کرد: مسابقات رنکینگ آزاد دارت از سوی انجمن دارت کشور به‌صورت انفرادی و سه بار در طول سال برگزار می‌شود که در سال ۹۸  شهلا رواجی به‌عنوان اولین بانوی دارت‌باز استان اردبیل به مقام سومی مسابقات رنکینگ آزاد دارت در اصفهان دست یافت و همچنین مونا مولوی نیز در مسابقات رنکینگ آزاد دارت جوانان در انزلی برای نخستین بار از اردبیل موفق به کسب مدال برنز شد.

پهناور تصریح کرد: حضور در جایگاه‌های ملی یکی دیگر از موفقیت‌های دارت استان اردبیل است به طوری‌که غلامرضا شاکر مربی توانمند اردبیلی از سال ۹۷ به‌عنوان مربی تیم ملی دارت جوانان کشور فعالیت می‌کند و سرپرست تیم ملی دارت جوانان کشور و مدیر رسانه‌ای این تیم نیز از اردبیل انتخاب شده‌اند.

منبع:فارس اردبیل 

انتهای پیام/ج