پربازدیدترین ها

کد خبر: 6671 ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶

حجت الاسلام علی نسب:

دانشگاهیان زمینه رشد معنوی انسان ها را فراهم کنند

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان با بیان اینکه رستگاری نیازمند رشد معنوی در انسان ها است گفت: این دانشگاهیان هستند که با اعمال و رفتار خود باید زمینه های رشد و تعالی معنوی انسان ها را فراهم کنند.

دانشگاهیان زمینه رشد معنوی انسان ها را فراهم کنند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، حجت الاسلام حمید علی نسب معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان در جمع جهادگران دانشجوی دانشگاه پیام نور اردبیل با اشاره به آیه های جهاد در قرآن کریم به تبیین ویژگی های جهادگران فی سبیل الله پرداخت و گفت: جهادگران واقعی کسانی هستند که  فقط خداوند متعال در زندگی آنها حضور دارد.

وی در ادامه سخنان خود به تشریح انگیزه های خدمت به خلق جهت کسب رضایت الهی پرداخت و گفت: درست است که از دانشگاه بعنوان کارخانه انسان سازی نام برده اند ولی این به معنی ان نیست که هرکس وارد دانشگاه شد رستگار خواهد شد.

رستگاری نیازمند رشد معنوی در انسان ها است

علی نسب با بیان اینکه رستگاری نیازمند رشد معنوی در انسان ها است گفت: این دانشگاهیان هستند که با اعمال و رفتار خود باید زمینه های رشد و تعالی معنوی انسان ها در جهت نیل به کمال را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه بی هدفی در زندگی رنج آور است گفت: دانشگاه باید برای انسان ایجاد هدف کند تا وی با کسب مهارت های لازم در این مکان بتواند مسیر کمال را به درستی طی کند.

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان  از به فعلیت رساندن استعدادها در جوانان بعنوان یکی از اهداف دانشگاه ها نام برد و گفت: اگر مدرک گرایی صرف، تنها هدف جوانان از ورود به دانشگاه باشد و دانشگاهیان نیز به این سمت بروند جامعه دچار خسران خواهد شد چونکه با هدر رفتن استعدادهای جوانان، جامعه نیز دچار رخوت و سستی شده و دچار روز مرگی می شود.

وی با بیان اینکه ارزش کارها به نیت ها و اهداف آن است از چگونگی حرکت در راستای اهداف بعنوان یکی از مسیرهای نیل به کمال نام برد و گفت: اردوهای جهادی به لحاظ اینکه از ابتدا بسترهای لازم جهت کمال انسان ها را در خود دارند یکی از ابزارهای نیل به کمال سریع در انسان محسوب می شوند.

علی نسب با بیان اینکه دانشجویان جهادگر با حضور در مناطق محروم از نزدیک محرومیت ها را لمس و درک می کنند، گفت:  رفع محرومیت ها بعنوان دغدغه همیشگی در جهادگران نهادینه می شود و این دانشجویان در آینده در هر شغل و منصبی که قرار بگیرند دغدغه مند عمل خواهند کرد.

وی از دانشجویان جهادگر خواست تا این فرصت 10 روزه حضور در اردوهای جهادی را مغتنم شمرده از تمام بسترهای آن جهت تعالی خود و جامعه بهترین استفاده را بکنند.

انتهای پیام/