کد خبر: 6092 ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳

رئیس نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی:

کسب معرفت شهدا، از اهداف راهیان نور است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به تبیین اهداف راهیان نور پرداخت و گفت: کسب معرفت شهدا، از اهداف راهیان نور است.

کسب معرفت شهدا، از اهداف راهیان نور است

 حجت الاسلام حمید واحدیزاده رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در حاشیه مراسم بدرقه راهیان نور دانشجویی از این مقابل این دانشگاه در گفتگو با خبرنگار ابصارخبر به تشریح اهداف اردوهای راهیان نور پرداخت و گفت: در دوران دفاع مقدس خداوند دری از درهای بهشت را روی بندگان خاص خود باز کرد که عده ای توانستند با عمل به موقع خود، به سعادت برسند.

وی در ادامه سخنان خود از انقلاب اسلامی بعنوان گفتمان نوین در جهت تبلیغ اسلام راستین در جهان نام برد و گفت: اگر انسان ها بتوانند جایگاه خود را عرصه های جهانی درک کنند می توانند دری از درهای بهشت را برای خود بگشایند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ادامه سخنان خود به بیان اهمیت شکرگذاری نعمات الهی پرداخت و گفت: شکرگزاری نعمت انقلاب اسلامی که خداوند به ملت ایران هدیه داده پایان پذیر نیست.

وی از دانشگاهیان بعنوان تقویت کنندگان ارتباط بین نسل های انقلابی با نسل های آتی نام برد و گفت: انتظار بدون فهم حقیقی منتظر  و ارتباط مستمر با شهدا ممکن نیست. چونکه شهدا از جمله منتظران واقعی هستند که با عمل خود آن را اثبات کردند.

واحدیزاده انواع جنگ نرم را یادآور شد و گفت: رمز موفقیت در این رزمگاه تنها در الگوبرداری از معاهدات شهدا است چونکه آنها با عمل به عهد خود با خداوند متعال در واقع بهترین دارایی خود را که جانشان بود در راه کسب رضای الهی تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه راهیان نور بهترین فرصت شناخت شهدا و الگوبرداری از این گوهرهای ناب هستی است گفت: زائران راهیان نور با حضور در مناطق عملیاتی علاوه بر درک واقعیت ها با چشم دل، آنها را با چشم سر نیز  تصدیق می کنند که این خود بسیار ارزشمند است و موجب تحول انسان می شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود به تبیین عهد شهدا با خداوند متعال پرداخت و گفت: بندگی خدا و قدم در راه انسان متعالی شدن  از جمله عهدهای شهدا با پروردگار است بطوریکه آنها توانستند با درک حقایق آگاهانه در این مسیر گام نهاده و با عمل خود عهد و پیمانشان را به اثبات برسانند.

وی دست یابی به معرفت دینی و ایثار را میراث شهدا برای نسل جوان عنوان کرد و گفت: زائران راهیان نور در واقع سفیرانی هستند که با برگرفتن از ره توشه ناب الهی در این سفر معنوی می توانند در دانشگاه و خوابگاه خود اثرگذار شوند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مسئولیت اجتماعی را مهمترین مسئولیت زائران راهیان نور عنوان کرد و گفت: زائران راهیان نور می توانند با عمل به رسالت خود بعد از بازگشت از راهیان نور ادامه دهندگان راه شهدا باشند.

وی در پایان سخنان خودبه تشریح انواع عبادت پرداخت و گفت: خوب درس خواندن ، کار کردن، و جهاد در جبهه های حق علیه باطل در کنار به جای آوردن واجبات دینی چون نماز و روزه ، از جمله عبادت های خداوند متعال است.

واحدیزاده از راهیان نور به عنوان مسیر حرکت برای زیارت عشق نام برد و گفت:ت نها عاشقان می توانند این راه را تا آخر ادامه داده و با حضور دل در مشهد شهدا به وصال محبوب برسند تا با اتصال سیم قلب خود به  آنها، راه شهدا را ادامه دهند.

وی کسب معرفت شهدا را مهمترین هدف اردوهای راهیان نور نام برد و گفت: کسب معرفت شهدا تنها با همراه شدن با شهدا و درک آرمان شهدا امکان پذیر است.

انتهای پیام/