کد خبر: 6541 ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲

عضو هیات امنای بنیاد حمایت از کودکان سرطانی خبرداد؛

عواطف مردم بالاتر از حد تورم است/ 337 کودک سرطانی تحت پوشش بنیاد هستند

عضو هیات امنای بنیاد حمایت از کودکان سرطانی با بیان اینکه امروز 337 کودک سرطانی تحت پوشش بنیادهستند، گفت: عواطف مردم امروز بالاتر از حد تورم، است.

عواطف مردم بالاتر از حد تورم است/ 337 کودک سرطانی تحت پوشش بنیاد هستند

 جواد قرآن نویس از خیرین اردبیل، عضو هیات امنای خیرین مدرسه ساز و بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و کودکان سرطانی در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تشریح عملکرد مجمع خیرین مدرسه ساز و بنیاد حمایت از کودکان سرطانی پرداخت و گفت: مجمع خیرین مدرسه ساز با گردهمایی جمعی از خیرین استان در سال 78 تاسیس شد و تاکنون موفق به احداث 1560 کلاس درسی شده است.

وی با بیان اینکه مجمع برای سالتحصیلی جدید نیز 200 کلاس آماده تحویل به آموزش و پرورش استان در دست دارد گفت: با این حال کار اصلی خیرین در چند سال اخیر به سمت حمایت از کودکان سرطانی سوق داده شده است.

قرآن نویس در ادامه سخنان خود به نحوه تاسیس بنیاد خیریه حمایت از کودکان سرطانی و بی سرپرست پرداخت و گفت: بنیاد در سال 81 به منظور حمایت و تحت پوشش قراردادن کودکان بی سرپرست و کم بضاعت توسط چمعی از خیرین استان تاسیس شد که در ادامه با توجه اهمیت حمایت از کودکان سرطانی این بخش نیز به بنیاد افزوده شد تا دامنه خدمت رسانی خیرین به مردم وسیع تر شود.

وی وضعیت تحصیلی کودکان تحت پوشش این بنیاد را نیز خاطرنشان شد و گفت: تا کنون این بنیاد بیش از 55 دانشجو تحویل جامعه داده که از جمله می توان به 3 دانشجوی دکتری و 4 فارغ التحصیل رشته حقوق اشاره کرد.

قرآن نویس به نحوه حمایت از تحصیلات دانشجویان توسط بنیاد نیز اشاره کرد و گفت:کمک های اهدایی خیرین به تحت پوشش قرارگرفتگان بنیاد کاملا محرمانه بوده و هزینه ها به میزان 3برابر یارانه های دولت از طریق کارت بانکی در اختیاز این عزیزان قرار می گیرد.

این خیّر با بیان اینکه بنیاد از ابتدای تاسیس تاکنون حتی یک ریال هم از کمک های دولتی استفاده نکرده است،گفت: خیرین اردبیلی از سراسر جهان تمام هزینه های بنیاد را به صورت خودجوش و خیرخواهانه تامین و در اختیار بنیاد قرار می دهند.

وی گفت: بسیاری از خیرین علاوه بر اهدای کمک های مالی با حضور در محل بنیاد ضمن دلجویی از کودکان با حضور در کنار آنها مهر و محبت خود را نیز به فرزندان معنوی خود ابراز می کنند.

عضو هیات امنای بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی استان با بیان اینکه به مدد خیرین نیکوکار امروز هیچ کودک سرطانی بدون حمایت بنیاد در استان یافت نمی شود، گفت: حتی خانواده های کودکان سرطانی نیز مورد عنایت خیرین قرار گرفته اند بطوریکه علاوه بر امکان برخورداری از اسکان شایسته در محل بنیاد، شرایط رفاهی در کنار تخت فرزندانشان در بیمارستان نیز برای آنها فراهم شده تا این عزیزان بدون هیچ دغدغه ای به راحتی بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند.

وی در ادامه به تشریح دامنه خدمت رسانی خیرین به کودکان سرطانی و خانواده های آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت موضوع و گرانی های اخیر با چند داروخانه نیز قرارداد منعقد شده تا بهترین داروها با بهترین کیفیت بصورت رایگان در اختیار کودکان سرطانی قرار بگیرد.

قرآن نویس تصریح کرد؛ به لطف انقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر، امروز عواطف مردم بالاتر از حد تورم، گرانی و تحریم دشمان اسلام شامل حال محرومین، نیازمندان و بیماران صعب العلاج شده است تا چهره واقعی دین اسلام و شیعیان در برابر چشمان جهانیان ترسیم شود.

وی در پایان سخنان خود به تشریع فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بنیاد حمایت از کودکان بی سرپرست و سرطانی نیز پرداخت و گفت: خیرین استان در کنار برطرف کردن نیازهای درمانی 337 کودک سرطانی تحت پوشش بنیاد با برگزاری انواع  و اقسام مراسمات شاد چون جشنواره های فرهنگی متعدد، میلادیه های ائمه اطهار، جشن های تکلیف و تولد، مبادرت به تقویت روحیه اجتماعی این کودکان کرده است تا در کنار تامین نیازهای معنوی و مادی آینده سازان کشور آنها را برای رویارویی اجتماعی آماده و سرزنده نگه دارد.

این خیّر نیکوکار راه اندازی اتاق فکر برای طرح ریزی برنامه های بیشتر و هدفمندتر کردن کمک های خیرین را نیاز امروز بنیاد عنوان کرد و گفت: با اینکه از لحاظ مالی با حمایت های خیرین مشکلی وجود ندارد اما امروز ما با خلاءهای فرهنگی و اجتماعی روبه هستیم که نیازمند مشارکت فرهیختگان و دانشگاهیان دغدغه مند در این خصوص است.

وی تصریح کرد: حضور فرهیختگان و دانشگاهیان در اتاق فکر بنیاد و تزریق فکر و برنامه های هدفمند، بهترین هدیه آنها برای کودکان تحت حمایت بنیاد است.

 

انتهای پیام/