کد خبر: 7772 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸

در آیین استقبال از دانشجومعلمان اردبیل مطرح شد؛

تحقق توسعه اجتماعی پایدار در گرو توجه به آموزش و پرورش است/ جذب 426 دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان استان

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و حیاتی است، گفت: در سند تحول بنیادی نقش معلم به عنوان یک پژوهشگر نگریسته شده است.

تحقق توسعه اجتماعی پایدار در گرو توجه به آموزش و پرورش است/ جذب 426 دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان استان

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ظهر امروز همایش بزرگ استقبال از دانشجومعلمان جدید با حضور بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل، حمید لطف اللهیان شهردار اردبیل، اسفندیار هوشیار مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات و احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به همراه جمعی از دانشجومعلمان در سالن ولایت اردبیل برگزار شد.

نقش تعلیم و تربیت در کاهش آسیب های اجتماعی

بهروز ندایی معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در این مراسم به تبیین آسیب های اجتماعی رایج در استان اردبیل پرداخت و گفت: اغلب راهکارهای کاهش آسیب های اجتماعی در اردبیل به اتفاق نظر کارشناسان به آموزش و پرورش بر می گردد

وی با بیان اینکه اگر مسائل در دوران ابتدایی برای دانش آموزان فرهنگ سازی و نهادینه شود آنها در دوران جوانی و بزرگسالی کمتر دچار آسیب های اجتماعی خواهند شد، گفت: با مطالعه در احوال کشورهای پیشرفته نیز این مسئله مشهود است، آنهایی که به توسعه اجتماعی پایدار دست یافته اند از مدارس  و دوران ابتدایی شروع کرده اند پس ما نیز ناگزیریم برنامه های اجتماعی و آنچه که به توسعه پایدار منجر می شود از مدارس شروع کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اهمیت تعلیم و تربیت از دیدگاه دین اسلام را متذکر شد و با بیان اینکه اگر اموزش و پرورش در جایگاه واقعی خودش نگریسته شود و در اولویت امور قرار گیرد بسیاری از آسیب های موجود نیز ریشه کن خواهد شد گفت: بسیاری از  پیشرفت های پزشکی و مهندسی در این عرصه ها به علت پرداخت درست و اصولی آنها در مدارس و آموزش و پرورش بود.

وی به سند تحول بنیادی نیز اشاره کرد و گفت: راهکار و نقشه راه پیشرفت کشور در سند تحول بنیادی آموزش و پرورش که در دهه 90 تدوین شده دیده شده است، به طوریکه در این سند نقش معلم برجسته است.

ندایی با بیان اینکه نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت بسیار مهم و حیاتی است، گفت: در سند تحول بنیادی نقش معلم به عنوان یک پژوهشگر نگریسته شده است.

وی به آمار دانش آموزی استان اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: امسال 250 هزار دانش آموز در اختیار معلمان قرار گرفته اند تا با تعلیم و تربیت درست، آینده کشور را بسازند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل در ادامه سخنان خود ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، نقش معلمان در الگو دهی برای آینده سازان کشور را یادآور شد و با بیان اینکه شهدا بهترین الگو برای دانش آموزان هستند از معلمان خواست تا این بزرگواران را بعنوان الگوی موفق برای نسل جوان معرفی کنند تا انقلاب و کشور به رشد و تعالی رسیده و همیشه در اوج اقتدار و عظمت باقی بماند.

وی نقش دولت در این زمینه را سنگین توصیف کرد و گفت: در حد توان در رفع مشکلات معلمان گرانقدر می کوشیم.

جذب 426 دانشجومعلم در دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل

رضا عبدی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل نیز در ابتدای این مراسم ضمن خیرمقدم گویی به دانشجو معلمان جدیدالورد به تبیین فلسفه معلمی پرداخت و گفت: دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم نقشی بنیادین در سند تحول بنیادین ایفا می کند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امسال 426 نفر به جمع دانشجومعلمان استان اردبیل اضافه شدند  گفت: 80درصد دانشجو معلمان جذب شده در سالجاری بومی استان اردبیل هستند.

عبدی با بیان اینکه دو سوم دانشجومعلمان جدیدالورود برادر  هستندکه در پردیس علامه طباطبایی دانشگاه فرهنگیان تحصیل خواهند کرد گفت: یک سوم دانشجویان نیز خواهر هستند که در پردیس بنت الهدی صدر این دانشگاه در 5 رشته تحصیلی شامل آموزش زبان و ادبیات فارسی، معارف اسلامی ، مشاوره و برنامه ریزی مشغول به تحصیل می شوند.

وی از دانشگاه فرهنگیان به عنوان بهترین بستر برای مهارت آموزی معلمان در امر آموزش و پرورش نام برد و گفت: با رشد فیزیکی این دانشگاه و مجهز شدن به امکانات لازم، دانشگاه فرهنگیان قادر است با جذب دانشجومعلمان بیشتر، نیاز استان اردبیل در این زمینه را تأمین کند.

تعالیم دینی، اساس تعلیم و تربیت است

 حجت الاسلام احمد زمانی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز در این مراسم به بیان اهمیت نظام تعلیم و تربیت بر اساس آموزه های دین مبین اسلام پرداخت و گفت: انقلاب اسلامی و به دنبال آن دفاع مقدس و اکنون نیز جبهه مقاومت همگی در سایه تعالیم اسلامی و پیروی از مکتب عاشورا به موفقیت رسیدند بنابراین موفقیت های آینده ما نیز در گرو پیروی از تعالیم دینی و نشر ارزش های انقلاب اسلامی در جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل پیگیر مسائل دانشجویان است گفت: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در کنار دانشگاه آماده رفع موانع و مشکلات دانشجو معلمان است تا آنها با مهارت آموزی درست بتوانند نقش خود به عنوان بازوی تعلیم و تربیت در کشور به نحو احسن ایفا کنند.

سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل، تجلیل از دانشجو معلمان ممتاز و کارگاه توجیهی آموزشی با حضور ایرانی مسئول حراست دانشگاه فرهنگیان اردبیل، افروز مسئول هسته گزینش و آقایی مسئول امور اداری اداره کل آموزش و پرورش از جمله برنامه های آیین استقبال از دانشجومعمان جدید الورود در اردبیل بود.

انتهای پیام/ج