پربازدیدترین ها

کد خبر: 6061 ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸

در همایش ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت عنوان شد؛

آسیب‎های اجتماعی در استان پر رنگ شده است/ رویکرد جدید آموزش و پرورش،افزایش مهارت اجتماعی است

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در همایش ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت، رویکردهای جدید آموزش و پرورش در این بحث را متذکر شد و گفت: حذف فعالیت‌های کمک آموزشی، در واقع منجر به مهارت افزایی بیشتر دانش آموزان می شود.

آسیب‎های اجتماعی در استان پر رنگ شده است/ رویکرد جدید آموزش و پرورش،افزایش مهارت اجتماعی است

به گزارش خبرنگار ابصارخبر، همایش ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت و مشاوره پیش از ظهر امروز با حضور مدیرکل اجتماعی استانداری اردبیل و جمعی از پژوهشگران در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

تکنولوژی بدون اخلاقیات، آفتی برای بشریت است

گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در این همایش با بیان اینکه همه علوم وسیله تعالی انسان و رستگاری وی هستند،گفت: علومی چون روان شناسی  هدف هستند چونکه باعث رسیدن انسان به معنویت و اخلاق می شوند.

وی با بیان اینکه بدون تکنولوژی هم می توان به اخلاق رسید گفت: بدون اخلاقیات و روان شناسی تکنولوژی جز آفت چیزی برای بشریت نخواهد داشت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی مسئولین را شاگردان دانشمندان و اساتید دانشگاه ها عنوان کرد و گفت: در واقع این دانشمندان هستند که رهنمون کننده مسئولین در اجرای برنامه ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به ناهنجاری های موجود در استان اشاره کرد و گفت: متأسفانه امروز استان ما متهم به  خشونت و درگیری است.

صادقی با بیان اینکه سال گذشته 2 نفر بر اثر خشونت در اردبیل جان خود را از دست دادند گفت:این در حالی اتفاق افتاده اس که نزدیک به 50 نفر نیز بر اثر خودکشی مردند که این خود جای تعمل و رسیدگی دارد.

وی تصریح کرد:دانشگاه محقق امروز سرشار از انسان های فرهیخته  وصاحب نظر است بطوریکه یکی از مهمترین محورهی فرهنگی استان نیز محسوب می شود

حذف فعالیت‌های کمک آموزشی، منجر به مهارت افزایی دانش آموزان می شود

شفیع شفیعی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل نیز در این همایش فعالیت های فرهنگی دانشگاه محقق را فراتر از استان و منطقه دانست و گفت:مسئولیت اجتماعی بشر و تجه خاص در کنار  فعالیت های علمی باید در دانشگاه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه دانشگاه محقق به معظلات اجتماعی وارد شده است گفت: بحث آسیب های اجتماعی  در چند سال اخیر در این استان بسیار پر رنگ شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل شیوع اعتیاد، ازدیاد طلاق و خشونت در کنار حاشیه نشینی را از جمله پیامد های آسیب های اجتماعی در استان عنوان کرد و گفت: امروز اردبیل از این لحاظ در وضعیت نامطلوبی به سر می برد.

وی ورود مجامع علمی و سایر دستگاه های مرتبط به این مبحث را ضروری دانست و گفت: اگر مباحث به صورت علمی ارائه و پیگیری شود قطعا شرایط جامعه نیز بهتر خواهد شد.

شفیعی با بیان اینکه نظریات قبلی بدلیل عدم پشتوانه علمی از کارایی لازم برخوردار نبودند،گفت: با ورود دانشگاه و علمی تر شدن مباحث، امیدواریم مشکلات در اینده کمتر شود.

وی یکی از محورهای مهم در رابطه با کاهش آسیب های اجتماعی را آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: بیشترین نقدها نیز مربوط به همین حوزه است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل در ادامه به سخنان صاحب نظران حوزه اسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت:صاحب نظران معتقدند که آموزش و پرورش ما تک بعدی است و متأسفانه تنها بعد آموزش آن جدی گرفته می شود و این دارای نقصان است.

وی اقدامات و رویکردهای جدید آموزش و پرورش در این حوزه را خاطرنشان کرد و گفت: حذف تکالیف درسی برای عید و همچنین مدرسه تیزهوشان در این راستا صورت گرفته است تا دانش آموزان به جای مشغولیت به درس و کنکور و فعالیت های کمک آموزشی، درگیر مهارت های اجتماعی شوند.

شرکت 300 عنوان مقاله در همایش ملی ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت و مشاوره

علی خالقی خواه دبیر همایش ملی چشم‌انداز تعلیم و تربیت و مشاوره در ادامه این برنامه به تعداد مقالات رسیده اشاره کرد و گفت: تعداد 300 مقاله از سراسر کشور به این همایش ارسال شد که پس از ارزیابی نهایی تعداد 270 مقاله پذیرش شدند که نهایتا تعداد 42 مقاله  بصورت ارائه و مابقی بصورت  پوستر در این همایش ارائه می شوند.

انتهای پیام/