پربازدیدترین ها

کد خبر: 6058 ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶

در همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی مطرح شد؛

کرسی‌های نظریه‌پردازی منجر به نوآوری و کیفی‌سازی علوم می شوند

همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با حضور اساتید دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.

کرسی‌های نظریه‌پردازی منجر به نوآوری و کیفی‌سازی علوم می شوند

به گزارش خبرنگار ابصارخبر پیش از ظهر امروز همایش آشنایی با کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره با حضور اسماعیلی از اعضای دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی و اساتید دانشگاه های اردبیل در سالن بصیرت دانشگاه محقق برگزار شد.

اسماعیلی در ابتدای سخنان خود به معرفی انواع کرسی های نظریه پردازی پرداخت و گفت: کرسی های ترویجی که خود بر دو گونه مناظره علمی و نقد و بررسی و عرضه دیدگاه های علمی در مورد موضوع می پردازد در کنار کرسی های تخصصی از جمله انواع کرسی های نظریه پردازی محسوب می شوند.

وی در ادامه سخنان خود به جایگاه  و رتبه دانشگاه ها در راه اندازی کرسی های نظریه پردازی اشاره کرد و گفت: هر چقدر کرسی های نظریه پردازی از جنس ترویجی بیشتر برگزار شود، بهتر می توان به نتایج مطلوب رسید.

عضو دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی با بیان اینکه اساتید و اعضای هِات علمی باید با شرکت در کرسی های نظریه پردازی به نوع آوری در تخصص خود بپردازند گفت: اگر این کار صورت بگیرد قطعا شاهد رشد تولید علم و دانش در کشور خواهیم شد.

وی نقد عالمانه را ستود و گفت: تاکنون 37 کرسی نظریه پردازی شامل 16 کرسی با در جایگاه نظریه و 2 کرسی در جایگاه نقد با موفقیت در کشور به اجرا درامده که نتایج ان نیز برای همگان مشهود است.

اسماعیلی از دانشگاه های محقق و تبریز بعنوان دانشگاه های نوپا در برگزاری کرسی های نظریه پردازی نام برد و گفت:اگر اساتید جسارت حضور در کرسی ها را پیدا کنند و فضا هم برای همه سلیقه ها فراهم شود دیگر در کشور استادی با انبوه تالیفاتی که فاقد نظریه و نواوری هستند پیدا نخواهید کرد.

وی اهمیت حفظ حریم و شأن اساتید در کرسی های نظریه پردازی را خاطرنشان کرد و گفت: در هر صورت تنها با فراهم کردن زمینه های برگزاری چنین کرسی هایی در دانشگاه ها می توان به کیفی سازی دانش دست پیدا کرد.

عضو دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی های نظریه پردازی فعالیت های در حال انجام در دانشگاه آزاد اسلامی را ستود و گفت، مدیریت جدید این دانشگاه با رویکرد به سمت ایجاد کرسی های نظری پردازی در این دانشگاه بزرگ، قدم های مثبت و قابل توجهی در زمینه تولید کاربردی و عملی دانش برداشته است.

وی افزود: در اردبیل نیز دانشگاه های محقق و آزاد اسلامی با همکاری هم می توانند به نتایج درخشان و درخور این شهر مقدس برسند.

اسماعیلی در پایان سخنان خود به تبیین جایگاه دانشگاه محقق در رنکینگ حمایت از کرسی های نظریه پردازی پرداخت و گفت:دانشگاه محقق با فعالیت اخیر خود و رشد چشمگیری که در مدت کوتاهی داشته توانسته به همراه چند دانشگاه بزرگ کشور در دسته دوم این رنکینگ قرار گیرد که امیدواریم با تداوم فعالیت های خود به جایگاه های برتری نیز در این زمینه دست پیدا کند.

در ادامه این همایش، اساتید دانشگاههای مختلف به تبادل نظر و ارائه دیدگاههای خود در این خصوص پرداختند.

انتهای پیام/