کد خبر: 5993 ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

در نشست بصیرتی دانشگاه آزاد پارس آباد مطرح شد؛

استادان دانشگاه ،دستاوردهای انقلاب را به نسل آینده انتقال دهند

نشست فرهنگی سیاسی در هفتمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر با حضور رضا قاسمیان مسئول سیاسی سپاه حضرت عبّاس (ع) استان اردبیل و استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد پارس آباد مغان در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد.

استادان دانشگاه ،دستاوردهای انقلاب را به نسل آینده انتقال دهند

به گزارش ابصارخبر، کارشناس مسائل سیاسی استان اردبیل در جمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی پارس آباد با تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: «ملت ایران دوره های مختلف را بعد از انقلاب اسلامی طی نموده و هزینه سنگینی نیز پرداخته است اما اکنون این انقلاب رو به جلو حرکت می کند و این ملت در حال صدور انقلاب اسلامی به ملت های تحت سلطه استکبار هستند.»

وی افزود: «حرکت انقلابی یعنی یافتن بصیرت به وضع موجود. ملت ایران که خود را تحت سلطه بیگانگان می دیدند و از کوچکترین امکانات زندگی محروم بودند به رهبری امام امت خود را از وضع موجود با بصیرتی که پیدا کردند رهایی دادند و این یعنی حرکت انقلابی یک ملت.»

مسئول سیاسی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل گفت: «مردم سالاری دینی از برکات انقلاب اسلامی ایران است و این امر یکی از اصلی ترین مخالفت های استکبار جهانی با ملت است. آمریکا با نظام جمهوری اسلامی ایران مخالف است چون ایران را در حال تبدیل به یک قدرت واقعی در منطقه و جهان می بیند و این در سایه رهبری و بصیرت ملت ایران است. ایران اسلامی با وجود تحریم ها، تهدیدها و فشارها نه فقط داوم می آورد بلکه پیشرفت می کند و این برای آمریکا غیرقابل باور و قبول است چرا که ایران را خارج از دایره سیطره خود می بیند.»

دانشگاهیان باید با تاسی از منویات رهبری در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای کشور خدمات رسانی کنند. با تولید علم و تبدیل علم به ثروت در دانشگاه ها می توان وضعیت معیشتی مردم را دگرگون و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد

 
 

قاسمیان با اشاره به اینکه خردورزی به تنهایی نمی تواند انسان را به کمال برساند بیان کرد: «برخی از کشورها که خود را سنبل خردورزی می دانند دائما به فکر توطئه و براندازی و پیشرفت به هر بهایی هستند ولی ما این را نمی پذیریم و معتقد هستیم در کنار خردورزی عنصر دیگری وجود دارد که آن را به کمال می رساند و آن ایمان است که ما در جامعه اسلامی به آن مومن عاقل می گوییم. جنگ جهانی دوم و جنگ جهانی سوم که همان جنگ نرم است در سایه عقل انسانی به وجود آمد اگر ایمان نباشد عقل آدمی طغیانگر است و ظلم را رونق می دهد و علیه عدالت خواهد بود.»

وی به مسائل روز اخیر جهان اشاره کرد و گفت: «فتنه های اخیر منطقه و جهان اسلام توسط استکبار و ایادی آنها اداره می شود و این برای فروش اسلحه و ناامن نشان دادن منطقه هست که هر روز یک توطئه جدید راه اندازی می شود. ترامپ رئیس جمهور آمریکا سرکرده بنگاه داران و باشگاهداران سیاسی آمریکاست. آمریکایی که دم از پیشرفت وعلم و صلح می زند خود عنصر ناامنی است. باید فاتحه جامعه ای که بجای فرهیختگان و نخبگان دانشگاه ها به باشگاهداران سیاسی اهمیت داده می شود را خواند.»

این تحلیلگر سیاسی افزود: «ملت ایران بارها تصورات خیالی دولت آمریکا را که سلطه بر جهان است شکسته است هم با انقلاب اسلامی و روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی ایران، هم در تسخیر لانه جاوسی و هم در اسارت گرفتن تفنگداران آمریکایی که به حریم خلیج فارس تعرض کرده بودند.»

قاسمیان اظهار کرد: «دانشگاهیان باید با تاسی از منویات رهبری در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی برای کشور خدمات رسانی کنند. با تولید علم و تبدیل علم به ثروت در دانشگاه ها می توان وضعیت معیشتی مردم را دگرگون و اقتصاد مقاومتی را اجرا کرد. می توان شعار ما می توانیم را عملی کرد همانطور که سال هات با وجود تحریم ها و تهدیدها شعار ما می توانیم را عملی می کنیم. استادان دستاوردهای انقلاب اسلامی را به دانشجویان و نسل های آینده انتقال دهند تا نوجوانان و جوانان ما بدانند مرهون چه قداکاری ها و ایثارگری هایی هستند.»

انتهای پیام/