کد خبر: 6891 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۲

دانشجوی قهرمان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا؛

بهترین افتخار زندگی‌ام، شکست تیم ملی امریکا است

دانشجوی اردبیلی که به همراه تیم ملی گلبال، قهرمان مسابقات پاراآسیایی جاکارتا 2018 شد، معلولیت را یکی از بزرگترین فرصت ها برای خود عنوان کرد و گفت: شکست تیم امریکا در مسابقات جهانی بهترین لحظات عمرم بود.

بهترین افتخار زندگی‌ام، شکست تیم ملی امریکا است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حسن جعفری کاپیتان و آقای گل تیم ملی گلبال کشورمان در بازی های آسایی جاکارتا و دانشجویی کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اردبیل در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه افتخار می کنم پرچم کشورم را بالاتر از کشورهای بزرگ به اهتزاز درآوردم، گفت: غلبه بر تیم قدرتمند آمریکا در بازی های جهانی سال گذشته بزرگترین افتخار و بهترین خاطره ورزشی من بود.

وی با بیان اینکه از سال 1381 ورزش گلبال را شروع کردم، گفت: از سال 1386 عضو تیم ملی گلبال شدم و همزمان نیز در دانشگاه آزاد اردبیل به تحصیلات خود ادامه در رشته تربیت بدنی ادامه دادم.

این دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی دانشگاه آزاد اردبیل که از نابینایی بالای 90 درصد رنج می برد، معلولیت را برای خود بعنوان یک فرصت دانست و گفت: درست است که از نعمت بینایی ظاری بی بهره هستم ولی خداوند متعال را شکرگزارم که با باز کردن چشم دل توانستم نچه را که مردم از دیدن آن بی بهره هستند ببینم.

جعفری در ادامه سخنان خود به تشریح جزئیات این رشته ورزشی پرداخت و گفت: گلبال از یک تیم 6 نفره تشکیل شده که 3 نفر در ترکیب بازی قرار می گیرند و 3 نفر هم بازیکن ذخیره هستند.

وی ادامه داد: در مسابقات پاراآسیایی تعداد 8 تیم در دو گروه 4 تیمی شرکت کرده بودند که تیم ایران پس از صعود در نیمه نهایی کره را برد و در فینال چین را شکست داد و قهرمان این دوره شد.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اردبیل در ادامه سخنان خود به افتخارات ورزشی خود اشاره کرد و گفت:به همراه تیم ملی در سال 2009 در ژاپن قهرمان آسیا و در سال 2010 در مسابقات جهانی در انگلستان سوم، 2011 آسیایی در چین اول، 2012 پارالمپیک در لندن پنجم، 2013 در چین قهرمان آسیا و 2014 در بازیهای آسیایی در کره اول شدیم.

وی تیم های برزیل و آلمان و بلژیک را از تیم های درجه یک دنیا معرفی کرد و گفت: تیم ایران بدون در نظر گرفتن این مسابقات در رده پنجم رنکینگ جهان قرار دارد.

جعفری با بیان اینکه آذرماه سالجاری در مسابقات سوپرلیگ اروپا در فنلاند حضور خواهد داشت، توانمندی های جواننا اردبیلی را متذکر شد و گفت:برای اولین بار محمد پرنیا و مصطفی شهبازی به همراه من 3  جوان اردبیلی بودیم توانستیم با حضور در تیم ملی گلبال برای کشور افتخار آفرینی کنیم.

این دانشجوی اردبیلی موفقیت خود را مدیون پدر و مادر عنوان کرد و از خانواده خود که مشوق اصلی وی در کسب موفقیت های روز افزون زندگی هستند قدردانی کرد.

انتهای پیام/