پربازدیدترین ها

کد خبر: 6690 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۴

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی:

وبومتریک،باعث ارتقای جایگاه دانشگاه می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به بیان اهمیت و نقش وبومتریک در ارتقای جایگاه دانشگاه ها پرداخت و گفت: وبومتریک،باعث ارتقای جایگاه دانشگاه می شود.

وبومتریک،باعث ارتقای جایگاه دانشگاه می شود

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، ابوالفضل بضاعت پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه محقق اردبیلی در کارگاه آموزشی Research gate  و Google scholar در دانشگاه محقق اردبیلی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه ها آشنایی اعضای هیات علمی با قسمت هایی است که عضو هیات علمی از قِبَل آن بتواند استفاده علمی داشته و همکاری های علمی خود را افزایش دهد
وی افزود: در حوزه وبومتریک نیازمند برگزاری چنین کارگاه هایی هستیم؛ چراکه دانشگاه های مشابه با این کار رتبه و جایگاه دانشگاه خود را ارتقا داده اند.

عضویت اعضای هیات علمی در شبکه های اجتماعی موجب ارتقای جایگاه دانشگاه می شود
 شهرام جمالی سرپرست مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه محقق اردبیلی نیز با بیان اینکه دانشگاه مثل سایر سازمان ها به دنبال این است که چهره فاخر، پیشرو و رشد یافته ای از خود نشان دهد، گفت: در همین راستا حضور کمی و کیفی در فضای وب بسیار مهم است و این موضوع به عنوان یکی از نظام های رتبه بندی دانشگاه ها مطرح است.
وی با بیان اینکه حضور موثر دانشگاه ها در فضای وب مستلزم کیفیت پورتال دانشگاه و میزان مشارکت اعضای جامعه دانشگاهی است، افزود: ساده ترین کار این است که اعضای هیات علمی در شبکه های اجتماعی علمی عضو باشند.
جمالی با بیان اینکه Research gate یک شبکه اجتماعی علمی است که بیش از ۱۵ میلیون پژوهشگر در آن دارای پروفایل هستند و دارای بیش از ۱۱۸ میلیون صفحه علمی بوده و بیش از ۷۰۰ هزار پروژه در آن قرار گرفته شده است، تصریح کرد: در این شبکه اجتماعی می توان مقالات را به اشتراک گذاشت، طرح پرسش کرد، همکار علمی در سطح بین المللی پیدا کرد و با مشارکت در فضای پرسش و پاسخ سطح خود را ارتقا داد.
مهندس دانیال میری زاده معاون مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز به بیان ویژگی ها و امکانات موجود در شبکه اجتماعی علمی Research gate  و موتور جستجوی علمی Google scholar پرداخته و نحوه ایجاد پروفایل، قرار دادن مقالات و داده ها و نحوه استفاده از ابزارهای موجود در آنرا تشریح کرد.

انتهای پیام/