کد خبر: 7587 ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۰

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در اردبیل:

مقاومت فعال، تنها راه مقابله با تشدید تحریم ها / پیام بسیج به استکبار، پیام قدرت است

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در اردبیل با بیان اینکه دولتمردان جوانگرایی را از ائمه جمعه یادبگیرند لزوم توجه به سرمایه های اجتماعی را متذکر شد و گفت: تنها راه مقابله با تشدید تحریم ها، اجرای طرح مقاومت فعال است.

مقاومت فعال، تنها راه مقابله با تشدید تحریم ها / پیام بسیج به استکبار، پیام قدرت است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در اردبیل ظهر امروز در گردهم آیی بسیجیان اردبیل که در سالن ولایت این شهر برگزار شد به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مطالعه و تبیین این بیانیه خود رسیدن به نوعی از سبک زندگی انقلابی و اسلامی است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی تأثیر زیادی در تداوم  انقلاب اسلامی دارد، گفت: از نگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی، نهضت و انقلاب اسلامی به دنبال تشکیل جامعه اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در جهان است.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود با بیان اینکه بین تشکیل جامعه اسلامی و برقراری تمدن نوین اسلامی در مرحله ای به نام تشکیل دولت اسلامی هستیم، گفت: ما در این مرحله با چالش هایی رو به رو هستیم که بعضا با عوامل خود فروخته داخلی در کنار توطئه گران استکبار در خارج از کشور مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه همه کارگزاران نظام، مجموعه دولت اسلامی است، گفت: اگر دولت اسلامی برپا شود مقدمه تاسیس جامعه اسلامی نیز فراهم خواهد شد.

اعتبار، اعتماد و امید از جمله عوامل تاثیرگذار در سرمایه های اجتماعی

سنایی راد گفت: مسئولان لازم است جهت تحقق دولت اسلامی، اول از همه، به خودسازی خود بپردازند چراکه امروز کشور ما با فرسایش سرمایه های اجتماعی روبه است  و تنها راه ترمیم سرمایه های اجتماعی نیز خودسازی بر اساس تعالیم اسلام است.

وی در ادامه سخنان خود به تبیین عوامل سرمایه های اجتماعی پرداخت و گفت: اعتبار، اعتماد و امید از جمله عوامل تاثیرگذار در سرمایه های اجتماعی است.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ترمیم سرمایه های اجتماعی نیز اشاره کرد، نقشه راه ترمیم سرمایه های اجتماعی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی شرح داده شده است.

وی تمرین تاب آوری را از جمله راه های کسب اعتبار معنوی عنوان کرد و گفت: در این روش می توان با دست یابی به آمادگی جسمی لازم، خود را در برابر شرایط سخت و عبور از موانع آماده کرد.

سنایی راد از انقلابیون و رزمندگان اسلام به عنوان الگو و نمونه در این راه نام برد و گفت: همچنانکه رزمندگان ما در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس توانستند با خودسازی همه جانبه در سخت ترین شرایط از حساس ترین میادین سربلند بیرون بیایند، ما نیز باید از این روش الگوبرداری کنیم تا بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب، نقش آفرینی کنیم.

وی سبکبالی را رمز مبارز بودن عنوان کرد و گفت: همانطور که شهدا با سبک باری به سبکبالی رسیدند، ما نیز باید تلاش کنیم تا به این مقام دست پیداکنم تا بتوانیم در ادامه مسیر انقلاب  نقش آفرینی کنیم.

سنایی راد به ریزش ها و رویش های انقلاب نیز اشاره کرد و گفت: ما باید تلاش کنیم تا نسل پیش رو را با قراردادن در مسیر انقلاب  به رویش های انقلاب تبدیل کنیم چرا که ادامه مسیر جز با افرادی از نسل تراز انقلاب میسر نیست.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همواره بهترین مسیر ها را برای جوانان کشور ترسیم کرده اند، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در تداوم مسیر انقلاب به خصوص در گام دوم، چشم امید به جوانان دارند و از جوانان می خواهند کارهای انقلاب را به پیش ببرند.

ائمه جمعه، پیشگام در امر جوانگرایی

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح از ائمه جماعات به عنوان پیشگامان توجه به نسل جوان نام برد و گفت: در اولین گام عمل به این امر مهم رهبر انقلاب، این ائمه جماعات بودند که با درک درست و اقدام به موقع، تریبون نماز جمعه را دست جوان ترها دادند تا آنها بتوانند با برقراری ارتباط خوب با نسل امروز، بتوانند بهترین پیام ها را بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب به مردم برسانند.

