سرویس: فرهنگی و اجتماعی کد خبر: 8036 ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۷

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل:

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند اعتماد دولتمردان به جوانان است/ 21 جوان موفق استان معرفی می شوند

پرستار رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل از برگزاری برنامه های هفته جوان بصورت مجازی خبرداد و با بیان اینکه جوانان خط شکنان مواقع بحرانی در کشور هستند، گفت: متاسفانه دولتمردان به این قشر فعال جامعه در بحث های کلان و مدیریتی میدان نمی دهند.

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند اعتماد دولتمردان به جوانان است/ 21 جوان موفق استان معرفی می شوند

راشد پرستار رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی ابصارخبر، به تشریح برنامه های هفته جوان در استان پرداخت و با بیان اینکه برنامه های این هفته به دلیل رعایت مسائل بهداشتی و بیماری کرونا به صورت مجازی برگزار می شود، از معرفی 21 جوان موفق استان خبرداد و گفت: 20 پزشک و پرستار جوان داوطلب در بحث مقابله با ویروس کرونا نیز به جهت تجلیل به مجمع ملی جوانان معرفی شدند.

وی به شعار سال اشاره کرد و با بیان اینکه تحقق جهش تولید با گام های استوار جوانان محقق می شود، گفت:  جوانان ایران اسلامی با الگو قرار دادن راه و منش حضرت علی اکبر(ع) سرآمد جوانان جهان هستند.

پرستار در ادامه سخنان خود با انتقاد از مسئولین کشوری و استانی در عدم اعتماد به جوانان در بحث کلان و مدیریتی، گفت: اگر به جوانان میدان داده شود، راه پیشرفت کشور نیز هموارتر می شود.

وی به جنگ نرم دشمنان نیز اشاره کرد و گفت: در این جنگ سخت نیز باید به جوانان اعتماد کرد  و این اعتماددر سطوح مختلف کلان کشوری و استانی باید خود را به صورت عملیاتی نشان دهد نه اینکه در حد شعار و وعده و وعید باشد.

تحقق گام دوم انقلاب، نیازمند اعتماد دولتمردان به جوانان است

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد وگفت: در این بیانیه رهبر معظم انقلاب اسلامی حجت را بر همگان تمام کردند بطوریکه بارها با یاد کردن از جوانان اهمیت موضوع را یادآور شدند ولی در بحث اجرایی شدن توسط مسئولین کشوری نه در سطح کشوری و نه استانی به جوانان اعتماد نشد.

جوانان، خط شکنان مواقع بحرانی در کشور هستند

وی شرایط خاص و بحرانی کشور در برهه های خاص را یادآور شد و گفت: همین جوانان هستند که در شرایط بحرانی همچون سیل و زلزله و یا خدای نکرده جنگ، وارد میدن عمل می شوند و با گذشتن از جان خود برای کشور امنیت و ارامش به ارمغان می اورند ولی در بحث های مدیریتی از ان ها استفاده نمی شود.

پرستار به بحران فعلی یعنی ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: امروز نیز اکثر قریب به اتفاق فعالین مبارزه با ویروس کرونا  جوانان هستند که از اقشار مختلف وارد میدان شدند تا با جانفشانی در این راه اعلام کنند که هموطن سلامت ما با سلامت شما گره خورده است.

مدیران استان برای جوانان فرصت سازی کنند

وی به حوزه مدیریتی استان در سطوح عالی نیز اشاره کرد و گفت، متاسفانه انفعال به خصصوص در بحث مدیریت جوانان استان زیاد است و مسئولین مربوطه حداقل در این روز به مخاطبان خود، یعنی جوانان حتی پیامک تبریک نیز نمی فرستند چه برسد به فرصت سازی و بکارگیری جوانان در بحث های کلان استان.

21 جوان موفق استان معرفی می شوند

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح برنامه های هفته جوان در استان اردبیل پرداخت و گفت: امسال با توجه به شرایط حاکم بر کشور و رعایت مسایل بهداشتی پیشگیری از ویروس کرونا، هفته جوان  با شعار در خانه می مانیم تا زنجیره کرونا را شکست دهیم از امروز یعنی سالروز ولادت حضرت علی اکبر به مدت یک هفته  اجرا می شود.

پرستار با بیان اینکه همه برنامه های هفته جوان به صورت مجازی و انلاین از طریق کانال های مرتبط با امور جوانان در شبکه های اجتماعی برگزار خواهد شد، گفت: بعد از رفع این بلا، برنامه ای تجمیعی نیز بصورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

تجلیل از 20 پزشک و پرستار جوان داوطب در مقابله با ویروس کرونا

وی افزود: حضور میهمانان دولتی به مدت 20 دقیقه، معرفی 2جوان منتخب شهرستانی، سخنرانی یک نفر از مجمع جوانان استان و اجرای خوانندگان نسل جوان از جمله برنامه های مجازی هفته جوان است که هر شب به مدت یک هفته در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس مجمع سازمان های مردم نهاد جوانان استان اردبیل با بیان اینکه در مجموع طی این هفته 21 جوان موفق به مردم معرفی می شوند، به ویژه برنامه تجلیل از پزشکان و پرستاران جوان داوطلب در بحث پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: 20 پزشک و پرستار جوان شناسایی شدند که علاوه بر معرفی به مجمع ملی جوانان جهت تجلیل ، برنامه ای نیز در سطح استان پس از رفع این ویروس از کشور، بصورت فیزیکی برگزار خواهد شد.

 

انتهای پیام/ج