وی با بیان اینکه چنین اقدام مشابهی باید در دستگاه های اجرایی نیز انجام شود، گفت: در این راه جوانان نیز باید خود را به مسئولان اثبات کنند تا بتوانند در امورات مهم نقش آفرینی کنند.

سنایی راد با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم، سرمایه اجتماعی بازسازی کردند، گفت: امروز همگان باید به فهم مشترک برسند تا بتوانند در صحنه های انقلاب نقش آفرینی کنند.

مقاومت فعال، تنها راه مقابله با تشدید تحریم ها

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین مسائل روز از جمله برجام پرداخت و گفت: آمریکا از ابتدای شروع انقلاب اسلامی با ایران در چالش بود چراکه با وقوع انقلاب اسلامی در واقع منافع آمریکا در منطقه بلکه در جهان به خطر افتاد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عَلَم استقلال طلبی در منطقه را برافراشته است، به رابطه امریکا با عربستان پرداخت و گفت: از نظر آمریکا ، عربستان تنها در مقام گاو شیرده است و تازمانی که بتواند منافع آمریکا را تامین کند برای آنها اهمیت دارد.

سنایی راد به بلوک بندی های سیاسی در جهان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ما در بلوک غرب تعریف شده ایم،گفت: ایران اسلامی امروز چالشی ترین مقطع تاریخی خود را تجربه می کند.

وی فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی را متذکر شد و گفت: آمریکا با راهبرد فشار حداکثری درصدد است تا ما را به تمکین از خود وادار کند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه سخنان خود به تبیین افکار ترامپ در مورد ایران پرداخت و گفت: ترامپ به دنبال برجامیزه شدن ایران است تا با نرمال سازی ما بتواند به اهداف خود که همان شرایط پیش از انقلاب است برسسد.

وی به تبیین نرمالیزه شدن یک کشور پرداخت و گفت: اصولا کشورها به دو دسته مرکز و پیرامون تقسیم می شوند که در این چرخه هر کشوری بتواند خود را به مرکز نزدیکتر کند، نرمال محسوب می شود چراکه کاملا تحت سیطره مرکز قرار دارد.

سنایی راد با بیان اینکه ترامپ فکر می کرد می تواند با معامله یا مذاکره و نهایتا فشار حداکثری ایران را نرمال کند، گفت: ترامپ قصد دارد تا با نرمالیزه کردن ایران، علاوه بر تامین امنیت رژیم غاصب صهیونیست  با جبران شکست های خود در مناقشات جهانی ازجمله پرونده هسته ای کره شمالی و دیوار مکزیک در انتخابات آتی آمریکا پیروز شود.

وی استراتژی نرمش قهرمانانه رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان مذاکرات را ستود و گفت: امرور با برملا شدن نیات پلید آمریکا در اذهان عمومی و خروج یک جانبه آمریکا از معاهده ای که خود بنیانگذارش بود، حقانیت ایران را در جامعه جهانی به اثبات رساند.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه سخنان خود با بیان اینکه قرار بود مذاکره به معامله ای برد – برد تبدیل شود، گفت: انجام تعهدات یک جانبه از سوی ایران چیزی جز خروج آمریکا از مذاکرات را در بر نداشت و امریکا با این خروج خود در واقع نشان داد که اهدف دیگری از برجام در ذهن داشت.

وی به گرانی های اخیر نیز اشاره کرد و گفت: همزمان با فشارهای اقتصادی آمریکا و بالا رفتن نرخ ارز در کشور و به تبع آن صعود قیمت سکه و مسکن در بازار ایران، امریکا قصد داشت با اجرای طرح تابستان داغ ، ایران را نرمالیزه کند و چون نتوانست کاری از پیش  ببرد، سپاه پاسداران را در لیست ترورسیت قرار داد که با اقدام متقابل ایران اسلامی مواجه شد بطوریکه نیروهای آمریکایی نیز از سمت ایران به عنوان تروریست معرفی شدند.

سنایی راد گفت: دولت آمریکا طرح فشار نفتی را به اجرا درآور و قصد داشت فروش نفت ایران را به صفر تبدیل کند که در این راه نیز به جایی نرسید و ناگزیر  به دنبال اجرای طرح دوقطبی مذاکره یا جنگ روی آورد که بازهم نتوانست به اهدافش برسد.

وی گفت: آمریکا پس از شکست های پی در پی برابر ایران، طرح ارسال ناجی را به اجرا درآور و با ارسال پیام هایی چون منتظر زنگ ایرانی ها هستم خواست با انجام عملیات روانی ایران را پای میز مذاکره دوم بکشاند.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به سفر نخست وزیر ژاپن به ایران تحت عنوان حامل پیام ترامپ به جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نماینده آمریکا نیز با پاسخ قاطع و محکم رهبر معظم انقلاب اسلامی رو به رو شد.

وی استراتژی های دولت آمریکا در منازعات بین المللی را یادآور شد و گفت: آمریکا هیچگاه در جنگی که برایش هزینه دارد و یا طولانی مدت  و فرسایشی است وارد نمی شود چرا که افکار عمومی جهانی را در مقابل خود می بیند.

این کارشناس مسایل نظامی با بیان اینکه کوچکترین تحرک آمریکا در منطقه علیه ایران اسلامی با پاسخ کوبنده و قاطع ایران مواجه خواهد شد به حجم انبوه نیروهای نظامی و تسلیحات پیشرفته نظامی در ناوهای آمریکایی مستقر در منطقه اشاره کرد و گفت: همه ناوهای امریکایی امروز در تیررأس رزمندگان اسلام قراردارند.

وی با بیان اینکه دوران بزن در رو دیگر تمام شده است، خاطرنشان کرد: آمادگی نیروهای مسلح ایران اسلامی باعث شد این سناریوی امریکا هم بهم بریزد.

سنایی راد به تشدید فشارهای همه جانبه آمریکا علیه ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: آمریکا فکر می کند  با سرریز  شدن فشارها می تواند به اهداف خود برسد اما غافل از اینکه ملت ایران با تقویت تاب آوری در خود  همراه با پر کردن خلاء ها ان هم با استفاده از ظرفیت داخلی به خصوص پیاده سازی اقتصاد مقاومتی می تواند از این مرحله هم به راحتی عبور کند.

پیام چرخش به شرق؛ همراهی با امریکا پرهزینه است

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به سیاست چرخش به شرق نیز اشاره کرد و گفت: این سیاست یک پیام به غرب به خصوص متحدان آمریکا دارد و ان این است که دشمن از تاریخ درس عبرت بگیرد و از شیوه و مسیری که انتخاب کرده پشیمان شده و به مسیر خود بازگردد چراکه همراهی با امریکا پرهزینه است.

وی مهلت 60 روزه ایران به غرب در خصوص مذاکره برجام را یادآور شد و گفت: هر چقدر از عمر این مهلت سپری می شود بر شدت فعالیت های ایران جهت بازگشت به دوران قبل از برجام نیز افزوده تر می شود.

این کارشناس مسایل سیاسی گفت: تجربه نشان داده هرچه قدر ما به شرایط قوی تری دست پیدا کنیم، دشمنان ما نیز به همان اندازه عقب نشینی می کنند.

وی در پایان سخنان خود به مسائل داخل کشور نیز پرداخت و گفت: انسجام، اتحاد و تکصدایی مردم و مسئولین در داخل کشور مهمترین عامل غلبه بر دشمنان خارجی است.

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح از مقاومت فعال به عنوان بهترین راهکار مقابله با تشدید فشارهای دشمن نام برد و گفت:  مقاومت فعال مقاومتی همه جانبه است که نحوه انجام آن نیز در بیانیه گام دوم انقلاب توضیح داده شده است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی فراتر از مرزهای خود به دنبال تامین عزت سایر کشورها است، گفت: مقاومت ایران امروز راهگشای ملت هایی چون فلسطین در برابر طرح معامله قرن است.

سنایی راد مهمترین بُعد مقاومت فعال را بُعد اقتصادی آن عنوان کرد وگفت: برخورد با مفسدین اقتصادی  به خصوص دانه درشت ها  شهامت می خواهد.

وی با بیان اینکه مقابله با دانه درشت ها نیازمند برخود صریح و قاطعانه است، گفت: با مصلحت اندیشی و آرام بخشی نمی توان در برابر فساد اقتصادی ایستاد.

پیام بسیج به جهان، پیام عزت و قدرت است

معاون سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح به راهبرد بسیج نیز اشاره کرد و گفت: امروز بسیج در واقع بلندگوی مردم است تا با پیگیری مطالبات به حق مردم، از مشکلات جامعه بکاهد.

وی با بیان اینکه بسیج در داخل کشور امید آفرین است، گفت: پیام بسیج به بیرون از مرزهای ایران اسلامی پیام عزت، قدرت است.

انتهای پیام/ج